vroeger minder geklaag over te groot voor je pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 21:32

Vergeet ook niet dat wanneer je laat zien dat je zoiets doet, je op platformen als Bokt gegarandeerd de grond in wordt gedrukt. Hoe erg het wel niet is dat je zoiets flikt - en hoe erg het wel niet is dat je niet meteen stopt. Want zo zit het vaak ook: als je kritiek krijgt op iets waarvan je niet dacht dat het erg was of waarvan je het kwaad niet inziet en er meteen van je wordt geacht te stoppen of woorden als 'mishandeling' naar je toe krijgt geslingerd, dan wekt dat nogal eens opstand op - al helemaal bij de doelgroep waarbij dit vaak gebeurt, namelijk wat jongere meiden, (beginnend) puber (die dus ook op die lengte zitten, hun shetlander uit-groeiend) en die wat minder goed in staat zijn om te relativeren, afstand te nemen en te reflecteren.
Van allebei de partijen begrijpelijk: de partij die boos wordt omdat ze zich alleen maar hun geliefde dier in kwelling kunnen voorstellen en de partij die boos/opstandig wordt omdat ze worden afgerekend op iets waarvan ze het kwaad niet eens inzien.
Al heel gauw leert men dan niet te laten zien wat ze 'fout doen', in angst kritiek te ontvangen waarvan ze niet weten wat ze ermee moeten.
Het gebeurt dan wel, maar op een andere manier, niet zoals we nu meestal zien op Bokt.

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 21:45

Nathalie18x schreef:
Als je weet dat je haat krijgt, waarom vertel je dat dan?

Ik wil mijn verhaal kwijt en mijn mening vertellen

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 21:45

sat_nath schreef:
Nathalie18x schreef:
Als je weet dat je haat krijgt, waarom vertel je dat dan?

Ik wil mijn verhaal kwijt en mijn mening vertellen

Maar begrijp je wel dat een kwestie van te groot zijn of niet geen mening is? :) Dit ben je namelijk, of dat ben je niet.

stroopkoek

Re: vroeger minder geklaag over te groot voor je pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 21:52

Ik snap dat jullie me te groot vinden.
Maar jullie hebben wel een vooroordeel (sorry).
Jullie hebben nog niet eens een foto gezien?!
Ik blijf echt niet mijn hele leven op deze shet rijden. Er komt toch een keer een tijd dat ik moet stoppen met erop te rijden. Op het ponyhof zitten ze met zijn tweeën (net zulke lange kinderen als ik) op een shet van minder als 1.10 ?

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 21:54

Of je te groot bent, is zonder foto inderdaad lastig te zien. (is een centraal topic voor trouwens, daar kan je een foto plaatsen als je wilt weten of je te groot bent :) ).
Maar dat die meiden op Het Ponyhof er met zn 2en op zitten, betekend niet dat t goed is.
Dat is namelijk veel te zwaar en te heftig voor die shet, dat hoef je niet op een foto te zien.
Want zelfs al wegen die meiden 30kg per persoon, zijn ze samen al 60kg, wat echt te zwaar is ;)

En idd, er komt een tijd dat je echt te groot bent, dan kan je gelukkig nog veel meer andere dingen doen :D Zoals VD en aan de hand springen, lange lijnen, mennen noem maar op :)

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 21:58

YamaSaki schreef:
Of je te groot bent, is zonder foto inderdaad lastig te zien. (is een centraal topic voor trouwens, daar kan je een foto plaatsen als je wilt weten of je te groot bent :) ).
Maar dat die meiden op Het Ponyhof er met zn 2en op zitten, betekend niet dat t goed is.
Dat is namelijk veel te zwaar en te heftig voor die shet, dat hoef je niet op een foto te zien.
Want zelfs al wegen die meiden 30kg per persoon, zijn ze samen al 60kg, wat echt te zwaar is ;)

En idd, er komt een tijd dat je echt te groot bent, dan kan je gelukkig nog veel meer andere dingen doen :D Zoals VD en aan de hand springen, lange lijnen, mennen noem maar op :)

Dankje voor je reactie! :)
Ik wil ze ook niet nadoen, maar dat jullie dan het op mij afreageren terwijl er mensen ergere dingen er mee doen. Als ik met deze shet aan de hand ga springen word ik half over de hindernis gesluurd, zo leuk vind hij het! Dus ik doe dat altijd helemaal los ;)

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:00

Maar het betekend niet dat jij zomaar alles kan doen omdat er mensen zijn die ergere dingen doen.

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:02

Nathalie18x schreef:
Maar het betekend niet dat jij zomaar alles kan doen omdat er mensen zijn die ergere dingen doen.

Dat bedoel ik ook niet, ik zeg alleen dat jullie mij al hier op aan spreken.
En dan val ik weer terug op het vooroordeel, jullie hebben nog niet eens een foto gezien!?

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:03

Haha, dan is helemaal los inderdaad beter :P
Mocht je in ieder geval willen weten of men je te groot vind, kan je altijd een foto in het algemene topic posten :) Neem aan dat de eigenaar het ook wel in de gaten zal houden.
Veel plezier in ieder geval samen!

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:05

TS, mensen hebben geen foto nodig om te beoordelen dat jouw lengte te lang is... Hoewel je gewicht geen probleem vormt.
Ik zou er persoonlijk voor kiezen, om niet meer op je pony te rijden... Ik neem aan dat ook jij zijn/ haar welzijn. Het belangrijkste voor je is....
Dit heeft niet met vooroordelen te maken, maar met kennis en ervaring....

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:05

Foto of niet, puur afgaande op de parameters die jij hier geeft ben je te groot. Wat anderen ook doen,als jij stopt met op een te kleine pony te rijden dan heeft er toch al één pony geen last meer van een te lange ruiter...

Lindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:19

sat_nath schreef:
Nathalie18x schreef:

Dat bedoel ik ook niet, ik zeg alleen dat jullie mij al hier op aan spreken.
En dan val ik weer terug op het vooroordeel, jullie hebben nog niet eens een foto gezien!?

Ik heb net een foto gezien, door jou geplaatst, waarvan ik dan vermoed dat jij erop zit, en aan de hand van die foto kan ik zeggen dat je eruit ziet alsof je veel te groot bent en die shetlander compleet uit balans haalt. Mocht jij het niet zijn op die foto, dan mag ik hopen dat jij kleiner bent en die ruiter er niet meer op rijdt.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:28

Ik heb hem inderdaad ook gezien en het is zoals te verwachten te groot.

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:43

Mensen hebben een andere kijk op paarden gekregen. Eerst was het bijvoorbeeld dat als een paard bokte dat je hem moest meppen en vooruit trappen en dat hij maar moest luisteren. En nu is het zo dat als het paard bokt dat alles word nagekeken bij het paard en bij de ruiter. Dus inderdaad de paardenmensen zijn kritischer geworden. Ik vind zelf ook dat te grote mensen die op een shet gaan zitten triest bezig zijn. Hoe egoïstisch kan je zijn? Als je weet dat je te groot bent, dan nog hypocriet zeggen dat je zoveel van je paarden houd. Ik ben blij dat mensen kritischer worden en beter op hun paarden gaan letten.

Ik ga maar niet in op sat_nath, want aan de foto's die zij gepost heeft is ze duidelijk te groot, en dat weet ze ook. Je eigen plezier boven de gezondheid van het paard zetten. :r

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:45

waarom? omdat mensen eindelijk respect krijgen voor de dieren.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:56

Nou heel simpel, een paard is er niet voor gemaakt om mensen te dragen. Mensen gaan er toch opzitten omdat ze dat leuk vinden. Het fatsoenlijkste wat mensen dan kunnen doen is om een passende pony of paard te gaan zitten. Als je te lang en te zwaar bent doe je daar de kwetsbare rug van een pony of paard geen plezier mee. Ook niet bij een shetlander.

Pebblea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 23:29

Vind het persoonlijk minder erg als je recreatieruiter bent dan wedstrijdruiter (en waarom? ik heb geen idee :')). Wel moet het het paard niet in de weg zitten en het gewicht moet zeker nog kunnen.

Heb een New Forest pony van 1,41 en ik ben zelf 1,79 & 56 kilo. Bovenlichaam is wat te lang, benen zitten nog maar net op het randje maar bij mij is het eerder 'lol met je knol' dan elk weekend op wedstrijd gaat etc., dus zolang het mijn paard niet belast en in de weg zit, rijd ik gewoon lekker door :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 23:30

Omdat er idd meer inzicht in komt dat er wel degelijk schade kan optreden door er wel op te gaan rijden.

En om eerlijk te zijn snap ik de personen nooit zo goed die er dan toch (stiekem) op kruipen.

Mijn vorige pony kocht ik al nog geen 2 jarige, maar bleef uiteindelijk net te klein voor mij. Daardoor besloten haar toch te verkopen.
Pony was net geen 1.30 en ik maar 1.67 en 59kg.
Ze is naar mensen gegaan die haar voor de kar bekeerd hebben. Maar het schokkende vond ik wel om later foto's tegen te komen dat ze werd gereden door een persoon die een kop groter was dan mij en zeker een kilootje of 15 meer woog

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 09:17

sat_nath schreef:
Ik blijf echt niet mijn hele leven op deze shet rijden. Er komt toch een keer een tijd dat ik moet stoppen met erop te rijden. Op het ponyhof zitten ze met zijn tweeën (net zulke lange kinderen als ik) op een shet van minder als 1.10 ?

Net heb ik wel een foto van je gezien uit een ander topic maar Sorry, je bent echt, echt veel te groot :)

Ga lekker Mennen of andere leuke dingen doen :j doe ik ook met mijn shets :)

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 09:33

liespower94 schreef:
sat_nath schreef:

Net heb ik wel een foto van je gezien uit een ander topic maar Sorry, je bent echt, echt veel te groot :)

Ga lekker Mennen of andere leuke dingen doen :j doe ik ook met mijn shets :)

Oh haha ik dacht al ;)
Ik men ook en doe genoeg andere leuke dingen al.
Jullie maken geven me nu echt een rot gevoel of dat ik een of ander dier aan het mishandelen ben ;(

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 09:41

Dat is het ook.

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 09:44

Dat is het niet.
Je scheld me nu ineens uit voor dierenmishandelaar?

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 09:44

Laat me raden, je bent zelf 1.60 en je wilt op een shetlander rijden. Je probeert hier een soort van een klein beetje toestemming te krijgen zodat je je niet zo schuldig voelt als je daadwerkelijk erop gaat ( of al ) gaat rijden.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 09:47

Vroeger wisten mensen ook niet dat je kanker kreeg van zonnebank/buiten zonnen dus deden ze dat ook massaal, hoe roder hoe beter. Tegenwoordig is er meer kennis dus doen mensen voorzichtiger. Zo ook met paarden; meer kennis en meer oog voor welzijn.

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 09:47

Annettu_ schreef:
Laat me raden, je bent zelf 1.60 en je wilt op een shetlander rijden. Je probeert hier een soort van een klein beetje toestemming te krijgen zodat je je niet zo schuldig voelt als je daadwerkelijk erop gaat ( of al ) gaat rijden.

Ik hoef/ wil geen toestemming van jullie.