[VOLG] Van Heel Dik naar Slanke Shetlander, zal het lukken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 16:38

Monster_tos schreef:
Als ze op kort gras staan is het ook zeker een aanrader! Die van mij staan nooit op zand, en toch had de merrie van mijn zusje behoorlijk wat zand in de darmen. At ze mee met het korte gras.

Dan ga ik er eens voor kijken!

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 17:04

Jammer van het dik zijn maar ik denk dat het zeker gaat lukken!
Ik volg!

Dancyy

Re: [VOLG] Van Heel Dik naar Slanke Shetlander, zal het lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 17:17

Ik geef eens in de zoveel tijd een kuurtje sandoil. Maar das wel duur, 50 euro voor een pot.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 17:33

Ik volg!!

Ik heb hetzelfde probleem en ben ze nu aan het trainen! Hopen dat ze afslanken...
Afbeelding
Afbeelding

Lindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 19:38

Kabayo schreef:
Ik volg!!

Ik heb hetzelfde probleem en ben ze nu aan het trainen! Hopen dat ze afslanken...
[ [url=m/wiJdh5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vF0tAf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leuke pony's! Mag ik vragen waar jij die longeersingeltjes vandaan hebt?

-------

Ik heb vandaag weer even lekker met Sjors gewerkt in het avondzonnetje. Eerst even gepoetst, dat was wel nodig *D , en een standfoto gemaakt om een idee te krijgen van haar conditie nu:

Afbeelding

Mag flink wat af dus haha.

Daarna ben ik lekker aan de longeerlijn gaan werken, dit keer zonder balkjes of longeerhulp, en ben ik aan het tempo gaan werken. Sjors heeft meestal 2 of 3 keer de aanwijzing nodig om van stap naar draf of draf naar galop te gaan. Dit wil ik er helemaal uit hebben dus toen ze eenmaal een beetje was warmgelopen ben ik heel veel overgangen gaan maken, en zodra ze het in 1x deed was ze even klaar. Op allebei de handen geoefend en daarna ben ik gestopt, gezien ze al een flink stuk had gegaloppeerd. Dit gaan we vaker oefenen omdat ik vind dat ze gewoon in 1x moet luisteren.

Afbeelding

Omdat ze al flink had gewerkt heeft ze nog een paar framboosjes gekregen. Hier doet ze een moord voor (meestal op mij :+ ) of een kunstje. Vandaag was het laatste het geval.

Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 19:44

Wat een leukerd! Vind het nog mee vallen hoe dik.
Het is maat cob , dus gewoon bij elke winkel. Met een heel klein singeltje. 30 cm denk ik. En daar de touwtjes aan vast :)

Lindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 19:47

Ja zo lijkt het ineens veel minder haha :+ Maar ik vind gewoon dat als ik ernaast sta dat er veel 'vetkwabben' zitten en de hangbuik lijkt ook erger dan op de foto.

Wel slim om een gewone maat te kopen, daar ga ik voor kijken dan.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 19:57

Vind haar ook niet overmatig vet :o

Longeersingeltjes bestaan ook in ponymaat, zelfs in shetmaat.
Dan houd je niet van die enorme flappen over en kun je 'm tijdens en na het afvallen ook wat makkelijker aanpassen ;)

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 19:59

Minihorseshop heeft mooie longeersingels voor Shets! Ik heb een aparte voor de mijne aangezien ik dat toch iets makkelijker vind dan de full singel van mijn paarden.

Zo dik vind ik haar eigenlijk niet.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 20:34

Ik vind haar niet zo dik hoor :n

even geen recentere foto,maar volgens mij is mijn dame een stuk voller en daarvan hoor ik dat iedereen haar wel vind mee vallen

Afbeelding

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 20:39

Heeft haar zoon nog een poosje apart gestaan na de castratie??

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 20:47

Als ik deze ponys zie en vergelijk met mijne vraag ik af wat voor olifanten ik gecreeerd heb haha
Afbeelding

Ik blijf dit in ieder geval volgen! Misschien leer ik er wat van :) en leuk om beetje 'samen' af te vallen :P

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 20:50

Oh jee...dat zijn inderdaad stevige nijlpaardjes _O-

Vind Sproet ook meevallen!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 20:59

Shirley schreef:

Het is ook maar net de fotografiekunst natuurlijk :P
Of je maakt zo een mislukte foto dat het lijkt of ze een tweeling heeft hahaha

Afbeelding

Maar idd hierboven ,die zwarte is wel een dikkerdje :P

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:02

De mijne is ongeveer net zo als de onderste zwarte := oeps. Ik krijg haar alleen niet dunner. _-:(

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:02

Ojajoh schreef:
Shirley schreef:

Het is ook maar net de fotografiekunst natuurlijk :P
Of je maakt zo een mislukte foto dat het lijkt of ze een tweeling heeft hahaha

[ Afbeelding ]

Maar idd hierboven ,die zwarte is wel een dikkerdje :P

Nou je het zegt...jeetje :oo

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:28

Ik ga ook volgen! Blijf sjors echt een leuk ding vinden!

Misschien offtopic, hoe is het nu met sjimmie?

Cheese_First

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 19:38

Ik heb 2 tips voor je:

1. At ie niet gezond genoeg? Laat 'm niet minder eten, maar ruil het huidige in voor anders, gezonder.

2. Laat 'm niet in volle galop, vooral een rustig drafje, dan verbrand-ie meer.

Lindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 15:33

Ze lijkt inderdaad niet heel dik zo, dat is heel apart: af en toe denk ik 'ze valt echt wel mee, zo dik is ze niet' maar af en toe is de hangbuik en de vette hals en schouders enz. echt heel erg aanwezig. Maar ach, er mogen sowieso wel wat kilootjes af haha.

Terrahowrse: Minihorseshop ga ik kijken, bedankt!

taartje: Haha, Sjimmy gaat goed! Hij wordt echt een heel knap ding en ik blijf me er ook over verbazen hoe slim hij is :oo . Hij is echt heel speels, druk, maar af en toe kun je zo lekker rustig met hem knuffelen <3 .

Lola_de_pola: Het gras inruilen voor iets anders gaat niet, dan zouden ze de hele dag op stal moeten staan... We doen momenteel veel draf, maar ook wel overgangen naar de galop, maar bijna nooit echt volle galop. Bedankt voor de tips!

--------

Zo, even een verslagje van afgelopen dagen. vanwege het weer heb ik bijna niks gedaan. Helaas ga ik de komende dagen ook rustig aan moeten doen...

Gisteren moesten ze namelijk even op stal zodat het weiland gemaaid kon worden. Nou geen probleem, ze stonden er rustig bij dus ok. Daarna gingen ze weer terug, maar daar ging het mis. De eigenaar (waar Sjors een beetje angstig voor is, hij doet niet veel met de pony's maar als hij iets met haar doet pakt hij haar altijd stevig bij het halster vast en houdt hij haar ook echt strak vast wat zij niet prettig vindt) had Sjors en ik Sjimmy. In de weide werd Sjors losgelaten zodat hij het schrikdraad dicht kon doen maar Sjors zag natuurlijk weer een gaatje en glipte snel de wei uit :') .

Dus die rende over het erf maar omdat de eigenaar er nog stond en haar probeerde te pakken raakte ze in paniek. Een deel van het erf is afgezet met prikkeldraad (vanwege de koeien die er vroeger stonden) en daar rende ze heen, stond stil bij het prikkeldraad en probeerde erdoorheen te gaan (tegen het draad duwen met haar borst). Dat lukte niet waardoor ze omdraaide, waar de eigenaar stond, wel op een afstand maar voor haar dichtbij genoeg. Dus weer omdraaien, stilstaan voor het draad en een beetje duwen, erlangs rennen enz.

En toen kreeg ik serieus de schrik van mijn leven'. Ze spring vanuit stilstand half over het prikkeldraad heen, haar voorbenen schuren er al overheen maar ze blijft haken met haar achterbenen. Ik zag die wond in haar benen al voor me :n . Dus ik ernaar toe, ze stond inmiddels gelukkig te eten en ik kon haar zo pakken. Haar helemaal gecontroleerd op wondjes, dikke of warme benen maar dat was allemaal goed. Nog even laten draven, maar er was niks te zien :wow: .

En toch schoot het door mijn hoofd, wat als ze door die paniek (adrenaline) erdoorheen liep? En helaas, dat was ook het geval kwam ik vandaag achter ;( . In stap niks aan de hand, maar in draf loopt ze niet lekker op rechtsvoor. In stap en als ze stilstaat steunt ze er normaal op, ze tilt al haar voeten op, draait rondjes etc. Het is niet dik, warm, en er zijn geen wondjes, ik mag overal aanzitten. Alleen draf is niet goed. Dus dat wordt de komende dagen rust en koelen en als het niet beter wordt toch maar even een DA erbij... Maar het had zo veel erger kunnen aflopen %) . Dus ik ga er voor zorgen dat dat prikkeldraad weg gaat.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 15:52

Ik volg ook mee, ik heb zelf een shetlander die gewoon slank blijft dus tja die heeft weinig training nodig en mijn jonkie is aan de dunne kant.
Dit is Alex:
Afbeelding

Ach arme meid :(:) , dat wordt idd rustig aan doen, misschien heeft ze wel iets verrekt? Dat had Alex ook een keer met zijn springcapriolen. Hij was net gecastreerd en moest in de wei blijven, maar hij sprong telkens over alle draden heen terug naar zijn paddock en dat is bij ons 3 keer achter elkaar 90 cm springen en toen sprong hij een keer mis en er dwars doorheen. Hij heeft toen een weekje op metacam gestaan en daarna was het over.

Lindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 19:26

Fennadev schreef:
Ik volg ook mee, ik heb zelf een shetlander die gewoon slank blijft dus tja die heeft weinig training nodig en mijn jonkie is aan de dunne kant.
Dit is Alex:
[ Afbeelding ]

Ach arme meid :(:) , dat wordt idd rustig aan doen, misschien heeft ze wel iets verrekt? Dat had Alex ook een keer met zijn springcapriolen. Hij was net gecastreerd en moest in de wei blijven, maar hij sprong telkens over alle draden heen terug naar zijn paddock en dat is bij ons 3 keer achter elkaar 90 cm springen en toen sprong hij een keer mis en er dwars doorheen. Hij heeft toen een weekje op metacam gestaan en daarna was het over.

Ik denk ook zoiets ja, vandaag een kort ritje door het bos gemaakt, in stap liep ze zuiver en in draf de eerste passen kreupel maar daarna ook beter. In het bos ging ze zelfs uit zichzelf draven, was gewoon zuiver. Dus ernstig is het in ieder geval niet!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 12:21

Hoe gaat het nu net je shetje?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 19:28

Afbeelding
Afbeelding

Moet zeggen dat mijne aardig afslanken!

Ben benieuwd naar je update!

Lindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-16 19:48

Wauw die slanken al flink af joh, geweldig!

Ik zal morgen een update geven!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 19:51

Jaa gaat snel! Longeer ze sws 3x per week met bijzet een kwartier lang :) tussen door lekker vri
Leuk!