leuk als je mijn verhaal even leest

!
even een manege/ranch 1:
deze ranch ligt in curacao (hier ben ik begonnen met rijden)
de ranch bestaat uit:als beginner met shetlanders werken, lopen, en dan het spannende: de eerste keer echt rijden (daarvoor stap je wat rond op de paarden) je reed altijd in hetbos, een bak was er niet. de ranch was erg leuk, maar als beginner (dat blijf je zo'n jaar lang) gallopeer je NIET. toen ik naar de gevorderde mocht gallopeerde we ook maar even, en zoals altijd in die hete curacaose zon, dus ik ben ermee gestopt, ben het wel dankbaar.
manege 2: de engige echt manege in curacao: MANEGE SHC! er waren er niet meer maar deze manege was erg gezellig, helaas waren er wel wat 'mean girls' die dachten alles te weten, daar kwam ik wel te weten dat ik behalve het omgaan met paarden, niks had geleerd bij de rancho (ik noem de naaam niet omdat ik niet wil zwartmaken) ik kon niet goed draven, en ik kenden geen figuurtje. ik moest beginnen bij de beginners, helaas. galloperen had ik nog maar een paar keer gedaan maar ik werd goed geholpen, de overstap naar gevorderde, dat maakte ze bekend door je op bonita (een paard) te zetten, als je je naam daarbij zag staan, wist je dat je naar een hogere les mocht, bonita was ook heel snel en iedereen vond r geweldig, dus ik was super blij! vanaf dat moemnt voelde ik me zelfverzekerd, ik kwam bijna elke dag daar, vond d'r vriendinnen. en ik was ontzettend blij. maar, ik moest terug naar het koude landje hierzo

dus na dagen huilen en paarden knuffelen ging ik terug naar nl.
manege 3: deze manege zag er op de site prachtig uit, maar viel zo erg tegen, mini stallen, het stonk, het was veis, zo vies etc. dat ik mijn ponykamp daar heb overgeslagen, omdat het gwn te vies was!
manege 4: dus maar naar manege ZEISTERBOSS

heir heb ik alles beter geleerd, de reden dat ik er vanaf ben is omdat ik er nu niks meer van kan leren.
nu rijd ik op pension stallen.