Eigen pony redenen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arianaaaa

Re: Eigen pony redenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 18:55

Zeuren is alleen maar irritant voor de ouders, en ook respectloos vind ik.

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 20:33

Mensen , reageer gewoon op de vraag van de TS. Discussies heeft de TS niks aan, dat is jullie ding dus regel dat onderling.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 20:40

Meid, negeer dat opruiende gedoe en bespreek het met je ouders!

Je bent heel goed bezig met je lijstjes, dat geeft aan dat je er goed over nadenkt en bereid bent mee te werken en er dingen voor te laten en doen!

Daarmee bereik je meer dan met oeverloos gedram, dat wekt alleen maar ergernis op -O-

Een verzorgpony is een prima start!

Waar woon je ergens?
Kan nog wel iemand gebruiken ;)

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 20:49

shirley vertelt net wat aardiger wat ik denk!

sorry als ik het wat harder vertelde^ shirley vertelt het zoals ik het bedoel

xisaatjuhhx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 15:56

Het was ten eerste de bedoeling geweest dat jullie iets zouden aanvullen ofzo of zouden helpen met tips geven etc. maar ja..
en ten tweede hebben jullie het ALLEMAAL verkeerd begrepen (bhalve anemoonlena en Shirley dan) ik wil mn ouders niet laten opdraaien voor de kosten maar ik wil alleen toestemming, ik zeur niet het punt van "dan zijn je ouders van het gezeur af" was meer voor de lol, ik heb ook al gevraagd of ik een verzorgpony mocht maar mijn ouders willen wachten tot volgend schooljaar om te kijken of mijn cijfers er niet onder lijden.
Dit klinkt misschien boos maar zo bedoel ik het niet! :n
jullie hebben het dus niet goed begrepen en dat is mijn fout, sorry! Y;(
ik laat de moed niet in mijn schoenen zakken door een aantal reacties van mensen die mij niet begrepen hebben. En pleasee geen gezeik van "jaa maar dan moet je geen topic maken" etc.
Oké?
Thanks!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 16:02

Als je ouders willen wachten tot volgend schooljaar, is het dan geen veel beter idee nu een verzorgpony te zoeken en te bewijzen dat je cijfers er niet onder lijden? :) Niemand bedoelt het verkeerd, een paard is tenslotte heel veel werk en moet ook nog eens betaald worden, er zijn een hoop kinderen die verwachten dat hun ouders daar maar even voor opdraaien. Dat mensen daar over beginnen betekend niet dat ze vinden dat jij zo bent, maar dat je er wel goed over na moet denken. Ook al hebben je ouders veel geld, een paard is nou eenmaal duur en niet iedereen wilt daar zijn geld aan kwijt.

Maar ik denk dat je een prima lijstje hebt zo :) De belangrijkste punten staan er op en daar gaat het om.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 17:12

isa, ik snap je heel goed, ik ben 13, en ben dat gelukhebbertje die een 'sorrt eigen pony' heeft. kom er elke dag en mag er alles mee, wel het leuke maar niet de last! helaas krijgen niet veel meiden die kans.

je hebt heel erg goed de punten opgeschreven, als ik zelf nog een paard wou, zou ik ook die punten hebben opgeschreven, t is dat ik heb besloten dat het zo beter is, als t echt niet meer lukt, kan ik zonder probleme voor de pony, zonder problemen voor mij, stoppen (niet dat k dat ooit doe)

ga zo door!

xisaatjuhhx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 18:05

Shawn schreef:
Als je ouders willen wachten tot volgend schooljaar, is het dan geen veel beter idee nu een verzorgpony te zoeken en te bewijzen dat je cijfers er niet onder lijden? :) Niemand bedoelt het verkeerd, een paard is tenslotte heel veel werk en moet ook nog eens betaald worden, er zijn een hoop kinderen die verwachten dat hun ouders daar maar even voor opdraaien. Dat mensen daar over beginnen betekend niet dat ze vinden dat jij zo bent, maar dat je er wel goed over na moet denken. Ook al hebben je ouders veel geld, een paard is nou eenmaal duur en niet iedereen wilt daar zijn geld aan kwijt.

Maar ik denk dat je een prima lijstje hebt zo :) De belangrijkste punten staan er op en daar gaat het om.

Ja ik weet het maar ik heb nog maar één weekje school *\o/* alleen nog maar toetsweek :j

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:07

Wie weet vind je hier nog wel iets?

Voor mij woont ze helaas te ver -O-

xisaatjuhhx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 18:08

anemoonlena schreef:
isa, ik snap je heel goed, ik ben 13, en ben dat gelukhebbertje die een 'sorrt eigen pony' heeft. kom er elke dag en mag er alles mee, wel het leuke maar niet de last! helaas krijgen niet veel meiden die kans.

je hebt heel erg goed de punten opgeschreven, als ik zelf nog een paard wou, zou ik ook die punten hebben opgeschreven, t is dat ik heb besloten dat het zo beter is, als t echt niet meer lukt, kan ik zonder probleme voor de pony, zonder problemen voor mij, stoppen (niet dat k dat ooit doe)

ga zo door!

zal een verzorgpony kunnen leiden tot een eigen pony denk je? er zit namelijk wel verschil in maar je bewijst wel iets...

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:09

het bewijst dat je je afspraken na komt!

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:13

Ik zelf ben zelf een beetje aan het kijken voor een pony! _/-\o_
Ik weet precies wat ik wil en dit helpt als het uiteindelijk mag.
Ik zou stoppen met zeuren, dit helpt niks en is alleen maar irritant voor de ouders %)
Bespreek het met je ouders en bereken samen hoeveel het kost.
Is het toch nog te duur of te veel verantwoordelijkheid? Neem eerst een verzorg/lease pony *\%/*

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:18

xisaatjuhhx schreef:
Het was ten eerste de bedoeling geweest dat jullie iets zouden aanvullen ofzo of zouden helpen met tips geven etc. maar ja..
en ten tweede hebben jullie het ALLEMAAL verkeerd begrepen (bhalve anemoonlena en Shirley dan) ik wil mn ouders niet laten opdraaien voor de kosten maar ik wil alleen toestemming, ik zeur niet het punt van "dan zijn je ouders van het gezeur af" was meer voor de lol, ik heb ook al gevraagd of ik een verzorgpony mocht maar mijn ouders willen wachten tot volgend schooljaar om te kijken of mijn cijfers er niet onder lijden.
Dit klinkt misschien boos maar zo bedoel ik het niet! :n
jullie hebben het dus niet goed begrepen en dat is mijn fout, sorry! Y;(
ik laat de moed niet in mijn schoenen zakken door een aantal reacties van mensen die mij niet begrepen hebben. En pleasee geen gezeik van "jaa maar dan moet je geen topic maken" etc.
Oké?
Thanks!

Maar ts, je kan het niet allemaal zelf betalen. Dus het is niet alleen toestemming van je ouders krijgen, zij zullen voor het grootste deel van kosten moeten opdraaien. Dus als zij dat niet willen betalen, gaat het feestje niet door

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:21

xisaatjuhhx schreef:
anemoonlena schreef:

ga zo door!

zal een verzorgpony kunnen leiden tot een eigen pony denk je? er zit namelijk wel verschil in maar je bewijst wel iets...

Heb eerder al gereageerd, maar zo heb ik dus die van mij gekregen. Eerst Verzorgpaarden toen zagen mijn ouders dat ik het aan kon en afspraken na kwam op school ging het goed en ik werkte.

Verzorgen was voor mij dus een proefperiode op een eigen. Het Is niet gezegd dat jou ouders dit ook zullen doen maar je bent met paarden bezig. leert veel nieuwe dingen en ik kwam er achter wat ik echt leuk vond. (recreatie, dressuur, springen, western Ed.)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:26

Als het puur om de kosten gaat, zal een verzorgpony niet opeens zorgen dat papa en mama de portomonee trekken. Ik zou geen verzorgpony zoeken in de hoop dat het kan leiden tot een eigen pony, maar een verzorgpony zoeken (als je ouders het goed vinden volgend schooljaar) omdat je het zelf erg leuk lijkt :)

En meis, de tijd vliegt! Voor je het weet is er weer een schooljaar om en wie weet mag je dan wel op zoek naar een verzorgpony *\o/*
En voor je het weet woon je op jezelf en werk je en kun je als je dan geld teveel hebt kun altijd nog een eigen pony kopen. *\o/*

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:29

Ik heb dan het geluk gehad dan mijn ouders met het idee kwamen. :o

TS ik zou je ouders is proberen wat meer te betrekken. Misschien vinden ze het leuk om een keer mee te gaan naar de manege ? Of zelfs rijlessen te nemen ?

En onderschat voor al de kosten niet. Een 'bijbaantje' is niet genoeg voor het onderhouden van een paard. Mochten je ouders later toch een paard voor je willen kopen , zou ik ze echt goed laten informeren , want de kosten kunnen torenhoog worden ( een operatie kost al gauw duizenden euro's)

Bekijk dit topic is : [VSW] Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

En het belangrijkste : niet door blijven zeuren.

xisaatjuhhx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-16 16:12

_Femkeeex schreef:
Ik heb dan het geluk gehad dan mijn ouders met het idee kwamen. :o

TS ik zou je ouders is proberen wat meer te betrekken. Misschien vinden ze het leuk om een keer mee te gaan naar de manege ? Of zelfs rijlessen te nemen ?

En onderschat voor al de kosten niet. Een 'bijbaantje' is niet genoeg voor het onderhouden van een paard. Mochten je ouders later toch een paard voor je willen kopen , zou ik ze echt goed laten informeren , want de kosten kunnen torenhoog worden ( een operatie kost al gauw duizenden euro's)

Bekijk dit topic is : [VSW] Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

En het belangrijkste : niet door blijven zeuren.

Ja idd maar mijn ouders gaan elke week al mee naar de manege en mijn moeder heeft paard gereden en is er toen afgevallen ze had toen een gekneusd stuitje. ;(

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 16:18

xisaatjuhhx schreef:
anemoonlena schreef:

ga zo door!

Het zou kunnen maar zou daar niet vanuit gaan. Als je een leuke plek vind om te verzorgen kan dat zelfs prettiger zijn dan een eigen.
Zou ook niet blijven zeuren dat zal ze niet van gedachten doen veranderen. Wie weet kom je ineens in een situatie waardoor je het eens op het woord kan gooien en je ouders het serieus nemen.

Het is natuurlijk wel zo dat je dan kan laten zien wat je er voor over hebt maar er zijn zoveel mensen die afhaken rond hun 15/16/17 jaar dat het toch moeilijk blijft. Kan me helemaal voorstellen dat als je als ouders niets hebt met paarden je er niet zomaar aan gaat beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 16:30

TS, je lijstje is perfect. Alleen is het makkelijker gezegd dan gedaan.

Zeuren helpt niet. Dan wordt de kans op een eigen pony alleen maar kleiner omdat je je respectloos gedraagd. Ik heb zo vaak gezeurd om een eigen pony maar het hielp nooit en uiteindelijk heb ik het maar opgegeven.

Wat je wel kan doen is veel klusjes doen en je ouders helpen ter bewijs van verantwoordelijkheidsgevoel. Een verzorgpony kan ook, maar die zijn maar heel moeilijk te vinden. Heb je nog andere huisdieren? Zorg daar dan extra goed voor en laat zien dat je een dier verzorgen best aan kunt. Verder heb ik geen advies, succes.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 16:38

Ik heb gezeurd vanaf mijn 11de, heeft helaas nooit zin gehad. Toen werd ik 20 en had ik een vaste baan en toen had ik lekker mijn eigen centjes en toen een paard gekocht!

sannexponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 13:20

na heel lang zeuren heb ik de moed ook maar opgegeven, maar bij ons in de buurt zijn geen vp's |(

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 20:25

Als ik jou was zou ik een paard nemen en geen pony.

Ook kun je beter een onbeleerd paard nemen, dan kun je hem opvoeden en trainen zoals jij dat wilt. Groningers zijn goede paarden om als beginner mee te starten, ook met het beleren zijn ze heel makkelijk, ze laten je heel makkelijk toe. Natuurlijk is elk paard anders, maar mijn vader heeft er één gehad, en ik heb er één, dus ik kan het weten xD

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 20:30

FabianHorse schreef:

Ook kun je beter een onbeleerd paard nemen, dan kun je hem opvoeden en trainen zoals jij dat wilt. Groningers zijn goede paarden om als beginner mee te starten, ook met het beleren zijn ze heel makkelijk, ze laten je heel makkelijk toe. Natuurlijk is elk paard anders, maar mijn vader heeft er één gehad, en ik heb er één, dus ik kan het weten xD

Wat een slecht advies, niet elk paard is hetzelfde en zonder ervaring is een onbeleerd paard een slecht idee. Als eerste paard of pony zou ik sowieso een ervaren paard of pony aanraden.

nicqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 20:34

xisaatjuhhx schreef:
Help :(:) !

7. beter me best doen op school ook in de toetsweken

dat moet je altijd doen.
wel of geen pony

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 20:34

FabianHorse schreef:

Mag ik even zeggen dat dit geen handige tip is.. ik spreek met ervaring. Neem als je eerste eigen paard geen jonkie. Zeker niet als je zelf nog jong bent. Die fout maakte ik ook.
En karakter bepaald hoe makkelijk ze zijn met inrijden, niet het ras.

Dus TS kies je paardje uit op karakter, niet op ras! Ga lekker bij verschillende dieren kijken, zodra je toestemming hebt natuurlijk en test lekker uit of er een klik is. Verder zou ik wel kijken of het dier verder ook bij je past en wat je ermee wilt gaan doen. Koop geen dier waar je uiteindelijk niks aan hebt, dus geen shet als je wel graag een wedstrijd carriere wilt. Anders ben je er al snel te groot voor. Ik zou een net aan paard kopen, dus rond de 160. Is groot zat vind ik persoonlijk :')