Ik ben het echt zat

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bananas

Re: Ik ben het echt zat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 18:26

En als je nou verder niemand uit de paardenwereld kent behalve de manege maar dat is te ver fietsen? Dan kom je nergens... bij mij helaas het geval...

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 18:34

Ik heb ook wel eens briefjes in de bus gestoken, bij huizen waar ik paarden zag staan.
EN ik moet zeggen, hierdoor heb ik 5 verzorgpaardjes gehad!
Dus dat kan je misschien ook proberen :)

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 18:38

Zo, 50 euro betalen voor een paard te mogen rijden. :wow: Ik vraag me altijd af waarom die mensen dan een paard nemen in de eerste plaats.
Nee, dat zou ik zeker niet doen. Voor je het weet ben je nog 2x per week les aan het nemen, zelf aan het betalen, stallen uit aan het mesten, enz... En als puntje bij paaltje komt heb je nog niets te zeggen, maar wel opdraaien voor andere kosten. Nee, dat zou bij mij niet werken. :D

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 18:43

Ik weet niet hoeveel keer per week je mag rijden voor 50,00 maar in NoordHolland (En dasr woont TS) is dat een schijntje!

Is al eerder gevraagd:wil je alleen verzorgen of ook rijden? Als je wilt rijden zal je denk ik toch een bijdrage betalen, je gebruimt toch de spullen en het paard van iemand anders.

Als je alleen wilt verzorgen (klusjes doen) snap ikdat je niet gaat betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 18:51

SETEFURII schreef:
Zo, 50 euro betalen voor een paard te mogen rijden. :wow: Ik vraag me altijd af waarom die mensen dan een paard nemen in de eerste plaats.
Dit is natuurlijk een beetje raar om te zeggen.
Mensen stellen hun paard beschikbaar voor jou, rijden zelf niet voor jou, lenen hun spullen uit aan jou, zodat jij kunt doen wat je om de één of andere reden anders niet zou kunnen.
Dan mag daar best iets tegenover staan.
Niet iedere eigenaar zoekt een verzorger/bijrijdster omdat hij/zij zelf niet kan of wil rijden.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:22

Er komt vanzelf een leuke pony op je pad, maar ze zijn op t moment erg lastig te vinden idd.
'Vroeger' zag je een paard in een weiland staan, belde aan bij het huis naast het weiland en dan vroeg je gewoon of dat paard van hun was en zo ja, of je dat mocht verzorgen. Maarja, zo gaat het tegenwoordig niet meer. Vroeger was je blij als je stront mocht scheppen. Ja echt! Zo ben ik ook begonnen. Een pensioen paard borstelen en stal uitmesten. Na verloop van tijd mocht ik eens mee kijken bij wedstrijden en dan grommen en na een half jaar poepscheppen en borstelen mocht ik zomaar ineens op 1 van hun paarden rijden! Uiteindelijk kreeg ik m'n vaste paard daar en mocht ik op de vereniging en wedstrijden rijden.
Maar in het begin mocht dat echt niet.
Tegenwoordig willen alle meiden alleen nog maar rijden en als dat dan niet mag, dan willen ze de pony niet verzorgen...
Andersom is het dus ook erg moeilijk om een goede verzorgster te vinden die haar afspraken nakomt en door weer en wind je pony komt verzorgen.
Mocht je een verzorgpony krijgen, zorg dan dat je je afspraken nakomt en zuinig op hun paard en spullen bent, want in de paarden wereld gaan verhalen snel rond. Als jij dus je afspraken niet na zou komen, kom je de volgende x nog moeilijker aan een verzorgpaardje.
Veel succes met het vinden van een leuk plekje

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:23

Elke eigenaar is vrij om er geld voor te vragen: al zouden ze 200 euro vragen om een shetlander een aai te mogen geven, als zoekende verzorger hoef je niet te betalen en ben je vrij een ander paard te zoeken. Simpeler dan dat wordt het niet haha

Meid, ik kan je wel zeggen: initiatief tonen loont :) ik ben aan mijn verzorgpony's gekomen door gewoon de huizen langs te gaan. Voordeel is als je eenmaal een verzorgpony hebt (bv een shet)' je netwerk groter wordt en je hebt referenties als een betrouwbaar iemand: een andere verzorgpony vinden dan wat makkelijker gaat, je kan maar zo 1 aangeboden krijgen.

Ik begin ook niet meer aan verzorgster van marktplaats plukken, te slechte ervaring mee. Ik wil nu alleen mensen via via: die hun sporen al verdiend hebben als goede verzorgster :)
En ik waardeer het nog steeds die enthousiaste meiden die langs de weilanden gaan om te vragen of iemand hulp kan gebruiken en zo nee, of ik dan iemand weet die het wel kan gebruiken. Vooral die laatate vraag moet je stellen als iemand nee zegt :)

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:25

KoudbloedKim schreef:
SETEFURII schreef:
Dit is natuurlijk een beetje raar om te zeggen.
Mensen stellen hun paard beschikbaar voor jou, rijden zelf niet voor jou, lenen hun spullen uit aan jou, zodat jij kunt doen wat je om de één of andere reden anders niet zou kunnen.
Dan mag daar best iets tegenover staan.
Niet iedere eigenaar zoekt een verzorger/bijrijdster omdat hij/zij zelf niet kan of wil rijden.

Maar waarom dan wel? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:30

Om andere mensen/kinderen een kans te bieden om ook met paarden om te gaan die bijvoorbeeld zelf geen paard kunnen betalen of van hun ouders niet naar een manege mogen.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:32

Ik snap dat je er wel een beetje gefrustreerd om kan worden hoor TS ;) ik snap ook dat je op zo'n leeftijd niet zoveel geld hebt om elke maand neer te tellen. Had ik ook niet ;)
ik denk overigens dat het eigenaren ook wat afschrikt als je zegt dat je 14 bent. De meeste eigenaren willen wel een wat ouder, ervaren iemand. Dat is natuurlijk heel sneu voor jou en daar kan je helemaal niets aan doen ;) Daarom is het inderdaad wel een goed idee om eens bij wat stallen langs te gaan om te laten zien dat je echt een serieuze meid bent, die haar handen graag uit de mouwen steekt! Misschien ken je viavia wel iemand van zo'n stal en kan je een keertje mee?

Bananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:38

Maar wat is nou het verschil tussen iemand van 16 of iemand van 13? Want iemand van 13 kan al 7 jaar rijden en ervaring hebben en iemand van 16 pas 2 jaar... dat snap ik gewoon niet. Vaak kom ik ook advertenties tegen met ik zoek iemand voor mijn paard te verzorgen (wel 18+)... dus dan gunnen ze een jonger iemand niet eens de kans om langs te komen om zichzelf te bewijzen... naja er zal wel iets van logica inzitten...

ejikas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 19:39

romyloverrr schreef:
Ik begrijp het probleem helemaal!
Lange tijd ben ik verzorger geweest, en daarna ook in combinatie met eigen pony.
Voor mijn eign pony zocht ik ene verzorger omdat ik t groot werd. Echt een flop. Tot 3 keer toe een verzorger had die gewoon niet meer kwam opdagen. Nu al bijna ene jaar een super verzorger! Rijd niet super maar swat, ze heeft lekker plezier met mijn pony. En ze mag gratis kopen rijden zoveel ze wilde.

In November ben ik gestopt omdat ik alles niet meer aankon
Spoiler:
een vriend zelfmoord gepleegd enz.
en in April wilde ik dan weer gaan rijden. Maar ik wilde toch iets anders dan de plek waar ik op het laatste nog reed. Normaal is het bij mij altijd via via gegaan, maar nu dan een Advertentie op Facebook geplaatst en erbij gezet dat ik eventueel, naar niveau van het paard, bereid was een bijdrage te betalen. Man war een ramp, Kreeg ik berichten van mensen die me €75 wilde laten betalen voor een paard dat niks kon :z Dat wilde ik ook niet doen, in het verleden had ik paarden gereden die op dat moment M en Z liepen gratis, dus dat wilde ik niet doen. Gelukkig nu via via een leuk adresje gevonden met een pony die Z loopt, gratis. En ook nog mogelijkheid tot wedstrijden en springen *\o/*

Mijn tip is: proberen via via te doen: bijvoorbeeld hoefsmid, instructeur. En anders kun je ook gewoon de hoefsmid van een vriendin vragen ofzo, die komen op veel plekken!
En gaan groomen is ook handig, zo kom je ook in concantact met veel mensen 'uit het wereldje' want mijn ervaring is dat veel paarden via via naar andere verzorgers gaan :)

Ah jeetje wat heftig! Maar jaa inderdaad, ik ga nu ook groomen bij een mevrouw die bij mij in de les rijdt als ze weer wedstrijden gaat rijden en zo kom ik ook een beetje in het paardenwereldje!

ejikas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 19:40

Oliiviia schreef:
Ik heb ook wel eens briefjes in de bus gestoken, bij huizen waar ik paarden zag staan.
EN ik moet zeggen, hierdoor heb ik 5 verzorgpaardjes gehad!
Dus dat kan je misschien ook proberen :)

Dat is echt een goed idee, een briefje in de bus gooien is makkelijker dan echt op iemand afstappen! (nu nog ff de paarden vinden want die zijn nog ver te zoeken hier in deze buurt :+ )

Bananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:42

Ja haha das wel een goed idee maar de paarden zijn er niet

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:42

KoudbloedKim schreef:
Om andere mensen/kinderen een kans te bieden om ook met paarden om te gaan die bijvoorbeeld zelf geen paard kunnen betalen of van hun ouders niet naar een manege mogen.

Ik kan deze theorie wel volgen. Maar ik zie dat helaas in mijn omgeving absoluut niet terug. Ik zie vaker het verhaal van mensen die te veel paarden aanschaffen in verhouding met hun tijd en/of financiën en daarom een verzorgpaard of 'halve stal' aanbieden voor toch grote bedragen. Dat vind ik telkens zo jammer, daarom dat ik erg negatief ben t.o.v. dit soort overeenkomsten.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:43

SETEFURII schreef:
Nee, dat zou ik zeker niet doen. Voor je het weet ben je nog 2x per week les aan het nemen, zelf aan het betalen, stallen uit aan het mesten, enz... En als puntje bij paaltje komt heb je nog niets te zeggen, maar wel opdraaien voor andere kosten. Nee, dat zou bij mij niet werken. :D

Beetje overdreven reactie dit.
Zo ontzettend veel is dat nu ook weer niet. Stel als je 2x per week lest met een manègepaard, wat in de meeste manèges ongeveer €10 kost, ben je veel meer kwijt in de maand en dan mag je in de meeste gevallen ook nog eens niks met het paard doen buiten de les om.
Ik vind een kleine bijdrage niet meer dan normaal, die mensen stellen hun paard en spullen toch ter beschikking aan iemand die ook graag zijn/haar hobby wilt uitoefenen, waarom zou dat gratis moeten?

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:46

Die mensen willen in de meeste gevallen ook hun paard graag gereden hebben, win win situatie dus indien paard en ruiter hetzelfde niveau hebben zeker....

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:47

Snollygoster schreef:
Beetje overdreven reactie dit.
Zo ontzettend veel is dat nu ook weer niet. Stel als je 2x per week lest met een manègepaard, wat in de meeste manèges ongeveer €10 kost, ben je veel meer kwijt in de maand en dan mag je in de meeste gevallen ook nog eens niks met het paard doen buiten de les om.
Ik vind een kleine bijdrage niet meer dan normaal, die mensen stellen hun paard en spullen toch ter beschikking aan iemand die ook graag zijn/haar hobby wilt uitoefenen, waarom zou dat gratis moeten?

Zie mijn vorige post. Ik heb echt zo'n negatieve ervaringen hiermee.
edit: en ik heb dan ook daadwerkelijk vaak gezien dat mensen het paard meebetaalden, les volgden, alles volledig uit eigen zak. Maar als het paard dan uiteindelijk verkocht werd hadden ze geen vinger in de pap te brokken. Ze waren geen eigenaar en kregen ook nog niet eens een deel van de verkoopsprijs.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:50

[quote=]
Niet iedere eigenaar zoekt een verzorger/bijrijdster omdat hij/zij zelf niet kan of wil rijden.[/quote]
Maar waarom dan wel? :)[/quote]

Ik zocht er 1 omdat ik eigenlijk helemaal geen tijd had voor een eigen pony, maar het diertje nou eenmaal op m'n pad kwam en ik haar DAAR iig niet kon laten staan. Maargoed ik werk fulltime, zit 1 dag in de week op school en heb 2 kinderen dus vandaar dat ik iemand zocht die een aantal dagen in de week de verzorging op zich kon nemen zoals uitmesten en borstelen enzo

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:52

idylle schreef:
Ik zocht er 1 omdat ik eigenlijk helemaal geen tijd had voor een eigen pony, maar het diertje nou eenmaal op m'n pad kwam en ik haar DAAR iig niet kon laten staan. Maargoed ik werk fulltime, zit 1 dag in de week op school en heb 2 kinderen dus vandaar dat ik iemand zocht die een aantal dagen in de week de verzorging op zich kon nemen zoals uitmesten en borstelen enzo

Ja, dat snap ik volledig. Maar als iemand de verzorging op zich neemt, zou je dan die persoon ook vragen om nog eens extra te betalen? :)

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:54

Ik zie wel eens dingen voorbij komen dat ik denk "Echt?"

Ik begrijp heus wel dat je iemand een (symbolisch) bedrag laat betalen, het gaat immers om je paard en je wilt gewoon dat er een serieus iemand voor komt. Maar er worden soms dingen verwacht van een bijrijder dat ik denk :wow: Als iemand anders het niet goed kan doen, doe het dan lekker zelf.

Ik begrijp gigantische bijdrages ook niet, je neemt toch een bijrijder/verzorger omdat je tijd te kort komt? Waarom moet die persoon dan gaan betalen (meer dan een symbolisch bedrag). Ikke niet snappe niet. Maar ik weet wel dat ik niet ga betalen om een paard te borstelen, te voeren, en een stal uit te mesten. Voor rijden/mennen wil ik heus een bijdrage leveren maar voor enkel de verzorging toch echt niet.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:56

ik snap gezien jouw leeftijd wel dat mensen niet staan te springen je hun paard te laten verzorgen. Ikzelf wil ook geen 18- verzorgers meer door ervaringen in het verleden. Pubers houden zich vaak niet aan afspraken, doen dingen die niet mogen of komen plots niet meer opdagen. Heel erg jammer voor degene die wel zich weten te gedragen, maar hier komen enkel nog 18+ verzorgers in huis.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 20:00

Tja, ik kon dan weer geen verzorger vinden die gratis mijn paarden aandacht wil komen geven en afspraken na komt.
Ik heb overigens zelf tijd zat maar gun het een ander ook om lekker met paarden te tutten zoals ik dat vroeger zo graag deed.

Een briefje in de bus zou ik compleet negeren trouwens. Als je aan belt vind ik hey prima maar iets on persoonlijks als een briefje vind ik verschrikkelijk.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 20:06

Ik vind een bijdrage vragen zowieso echt de grootste onzin die er is!!
Ik heb zelf nooit een bijdrage hoeven geven om paarden te mogen verzorgen/ rijden/ uitbrengen. Nu zou mijn moeder dat vroeger ook niet hebben kunnen betalen, maar nee ik vraag hierom zelf ook geen bijdrage. Ik vind dat iedereen de kans moet krijgen om te leren en niet iedereen heeft daar geld voor.

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 20:08

Kijk bij advertenties van mensen die hun paard te koop hebben staan en bel dan op om te vragen of je hun paard mag verzorgen en dat je weet dat die te koop staat. Die mensen willen er vanaf miss ivm tijdgebrek. Zo heb je misschien kans dat je ook ergens tussen past of iemand tegenkomt die voor langere tijd iemand zoekt..