Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. 
xCarpediem schreef:Wat een rare manier, zeg! Dan is het in mijn ogen sowieso niet gek om naar een andere school te gaan kijken.
Wat vinden je ouders ervan? Mijn ouders vonden het prima dat ik veel tijd aan paarden (en later mijn eigen pony's) besteedde, maar het mocht absoluut niet ten koste van school gaan..
bigone schreef:Valt me wel op dat je overal een antwoord op hebt, school past niet, anderen doen hun werk niet, enzenz. Je moet gewoon een keuze maken en bij topsport zullen je ouders op deze leeftijd er 200% achter moeten staan en je niet zo aan moeten laten rommelen. Na één jaar is het echt wel duidelijk hoe het er op school aan toe gaat en kiezen voor een bepaalde leerrichting waarbij je heel veel samen opdrachten moet maken is niet te combineren met zeer veel sporten en toernooien. Dus ik vraag me af wat jij onder topsport verstaat, wat zijn je doelen en waar hoop je te komen. Je kunt best naar een andere school, misschien verder weg en bij een gastgezin maar nu de schuld op de school gooien is ook niet helemaal terecht. En je ouders hebben vier kinderen die aan topsport doen?? Dan hadden ze beter moeten weten.
Daarnaast zou ik kiezen tussen karate of de paarden, ik vind drie paarden voor een 14-jarige sowieso vrij veel... bigone schreef:In jouw situatie moet je niet denken maar pijnlijke knopen doorhakken, topsporter zijn is verre van gemakkelijk en je hele leven moet daar voor ingericht zijn. Verzorgpaarden aan een ander overlaten, goede school zoeken en gaan voor de topsportcarriere of gewoon mee gaan hobbelen met de rest.
... bigone schreef:En wat zeggen je ouders er van?? Wil je wel topsporter worden of doe je dat omdat het nu eenmaal zo word gestimuleerd bij je thuis, omdat je andere broers en zussen het ook doen.
en dat weten mijn ouders ook. jasmijn16 schreef:Hoe is het mogelijk dat jouw school niet van de topsport weet? Meid, meld dit maandag meteen dan weet ik bijna zeker dat je voor dingen als gym en handvaardigheid uitsluitsel krijgt. .
Goof schreef:jasmijn16 schreef:Hoe is het mogelijk dat jouw school niet van de topsport weet? Meid, meld dit maandag meteen dan weet ik bijna zeker dat je voor dingen als gym en handvaardigheid uitsluitsel krijgt. .
Dat is absoluut niet waar, de school waar ik werk bijvoorbeeld gaat hier niet in mee. Bij ons krijg je geen uitsluitsel van bepaalde vakken, je kiest immers zelf voor topsport.
maartje02 schreef:Ik ben 13 heb al 3 jaar paarden bij mij in de straat die ik rijd en verzorg (woon op het platteland dus is het zoeken wat makkelijker, maar ik heb een tip).
Zijn er niet wat oudere mensen in de buurt die paarden hebben? Meestal vinden deze mensen het geweldig als een jong iemand ze wilt helpen. Ik hoef geen geld te betalen en mag alles met de paarden doen. Alleen meestal is het enige nadeel dat die mensen niet veel spullen hebben, ik schaf zelf spullen aan voor die paarden, maar dat is meer omdat ik het zelf nodig vindt.
En als het echt niet lukt is er vast wel een manege in de buurt, vraag of ze daar hulp zoeken en ga op de manege helpen. Op sommige maneges mag je inruil daarvoor wel eens een paard berijden.
Succes!
jasmijn16 schreef:Goof schreef:
Dat is absoluut niet waar, de school waar ik werk bijvoorbeeld gaat hier niet in mee. Bij ons krijg je geen uitsluitsel van bepaalde vakken, je kiest immers zelf voor topsport.
Serieus? Dat is echt een kwalijke zaak. Ik zou toch eens op gesprek gaan bij een LOOT school. Daar heb je allemaal topsporters in je klas die precies het zelfde meemaken. Zo leef je dus echt met elkaar mee.
Ayla_4Ever schreef:Ik quote even een stukje van jou vanuit een ander topic:maartje02 schreef:Ik ben 13 heb al 3 jaar paarden bij mij in de straat die ik rijd en verzorg (woon op het platteland dus is het zoeken wat makkelijker, maar ik heb een tip).
Zijn er niet wat oudere mensen in de buurt die paarden hebben? Meestal vinden deze mensen het geweldig als een jong iemand ze wilt helpen. Ik hoef geen geld te betalen en mag alles met de paarden doen. Alleen meestal is het enige nadeel dat die mensen niet veel spullen hebben, ik schaf zelf spullen aan voor die paarden, maar dat is meer omdat ik het zelf nodig vindt.
En als het echt niet lukt is er vast wel een manege in de buurt, vraag of ze daar hulp zoeken en ga op de manege helpen. Op sommige maneges mag je inruil daarvoor wel eens een paard berijden.
Succes!
Hieruit maak ik op dat het jouw verzorgpaarden zijn in plaats van je eigen paarden. Ik snap dat het voor jou erg lastig is om te kiezen, maar als ik jou was zou ik echt voor school gaan. Je topsport er dan naast is mooi genoeg, in mijn ogen. Je krijgt later spijt als je weet dat je onder je niveau hebt gepresteerd op school. Topsport kun je niet je hele leven lang beoefenen, uitzonderingen daargelaten.
antje_vip schreef:Dat je af en toe een nieuwe borstel koopt en je eigen lessen betaald, valt niet onder het bezitten van een paard