paard lease of kopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Obelix95

Re: paard lease of kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 18:53

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 18:55

ja maar helaas kost lease daar 240 euro of zo helaas anders wou ik daar wel

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 18:55

Je kan toch ook lessen daar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 18:56

nee die zijn gestopt helaas

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 19:03

http://www.peerdegaerdt.nl/home/
Hier kan je ook paarden leasen :j een van de eerste zoekopdrachten op google.
En doordrecht heeft ook twee fnrs maneges, zijn die ook te verweg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 19:10

peerdegaert voor 1keer per week 140euro dus ik denk dort ook te ver maar als me moeder thuis is vraag ik het aan haar nu past me vader op

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 19:14

140 euro per maand of per week per kwartaal? 140 euro is een heel prima bedrag voor een manege.iedergeval goed dat je je moeder gaat vragen, misschien kan zij ook nog wel helpen met zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 19:24

per maand

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 19:56

Als je niet op een manage rijd heb je dan wel ervaring met pony's en kan je al een beetje paardrijden? Of allemaal eigenlijk nog niet echt? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 19:59

ja ik krijg soort van les op me verzorgpaard nou ja niet echt verzorgpaard maar ik ga altijd alsk er ben draf galop en zo in bak en zonder zadel en balkjes draven en een klein sprongetje

marine is een kwpn hengst van 22

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 16-06-16 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 20:00

marine is een kwpn hengst van 22

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 21:28

Leuke foto's ;).

Ik denk dat als je meer kans wil maken om aan een verzorgpony of paard te komen op jou leeftijd is toch meer ervaring en beter leren rijden. Anders wordt het voor nu waarschijnlijk heel moeilijk aangezien je er ook niet voor kunt betalen.

Ik denk dat je 3 mogelijkheden hebt voor jou nu.
1- je leert beter rijden en doet wat meer ervaring op zodat mensen ook daadwerkelijk wat aan je hebben inplaats van een beginner waar ze heel de tijd bij moeten zijn.
2 - Je betaald voor een leasepony/paard.
3 - Je kent iemand in de paardenwereld die jou aan een verzorgpony kan helpen.

Het beste advies wat ik je kan geven is, leer beter rijden op een manage en doe ervaring op. Wacht tot je iets ouder bent en dan zal je zien dat mensen op je advertentie gaan reageren.

Nu ben je gewoon nog te onervaren en je jonge leeftijd werkt daarbij ook niet erg mee. Veel jonge meiden willen wat jij nu wil, sommige hebben geluk maar de meeste gaan naar een manage om alles te leren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 21:42

sorry ik moet nu echt snel gaan slapen maar ik kan wel betallen maar helaas maar 30euro en dank u voor u tips ik wil het ook nu want nu heb ik er nog meer tijd voor dan als ik naar de middelbare ga ga nu echt slapen doei

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 22:02

TAO --> YRT

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 23:58

Ja je woont redelijk in de buurt. En ik had nog wel een leuke voor je staan maar voor 30 vind ik te weinig om mijn pony te verlease sorry

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 00:45

Eens met lisem94 :)

Lastige is de combinatie van je leeftijd, je ervaring en de kleine bijdrage die je kan leveren.

Veel paardeneigenaren hebben liever een oudere bijrijder/verzorger omdat deze vaak toch wat verantwoordelijker zijn (de hersenen van een 11 jarige zijn nou eenmaal anders dan die van een 16/17 jarige :) ). Mijn oudste is bijvoorbeeld bomproof, maar zelfs ik zou er geen 11 jarige zelfstandig mee aan de gang laten gaan :)

Ik zou dus ook zeker kijken voor een manege om te lessen en waar je ervaring op kan doen. Desnoods maar wat verder weg. Paardrijden voor 30 euro in de maand is helaas niet echt te doen, ook niet met lessen.

Ik begrijp goed dat je het graag nu wilt in verband met meer tijd, maar je moet wel ergens beginnen en stapje voor stapje verder komen :)

Zo te horen heb je nu ook al een soort van verzorgpaardje waarmee je kan rijden. Kan je niet met deze gaan lessen?

Ik las dat je graag ook ergens heen wilt met een paardje en wedstrijden wilt rijden. Dit zijn echter dingen die zelfs bij veel verzorgpaarden niet mag en ik vind het persoonlijk ook onverantwoord om een 11 jarige alleen op pad te laten gaan met een paard. Is niet naar jou gericht hoor, maar je bent natuurlijk pas 11 jaar en dat is erg jong :)

Geniet lekker met je verzorgpaardje en ga kijken om op een manege te lessen :) Je bent nog hartstikke jong en ook de aankomende jaren zul je tijdens vakanties lekker veel tijd hebben om te leren en paard te rijden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 06:58

machopablo hoeveel zou die van u dan kosten voor lease calanndra u ook vedankt maar sorry maar ik geef niet te snel op gr latifah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 06:59

in de vakAntie ga ik op ponykamp

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 07:30

Heeft niks te maken met opgeven maar wel met realistisch zijn :)

Ik zie niet in waarom je nu niet eerst nog verder kan gaan met je verzorgpaardje. Je kan rijden. Meeste 11 jarige paardenmeisjes hebben dat niet eens :)

Waarom perse meer? Wat jij wilt gaat nu echt nog niet lukken :)

Waarom niet eerst lekker genieten met wat je hebt en er dankbaar voor zijn en over een tijd verder kijken? :) Waarom perse alles nu?

Puntje bij paaltje is je bent erg jong, te jong voor velen. En je hebt nou eenmaal nog te weinig ervaring.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 07:39

En waarom is paardrijlessen op een manege geen optie? Of met je verzorgpaardje? Iedereen moet het eerst leren :)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 07:45

latifah11 schreef:
machopablo hoeveel zou die van u dan kosten voor lease calanndra u ook vedankt maar sorry maar ik geef niet te snel op gr latifah

50

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 09:36

hoihoi,
wat slim dat je denkt van: ik kan altijd nog een leasepaard nemen!
het ligt er heel erg aan hoevaak je een paard gaat leasen: maar 1x per week? of vaker? bij 1x per week verschilt het ook nog is heel erg per manege: sommige doen het voor 20 per lease keer maar mijn manege vraagt er bijvoorbeeld wel 40,- voor, dus als je 40x4 doet is dat 160,- per maand. een eigen paard kost zo'n 200/300,- per maand maar dan heb je ook nog hoefsmid etc...

als dit allemaal toch nog te duur is, kan je op zoek gaan naar een verzorgpaard! dat paard is meestal van een manege en mag je voor een erg lage prijs (meestal!) of zelfs voor niets verzorgen, meestal vragen ze dan zo'n 10 tot 50,- per maand voor 2x per week rijden (gemiddelde)

x

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 09:37

ik zie hierboven dat je niet echt ervaring hebt^ dan is een verzorgpony wel moeilijk natuurlijk!

daarom raad ik leasen aan: onder de 12 krijg je er meestal hulp bij.

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 10:07

Ik denk dat je nog iets te veel wilt. Op wedstrijd en uitstapjes met je verzorgpaard dat is echt een luxe die maar heel weinig verzorgers/leasers hebben. Overigens zitten daar ook flinke kosten aan vast. Denk aan de huur van een trailer, een auto met trekhaak, brandstof, inschrijfgeld, speciale spullen/kleding. Daarbij heb je ook een volwassene nodig die in het bezit is van een rijbewijs waarbij met een trailer mag rijden en die de hele dag tijd heeft om jou te begeleiden op je uitje/wedstrijd. En natuurlijk moet je lease/verzorgpaard ook gemakkelijk de trailer op kunnen en super braaf zijn op vreemd terrein met een beginnen.

Wat je nu hebt is eigenlijk al super mooi, je kan en mag rijden met je verzorgpaardje. Misschien is het leuk om af en toe les met haar te nemen op de locatie waar je ook met haar rijd, daar kun je ook een advertentie voor zetten. Dan kun je samen met je huidige verzorgpaard groeien, dat is ook al enorm leuk en leerzaam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 12:32

maar ik kan inderdaad niet zoveel een klein sprongetje enzo maar heeft iemand een paar tips