Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
anemoonlena schreef:wel fijn dat het goed is afgelopen want je vrzorgpoaard was bijna overleden. er hadden auto's door kunnen rijden, niet echt goede verantwoordelijkheid dus deze keer, vraag of de eigenaar nog een paar keer mee gaat
anemoonlena schreef:neem les, of rijd niet meer in het bos, je bent er nu nog niet helemaal klaar voor, of ten minste, je pony is er nog niet helemaal klaar voor... ga eerst aan de hand het bos in en langzaam weer rijden, hij heeft nu waarschijnlijk een kleine trauma
en ook geen fysieke schade bij paard. T is niet nodig iets groter te maken dan het is
Draver_Dirk schreef:anemoonlena schreef:wel fijn dat het goed is afgelopen want je vrzorgpoaard was bijna overleden. er hadden auto's door kunnen rijden, niet echt goede verantwoordelijkheid dus deze keer, vraag of de eigenaar nog een paar keer mee gaat
Ik vind het knap dat de sommige reageerders allemaal paarden hebben die bomproof zijn en ook nooit van hun paard vallen als deze onverhoopt een keer begint te racen, steigeren of bokken ongeacht de reden.
De boodschap is eigenlijk, als je een keer valt of je paard slaat op hol heb je geen verantwoordelijkheidsgevoel en je hebt les nodig om te leren rijden! Volgens mij behoort dan 99% van de ruiters/ amazones tot deze categorie.
Tobbes schreef:Gelukkig dat goed is afgelopen. Maar vindt zelf niet bepaald verstandig. Voortaan begeleiding er bij?
anemoonlena schreef:o, o mensen! tuurlijk was ik geschrokken, tuurlijk schrikt een paard wel eens, wou alleen even helpen, misschien was dat paard echt wel bang, was het de eerste keer dat je paard een ander paardje tegen kan, dan zou hij toch een kleine trauma kunnen hebben, ga us een keer aan de hand het bos in en laat hem wennen aan paardjes tegen komen, waarom vatten sommige mensen mijn reactie fout op? het was aardig bedoelt.
Merel1997 schreef:Je heb het super opgelost! Een paard schiet er wel eens van door. Vind het inderdaad heel knap als je paard nooit eens er vandoor schiet, dan heb je echt wel een topper. Dit kan gebeuren, je heb het super gedaan! Fijn dat het goed is afgelopen & super van de automobilisten en de buschauffeur!
Merel1997 schreef:anemoonlena schreef:o, o mensen! tuurlijk was ik geschrokken, tuurlijk schrikt een paard wel eens, wou alleen even helpen, misschien was dat paard echt wel bang, was het de eerste keer dat je paard een ander paardje tegen kan, dan zou hij toch een kleine trauma kunnen hebben, ga us een keer aan de hand het bos in en laat hem wennen aan paardjes tegen komen, waarom vatten sommige mensen mijn reactie fout op? het was aardig bedoelt.
Je kan het inderdaad wel aardig bedoelen, maar inderdaad wat meerdere zeggen, iedereen valt wel is.. Een paard heeft niet meteen een psychische aandoening. En meerdere mensen proberen haar te waarschuwen en te helpen, maar vanaf jou komt het er een beetje kattig uit.
Jeika schreef:je zegt dat het paard een "kleine" trauma kan hebben.
anemoonlena schreef:Jeika schreef:je zegt dat het paard een "kleine" trauma kan hebben.
ja.
dat het paard geschrokken kan zijn en daardoor de volgende keer in het bos bang zijn dat het weer gebeurd.
dat noem ik dus een kleine trauma, als jij het anders noemt, prima,
ik noem het een kleine trauma, het was een aardige reactie, en ik probeerde hulp te geven, mag blijkbaar niet.
Jeika schreef:je zegt dat het paard een "kleine" trauma kan hebben.
anemoonlena schreef:Rietjee_xx schreef:Normaal gesproken als we rijden langs de weg waar we normaal gesproken rijden, dan is er niks aan de hand.... Zelfs niet als er kinderen gillen en rennen
dat was eerst, nu is er iets gebeurtdus je kan het beste weer een paar stapjes terug

maar ik ga dan niet bij elk paaltje stilstaan om haar erop attent te maken dat er een paaltje staat. Nee, ik rijd gewoon door, want paaltjes zijn niet eng