Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Niemand bedoelt het verkeerd, een paard is tenslotte heel veel werk en moet ook nog eens betaald worden, er zijn een hoop kinderen die verwachten dat hun ouders daar maar even voor opdraaien. Dat mensen daar over beginnen betekend niet dat ze vinden dat jij zo bent, maar dat je er wel goed over na moet denken. Ook al hebben je ouders veel geld, een paard is nou eenmaal duur en niet iedereen wilt daar zijn geld aan kwijt.
De belangrijkste punten staan er op en daar gaat het om. Shawn schreef:Als je ouders willen wachten tot volgend schooljaar, is het dan geen veel beter idee nu een verzorgpony te zoeken en te bewijzen dat je cijfers er niet onder lijden?Niemand bedoelt het verkeerd, een paard is tenslotte heel veel werk en moet ook nog eens betaald worden, er zijn een hoop kinderen die verwachten dat hun ouders daar maar even voor opdraaien. Dat mensen daar over beginnen betekend niet dat ze vinden dat jij zo bent, maar dat je er wel goed over na moet denken. Ook al hebben je ouders veel geld, een paard is nou eenmaal duur en niet iedereen wilt daar zijn geld aan kwijt.
Maar ik denk dat je een prima lijstje hebt zoDe belangrijkste punten staan er op en daar gaat het om.
alleen nog maar toetsweek
anemoonlena schreef:isa, ik snap je heel goed, ik ben 13, en ben dat gelukhebbertje die een 'sorrt eigen pony' heeft. kom er elke dag en mag er alles mee, wel het leuke maar niet de last! helaas krijgen niet veel meiden die kans.
je hebt heel erg goed de punten opgeschreven, als ik zelf nog een paard wou, zou ik ook die punten hebben opgeschreven, t is dat ik heb besloten dat het zo beter is, als t echt niet meer lukt, kan ik zonder probleme voor de pony, zonder problemen voor mij, stoppen (niet dat k dat ooit doe)
ga zo door!
xisaatjuhhx schreef:Het was ten eerste de bedoeling geweest dat jullie iets zouden aanvullen ofzo of zouden helpen met tips geven etc. maar ja..
en ten tweede hebben jullie het ALLEMAAL verkeerd begrepen (bhalve anemoonlena en Shirley dan) ik wil mn ouders niet laten opdraaien voor de kosten maar ik wil alleen toestemming, ik zeur niet het punt van "dan zijn je ouders van het gezeur af" was meer voor de lol, ik heb ook al gevraagd of ik een verzorgpony mocht maar mijn ouders willen wachten tot volgend schooljaar om te kijken of mijn cijfers er niet onder lijden.
Dit klinkt misschien boos maar zo bedoel ik het niet!![]()
jullie hebben het dus niet goed begrepen en dat is mijn fout, sorry!![]()
ik laat de moed niet in mijn schoenen zakken door een aantal reacties van mensen die mij niet begrepen hebben. En pleasee geen gezeik van "jaa maar dan moet je geen topic maken" etc.
Oké?
Thanks!
xisaatjuhhx schreef:anemoonlena schreef:isa, ik snap je heel goed, ik ben 13, en ben dat gelukhebbertje die een 'sorrt eigen pony' heeft. kom er elke dag en mag er alles mee, wel het leuke maar niet de last! helaas krijgen niet veel meiden die kans.
je hebt heel erg goed de punten opgeschreven, als ik zelf nog een paard wou, zou ik ook die punten hebben opgeschreven, t is dat ik heb besloten dat het zo beter is, als t echt niet meer lukt, kan ik zonder probleme voor de pony, zonder problemen voor mij, stoppen (niet dat k dat ooit doe)
ga zo door!
zal een verzorgpony kunnen leiden tot een eigen pony denk je? er zit namelijk wel verschil in maar je bewijst wel iets...

_Femkeeex schreef:Ik heb dan het geluk gehad dan mijn ouders met het idee kwamen.![]()
TS ik zou je ouders is proberen wat meer te betrekken. Misschien vinden ze het leuk om een keer mee te gaan naar de manege ? Of zelfs rijlessen te nemen ?
En onderschat voor al de kosten niet. Een 'bijbaantje' is niet genoeg voor het onderhouden van een paard. Mochten je ouders later toch een paard voor je willen kopen , zou ik ze echt goed laten informeren , want de kosten kunnen torenhoog worden ( een operatie kost al gauw duizenden euro's)
Bekijk dit topic is : [VSW] Wat kost een paard nu daadwerkelijk?
En het belangrijkste : niet door blijven zeuren.
xisaatjuhhx schreef:anemoonlena schreef:isa, ik snap je heel goed, ik ben 13, en ben dat gelukhebbertje die een 'sorrt eigen pony' heeft. kom er elke dag en mag er alles mee, wel het leuke maar niet de last! helaas krijgen niet veel meiden die kans.
ga zo door!
zal een verzorgpony kunnen leiden tot een eigen pony denk je? er zit namelijk wel verschil in maar je bewijst wel iets...
FabianHorse schreef:Als ik jou was zou ik een paard nemen en geen pony.
Ook kun je beter een onbeleerd paard nemen, dan kun je hem opvoeden en trainen zoals jij dat wilt. Groningers zijn goede paarden om als beginner mee te starten, ook met het beleren zijn ze heel makkelijk, ze laten je heel makkelijk toe. Natuurlijk is elk paard anders, maar mijn vader heeft er één gehad, en ik heb er één, dus ik kan het weten xD
FabianHorse schreef:Als ik jou was zou ik een paard nemen en geen pony.
Ook kun je beter een onbeleerd paard nemen, dan kun je hem opvoeden en trainen zoals jij dat wilt. Groningers zijn goede paarden om als beginner mee te starten, ook met het beleren zijn ze heel makkelijk, ze laten je heel makkelijk toe. Natuurlijk is elk paard anders, maar mijn vader heeft er één gehad, en ik heb er één, dus ik kan het weten xD