Engels spreken als groom

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Re: Engels spreken als groom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 14:46

Als dit in Nederland is kan de ander toch ook Nederlands praten.Zo leert de ander nooit het nederlands.

Kidrauhl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 15:11

Ik kijk veel engelse (paarden) filmpjes op YouTube. Zal ook wel helpen!

Ijumping

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-16 15:23

ik zal sowieso al een paar filmpjes in het Engels kijken. :wow:

en die andere groom ken ik niet echt en ben sowieso al verlegen + dat zij ook internationaal gaat dus ook naar bv. polen , Frankrijk , ... dan wil je echt niet iets super onozel zeggen :=

als er iemand is met een lijst woorden stuur ze mar in pb , dan zet ik ze allemaal bij elkaar :list:

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 15:27

Kidrauhl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 15:32

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 22:56

pien_2010 schreef:
Waikiki schreef:
Ik woon en werk al 4 jaar professioneel met paarden in een engelstalig land, wil je een lijst met paarden woorden?

Wat lief aangeboden dit. Als het niet te veel moeite is dan graag ook een kopie van de pb richting mijn kant met de lijst, want ik praat wel en veel "deftig" Engels maar heb sinds kort een bijrijder die paard leert rijden op onze paarden. Dat Engelse paarden jargon bezit ik nog niet zo, dus zou voor mij (en ook voor hem) ook wel handig zijn. We redden er ons wel uit, maar ik vind het toch wel lastig.

Ik zou ook wel een lijstje willen :)) werk voor Tri.stan Tuck.er maar Engels is niet m'n beste kant :))

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 04:28

Amiigo schreef:
pien_2010 schreef:

Wat lief aangeboden dit. Als het niet te veel moeite is dan graag ook een kopie van de pb richting mijn kant met de lijst, want ik praat wel en veel "deftig" Engels maar heb sinds kort een bijrijder die paard leert rijden op onze paarden. Dat Engelse paarden jargon bezit ik nog niet zo, dus zou voor mij (en ook voor hem) ook wel handig zijn. We redden er ons wel uit, maar ik vind het toch wel lastig.

Ik zou ook wel een lijstje willen :)) werk voor Tri.stan Tuck.er maar Engels is niet m'n beste kant :))

Tristan gestopt met zijn Nederlandse les? Hij heeft wel les gehad toen hij net in NL was. :D

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 07:17

Nog beter een Aussie, wil je de lijst in het Australisch Amiigo? :))

Ik ga er morgen even voor zitten, houd er wel rekening mee dat niet ieder land de zelfde termen gebruikt. Zo hoorde ik bij de performance horses altijd Halter, maar hier in de race industry gebruiken we headcollar. :)

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 10:31

in groep 8 ben ik engelse paarden video's gaan kijken: heel lang elke dag:
ik spreek nu qua paarden vloeiend engels, het ging automatisch, gewoon luisteren !

1Love2Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 13:59

Engelse films kijken, op yt of op de tv, zonder ondertiteling. Online gratis cursussen volgen, doe ik nu ook. Ik ben 11 en ga na de zomer vakantie naar de middelbare, en de vriend van mijn moeder woont in Amerika, dus ik ben nu al volop bezig goed Engels te leren. Het gaat best snel.