Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Mariett schreef:Je hebt pennymeisjes en pennymeisjes. Sommige pennymeisjes klimmen over hekken van weilanden en gaan op de paarden rijden die erin staan, of ze gaan ze poetsen zonder toestemming van de eigenaar, halen de dekens eraf, knippen manen/staart af etc. Dat worden bijvoorbeeld pennymeisjes genoemd. Er zijn ook pennymeisjes die graag tutten en poetsen en (inderdaad) graag (roze) setjes en spulletjes hebben. Van die laatst genoemde penny kom je niet zo snel afDat blijft iedereen diep in zijn hart vaak een beetje.
En verder zijn er bijvoorbeeld pennymeisjes die zelf hoofdstellen, zadels, springmateriaal etc. gaan knutselen (zonder hulp en vaak onverantwoord), die worden door de bokkers ook vaak als niet zo positief gezien, omdat het gewoon gevaarlijk kan zijn als je spingmateriaal een scherpte punt heeft, of je hoofdstel knapt als je aan het rijden bent.
Margee schreef:Je kunt een Penny meisje dan wel belachelijk maken maar ik denk dat de meesten hier het vroeger zijn geweest.....
Zonnetje81 schreef:Nou ik weet wel zeker dat ik nooit een echte penny ben geweest. Ik ben nooit zo'n poetser geweest of die dom achter anderen aan liep met een 'eigen pony' of bij vreemden hun beesten in de wei ging....daarom zal ik ook niet snappen dat anderen dat wel doen....of is het opvoeding? Misschien scheelt het dat ik vanuit thuis opgegroeid ben met mijn pony. Ik heb ook nooit waanideeën gehad om later te gaan werken in de paarden of dat ik prof ruiter ging worden. Zelfs op de middelbare probeerden docenten je aan te praten om te kiezen voor die 'paardenschool' dan verklaarde ik ze voor gek: alsof daar droog brood in te verdienen was en je hobby moet je ook je hobby laten.
JoyCiej007 schreef:Margee schreef:Je kunt een Penny meisje dan wel belachelijk maken maar ik denk dat de meesten hier het vroeger zijn geweest.....
Ja hoor ik ook. Maar ik was het brave lieve onschuldige type![]()
![]()
opscheppen, brutaal zijn, ongevraagd paarden voeren of zelfs rijden, of weilanden etc. insluipen, liegen etc.... nee daar kan ik in alle eerlijkheid over zeggen dat ik dat nooit heb gedaan
AlwaysH schreef:Zonnetje81 schreef:Nou ik weet wel zeker dat ik nooit een echte penny ben geweest. Ik ben nooit zo'n poetser geweest of die dom achter anderen aan liep met een 'eigen pony' of bij vreemden hun beesten in de wei ging....daarom zal ik ook niet snappen dat anderen dat wel doen....of is het opvoeding? Misschien scheelt het dat ik vanuit thuis opgegroeid ben met mijn pony. Ik heb ook nooit waanideeën gehad om later te gaan werken in de paarden of dat ik prof ruiter ging worden. Zelfs op de middelbare probeerden docenten je aan te praten om te kiezen voor die 'paardenschool' dan verklaarde ik ze voor gek: alsof daar droog brood in te verdienen was en je hobby moet je ook je hobby laten.
Ik hoop dat je weet dat je ontzettend veel mensen kwetst. Ik ben ook naar een groenschool gegaan voor de dieren, ben dol op poetsen en vlechten, en help graag vrienden met hun pony's.
Durf mezelf wel een penny te noemen!
Ann99 schreef:In de paardensport stikt het tegenwoordig van de penny-meisjes en is er een enorm groot gebrek aan echt goede topgrooms (hard werkende paardensportliefhebbers)
ik denk alleen wel dat mensen nogal verschillend denken over de term penny-meisje.
JoyCiej007 schreef:Margee schreef:Je kunt een Penny meisje dan wel belachelijk maken maar ik denk dat de meesten hier het vroeger zijn geweest.....
Ja hoor ik ook. Maar ik was het brave lieve onschuldige type![]()
![]()
opscheppen, brutaal zijn, ongevraagd paarden voeren of zelfs rijden, of weilanden etc. insluipen, liegen etc.... nee daar kan ik in alle eerlijkheid over zeggen dat ik dat nooit heb gedaan
AlwaysH schreef:Zonnetje81 schreef:Nou ik weet wel zeker dat ik nooit een echte penny ben geweest. Ik ben nooit zo'n poetser geweest of die dom achter anderen aan liep met een 'eigen pony' of bij vreemden hun beesten in de wei ging....daarom zal ik ook niet snappen dat anderen dat wel doen....of is het opvoeding? Misschien scheelt het dat ik vanuit thuis opgegroeid ben met mijn pony. Ik heb ook nooit waanideeën gehad om later te gaan werken in de paarden of dat ik prof ruiter ging worden. Zelfs op de middelbare probeerden docenten je aan te praten om te kiezen voor die 'paardenschool' dan verklaarde ik ze voor gek: alsof daar droog brood in te verdienen was en je hobby moet je ook je hobby laten.
Ik hoop dat je weet dat je ontzettend veel mensen kwetst. Ik ben ook naar een groenschool gegaan voor de dieren, ben dol op poetsen en vlechten, en help graag vrienden met hun pony's.
Durf mezelf wel een penny te noemen!
Zonnetje81 schreef:Nou ik weet wel zeker dat ik nooit een echte penny ben geweest. Ik ben nooit zo'n poetser geweest of die dom achter anderen aan liep met een 'eigen pony' of bij vreemden hun beesten in de wei ging....daarom zal ik ook niet snappen dat anderen dat wel doen....of is het opvoeding? Misschien scheelt het dat ik vanuit thuis opgegroeid ben met mijn pony. Ik heb ook nooit waanideeën gehad om later te gaan werken in de paarden of dat ik prof ruiter ging worden. Zelfs op de middelbare probeerden docenten je aan te praten om te kiezen voor die 'paardenschool' dan verklaarde ik ze voor gek: alsof daar droog brood in te verdienen was en je hobby moet je ook je hobby laten.
Margee schreef:Zonnetje81 schreef:Nou ik weet wel zeker dat ik nooit een echte penny ben geweest. Ik ben nooit zo'n poetser geweest of die dom achter anderen aan liep met een 'eigen pony' of bij vreemden hun beesten in de wei ging....daarom zal ik ook niet snappen dat anderen dat wel doen....of is het opvoeding? Misschien scheelt het dat ik vanuit thuis opgegroeid ben met mijn pony. Ik heb ook nooit waanideeën gehad om later te gaan werken in de paarden of dat ik prof ruiter ging worden. Zelfs op de middelbare probeerden docenten je aan te praten om te kiezen voor die 'paardenschool' dan verklaarde ik ze voor gek: alsof daar droog brood in te verdienen was en je hobby moet je ook je hobby laten.
Jij had dus een eigen pony.....