Youri123 schreef:Misschien zijn alleen maar shetlanders ook wel goed. De stal waar ik nu 2verzorg shetten heb (door deze verzorg shetten ben ik shetlanders nog leuker gaan vinden dat ik ze al vond). Vragen ze volgens mij 90 euro aan stalingsgeld per maand voor een shetlander (90x4=360 per maand aan stalingsgeld) dat moet denk ik wel haalbaar zijn. Want rond die prijs vragen ze op de meeste stallen ook om een paard te stallen.
90 euro all in, of moet je zelf nog hooi,stro krachtvoer kopen? Moet je zelf stallen mesten?
ik betaal 90 € per paard per maand, hiervoor heb ik een grote schuilstal (met water en elektriciteit), een betonpaddock, een zachte paddock en ong 1 - 1.5 hectare weide. Dit totaal delen we met drie paarden (2 van mij en nog een ander paard erbij). We moeten zelf ons weidebeheer doen en alle verzorging zoals voeren en uitmesten. Hooi stro en voer dienen we daar aan te kopen. dus zo kom ik op mijn 200 euro per maand per paard gemiddelt. En ik sta erg goedkoop.
jouw 4 shets kunnen dan wel voor 360 staan, maar je vergeet je shire, die alleen ook zeker die prijs zal kosten
En dan vallen de kosten enorm mee en kun je rustig verder sparen voor een huis met wei
Ze hebben een akkoordje dat de Shet de sokken van de Shire kriebelt en dan wordt de Shet zijn rug onder handen genomen
) enzo... als jij (en misschien je man?) een erg goede baan krijgen, kan je dit misschien wel bereiken! maar dan kan je duure vakanties ook wel vergeten, bovendien kosten 5 paarden ook ontzettend veel tijd, je hebt al erg veel tijd voor een paard nodig, dus ga maar uit van niet veel dingen behalve werk en paarden, ook moet je werk hebben dat goed verdient, en dat niet fulltime is, want je moet dus ook tijd hebben voor de paarden!
zou gekkenwerk zijn