Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik vraag me altijd af waarom die mensen dan een paard nemen in de eerste plaats.
SETEFURII schreef:Dit is natuurlijk een beetje raar om te zeggen.Zo, 50 euro betalen voor een paard te mogen rijden.Ik vraag me altijd af waarom die mensen dan een paard nemen in de eerste plaats.
ik ben aan mijn verzorgpony's gekomen door gewoon de huizen langs te gaan. Voordeel is als je eenmaal een verzorgpony hebt (bv een shet)' je netwerk groter wordt en je hebt referenties als een betrouwbaar iemand: een andere verzorgpony vinden dan wat makkelijker gaat, je kan maar zo 1 aangeboden krijgen.
KoudbloedKim schreef:SETEFURII schreef:Dit is natuurlijk een beetje raar om te zeggen.Zo, 50 euro betalen voor een paard te mogen rijden.Ik vraag me altijd af waarom die mensen dan een paard nemen in de eerste plaats.
Mensen stellen hun paard beschikbaar voor jou, rijden zelf niet voor jou, lenen hun spullen uit aan jou, zodat jij kunt doen wat je om de één of andere reden anders niet zou kunnen.
Dan mag daar best iets tegenover staan.
Niet iedere eigenaar zoekt een verzorger/bijrijdster omdat hij/zij zelf niet kan of wil rijden.
ik snap ook dat je op zo'n leeftijd niet zoveel geld hebt om elke maand neer te tellen. Had ik ook niet
Daarom is het inderdaad wel een goed idee om eens bij wat stallen langs te gaan om te laten zien dat je echt een serieuze meid bent, die haar handen graag uit de mouwen steekt! Misschien ken je viavia wel iemand van zo'n stal en kan je een keertje mee? romyloverrr schreef:Ik begrijp het probleem helemaal!
Lange tijd ben ik verzorger geweest, en daarna ook in combinatie met eigen pony.
Voor mijn eign pony zocht ik ene verzorger omdat ik t groot werd. Echt een flop. Tot 3 keer toe een verzorger had die gewoon niet meer kwam opdagen. Nu al bijna ene jaar een super verzorger! Rijd niet super maar swat, ze heeft lekker plezier met mijn pony. En ze mag gratis kopen rijden zoveel ze wilde.
In November ben ik gestopt omdat ik alles niet meer aankonSpoiler:en in April wilde ik dan weer gaan rijden. Maar ik wilde toch iets anders dan de plek waar ik op het laatste nog reed. Normaal is het bij mij altijd via via gegaan, maar nu dan een Advertentie op Facebook geplaatst en erbij gezet dat ik eventueel, naar niveau van het paard, bereid was een bijdrage te betalen. Man war een ramp, Kreeg ik berichten van mensen die me €75 wilde laten betalen voor een paard dat niks kon
een vriend zelfmoord gepleegd enz.Dat wilde ik ook niet doen, in het verleden had ik paarden gereden die op dat moment M en Z liepen gratis, dus dat wilde ik niet doen. Gelukkig nu via via een leuk adresje gevonden met een pony die Z loopt, gratis. En ook nog mogelijkheid tot wedstrijden en springen
![]()
Mijn tip is: proberen via via te doen: bijvoorbeeld hoefsmid, instructeur. En anders kun je ook gewoon de hoefsmid van een vriendin vragen ofzo, die komen op veel plekken!
En gaan groomen is ook handig, zo kom je ook in concantact met veel mensen 'uit het wereldje' want mijn ervaring is dat veel paarden via via naar andere verzorgers gaan
Oliiviia schreef:Ik heb ook wel eens briefjes in de bus gestoken, bij huizen waar ik paarden zag staan.
EN ik moet zeggen, hierdoor heb ik 5 verzorgpaardjes gehad!
Dus dat kan je misschien ook proberen
) KoudbloedKim schreef:Om andere mensen/kinderen een kans te bieden om ook met paarden om te gaan die bijvoorbeeld zelf geen paard kunnen betalen of van hun ouders niet naar een manege mogen.
SETEFURII schreef:Zo, 50 euro betalen voor een paard te mogen rijden.Ik vraag me altijd af waarom die mensen dan een paard nemen in de eerste plaats.
Nee, dat zou ik zeker niet doen. Voor je het weet ben je nog 2x per week les aan het nemen, zelf aan het betalen, stallen uit aan het mesten, enz... En als puntje bij paaltje komt heb je nog niets te zeggen, maar wel opdraaien voor andere kosten. Nee, dat zou bij mij niet werken.
Snollygoster schreef:Beetje overdreven reactie dit.
Zo ontzettend veel is dat nu ook weer niet. Stel als je 2x per week lest met een manègepaard, wat in de meeste manèges ongeveer €10 kost, ben je veel meer kwijt in de maand en dan mag je in de meeste gevallen ook nog eens niks met het paard doen buiten de les om.
Ik vind een kleine bijdrage niet meer dan normaal, die mensen stellen hun paard en spullen toch ter beschikking aan iemand die ook graag zijn/haar hobby wilt uitoefenen, waarom zou dat gratis moeten?
[/quote]idylle schreef:Ik zocht er 1 omdat ik eigenlijk helemaal geen tijd had voor een eigen pony, maar het diertje nou eenmaal op m'n pad kwam en ik haar DAAR iig niet kon laten staan. Maargoed ik werk fulltime, zit 1 dag in de week op school en heb 2 kinderen dus vandaar dat ik iemand zocht die een aantal dagen in de week de verzorging op zich kon nemen zoals uitmesten en borstelen enzo
Als iemand anders het niet goed kan doen, doe het dan lekker zelf.