wat is in godsnaam een penny meisje????

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Re: wat is in godsnaam een penny meisje????

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:26

Er zijn ook volwassen penny mensen hoor.....en die behoren toch echt tot mijn allergie groep. Van die mensen die raaskallen en denken alles te weten maar echt de ballen niks verstand er van hebben of van die zwevers :+

xLeonietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:29

Wat ik ook altijd wel zeer kenmerkend vind is dat ze vaak belachelijk veel dekjes en halsters hebben voor een manege paard waar ze maar één keer per week op rijden. :+

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:31

Mariett schreef:
Je hebt pennymeisjes en pennymeisjes. Sommige pennymeisjes klimmen over hekken van weilanden en gaan op de paarden rijden die erin staan, of ze gaan ze poetsen zonder toestemming van de eigenaar, halen de dekens eraf, knippen manen/staart af etc. Dat worden bijvoorbeeld pennymeisjes genoemd. Er zijn ook pennymeisjes die graag tutten en poetsen en (inderdaad) graag (roze) setjes en spulletjes hebben. Van die laatst genoemde penny kom je niet zo snel af ;) Dat blijft iedereen diep in zijn hart vaak een beetje.

En verder zijn er bijvoorbeeld pennymeisjes die zelf hoofdstellen, zadels, springmateriaal etc. gaan knutselen (zonder hulp en vaak onverantwoord), die worden door de bokkers ook vaak als niet zo positief gezien, omdat het gewoon gevaarlijk kan zijn als je spingmateriaal een scherpte punt heeft, of je hoofdstel knapt als je aan het rijden bent.

Penny no.1 noem ik geen penny meisjes. Ook het laatste voorbeeld zie ik niet als een penny meisje. Dat zijn kinderen/pubers die geen inzicht hebben.

Een pennymeisje is voor mij iemand die een kamer vol met paardenposters heeft, die onwijs veel paardenfantasieën heeft, en heel veel/altijd met paarden bezig is (op school, werk, vriendinnen etc.). Kan gepaard (haha woordspeling :p ) gaan met weinig inzicht en verantwoordelijkheidsgevoel en met het idee ieder paard te kunnen trainen. Kenmerken zijn natuurlijk ook afhankelijk van de leeftijd, zoals eerder gezegd zijn er ook penny's in volwassenformaat :)
Laatst bijgewerkt door xxdomiixx op 05-04-16 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:31

de penny's die mijn twenter doen zijn hele positieve penny's dus voor mij betekend het juist iets goeds :+
uren lang tutten en aandacht geven net als ik zelf toen ik vroeger nog een penny was :D

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:32

Margee schreef:
Je kunt een Penny meisje dan wel belachelijk maken maar ik denk dat de meesten hier het vroeger zijn geweest..... :o

Ja hoor ik ook. Maar ik was het brave lieve onschuldige type :o :Y)
opscheppen, brutaal zijn, ongevraagd paarden voeren of zelfs rijden, of weilanden etc. insluipen, liegen etc.... nee daar kan ik in alle eerlijkheid over zeggen dat ik dat nooit heb gedaan :Y)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:33

Felicxa schreef:
Penny meisjes zijn volgens mij in principe meisjes die hun wilde arabier hengst hebben getemd en waar zij natuurlijk alleen zelf op kunnen rijden. :D

Even een toevoeging: de hengst in kwestie heeft wel een verleden. Hij is meestal mishandeld geweest.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:34

Misschien is Penny's Shadow (film) een goed voorbeeld van een Pennymeisje?

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:38

Zonnetje81 schreef:
Nou ik weet wel zeker dat ik nooit een echte penny ben geweest. Ik ben nooit zo'n poetser geweest of die dom achter anderen aan liep met een 'eigen pony' of bij vreemden hun beesten in de wei ging....daarom zal ik ook niet snappen dat anderen dat wel doen....of is het opvoeding? Misschien scheelt het dat ik vanuit thuis opgegroeid ben met mijn pony. Ik heb ook nooit waanideeën gehad om later te gaan werken in de paarden of dat ik prof ruiter ging worden. Zelfs op de middelbare probeerden docenten je aan te praten om te kiezen voor die 'paardenschool' dan verklaarde ik ze voor gek: alsof daar droog brood in te verdienen was en je hobby moet je ook je hobby laten.

Ik hoop dat je weet dat je ontzettend veel mensen kwetst. Ik ben ook naar een groenschool gegaan voor de dieren, ben dol op poetsen en vlechten, en help graag vrienden met hun pony's.

Durf mezelf wel een penny te noemen!

BlackApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:39

Een Pennymeisje kan alle paarden zonder moeite rijden. Vooral hengsten kan zij (alleen) aan. Daarnaast geeft zij graag (ongevraagd) advies over hoe je een wilde hengst (met name wilde internetplaatjes arabieren) kunt temmen. Als je haar kamer inloopt voel je al een pennysfeer, dat hoort bij pennymeisjes. Overal posters (uit de penny uiteraard), maar ook foto's van haar (eigen/lievelings-)paarden.
Verder zijn penny meisjes wel lief hoor... :)

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:40

JoyCiej007 schreef:
Margee schreef:
Je kunt een Penny meisje dan wel belachelijk maken maar ik denk dat de meesten hier het vroeger zijn geweest..... :o

opscheppen, brutaal zijn, ongevraagd paarden voeren of zelfs rijden, of weilanden etc. insluipen, liegen etc.... nee daar kan ik in alle eerlijkheid over zeggen dat ik dat nooit heb gedaan :Y)

Ik heb dat ook nooit gedaan. Zou niet eens durven! Het blijft tutten bij mijn eigen ponys, en verder blijf ik van andermans paarden af (behalve als ik weet dat ik mag AAIEN)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:41

Jap, hier heb ik nog oude posters van paarden hangen :D Lees de penny zelfs soms nog (15 jr oud)!
Ik gebruik dan wel nooit roze omdat ik een ruin rijd en daar dan niet tegen kan;)

Maar ja, je hebt inderdaad twee verschillende soorten penny's!

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:42

iedereen is wel een beetje penny in het hart O:)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:44

AlwaysH schreef:
Zonnetje81 schreef:
Nou ik weet wel zeker dat ik nooit een echte penny ben geweest. Ik ben nooit zo'n poetser geweest of die dom achter anderen aan liep met een 'eigen pony' of bij vreemden hun beesten in de wei ging....daarom zal ik ook niet snappen dat anderen dat wel doen....of is het opvoeding? Misschien scheelt het dat ik vanuit thuis opgegroeid ben met mijn pony. Ik heb ook nooit waanideeën gehad om later te gaan werken in de paarden of dat ik prof ruiter ging worden. Zelfs op de middelbare probeerden docenten je aan te praten om te kiezen voor die 'paardenschool' dan verklaarde ik ze voor gek: alsof daar droog brood in te verdienen was en je hobby moet je ook je hobby laten.

Ik hoop dat je weet dat je ontzettend veel mensen kwetst. Ik ben ook naar een groenschool gegaan voor de dieren, ben dol op poetsen en vlechten, en help graag vrienden met hun pony's.

Ik zeg niks raars. Dat een ander wel van zijn hobby zijn werk wil maken of voor weinig centjes dat werk wil doen....prima toch? Ik wil geen stallenmester of dierverzorger worden. En ik was mezelf er ook bewust van dat ik het talent niet had om prof te worden...ook daar is niks mis mee volgens mij. Dus ik zeg niks kwetsends....het is mijn mening en kijk op bepaalde zaken van mijn leven.

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:45

In de paardensport stikt het tegenwoordig van de penny-meisjes en is er een enorm groot gebrek aan echt goede topgrooms (hard werkende paardensportliefhebbers)

ik denk alleen wel dat mensen nogal verschillend denken over de term penny-meisje.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:47

Ann99 schreef:
In de paardensport stikt het tegenwoordig van de penny-meisjes en is er een enorm groot gebrek aan echt goede topgrooms (hard werkende paardensportliefhebbers)

ik denk alleen wel dat mensen nogal verschillend denken over de term penny-meisje.

Dit is de goede omschrijving! Hardwerkende paardenliefhebber (met verstand van zaken) is iets anders dan iemand die graag een paardje verzorgt of poetst...en DENKT iets te weten en piept bij een schaafwondje.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:48

Ik heb het dan ook over jouw hele bericht; je vindt dat penny meisjes vaak dom achter iemand aan lopen. Als ik dat zou doen zou ik als doel hebben om te vragen of ik het dier mocht verzorgen.

Je kan trouwens prima centjes verdienen als bijvoorbeeld hondentrimmer, wat ook binnen dierzorg valt.

Bij vreemden in de weide of bemoeien me anderen vind ik ronduit onbeschoft; niks penny aan, gewoon iets wat veel Penny's doen, helaas.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:49

JoyCiej007 schreef:
Margee schreef:

Ik sloop de wei bij de manege paarden in om met ze te spelen :')
Wist ik veel dat het gevaarlijk was om in een kudde van 20 paarden als jong meisje te lopen :') en nee, ik was geen dappere of brutale meid, meer verlegen, dromerig en rijke fantasie met de beste bedoelingen.

(Daarom doe ik ook alleen aan voorlichting als ik jonge meisjes in mijn wei aantref. Niet die 14 jarige brutale apen, daar ben ik minder lief voor. Maar in die echt jonge, dromerige meisjes herken ik mijzelf wel in haha)

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:50

AlwaysH schreef:
Zonnetje81 schreef:

AlwaysH: je hoeft je niet gekwetst te voelen (als je dat wel deed). Poetsen is heerlijk met je paard. Er is niks mis met tutten met je paard en kiezen voor een opleiding waarin je passie ligt. Ik ben zelf soms ook een penny - ik houd van mijn paard dus ja.. - , niet zoals sommigen het zien (andere paarden rijden in de wei of wat dan ook). Ik laat mij maar niet uit over tekst hierboven..

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:53

Ik ben mijn penny fase nooit ontgroeit hoor! Ben nog steeds van het uitgebreid knuffelen, tutten en poetsen. Maar ben wel realistisch. Vind een druk paard niet erg, eentje die bokt, steigert ook niet. Maar wel van het opvoeden.
Eigenlijk alleen het tutten, poetsen en verwennen heb ik gehouden. Moet zeggen dat ik het hier behoorlijk negatief vind staan.
De meeste zijn wel penny geweest en hebben zeker nog wel trekjes, anders zou je het ook niet zolang, of nog steeds volhouden in de paardensport. Tuurlijk heb je er kinderen tussen zitten die irritant zijn, maar dat zijn ook niet penny's zelfde geld voor volwassenen.

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:56

Op mijn Mbo school noemde we de meiden die in paardenklas zaten pennys.. die liepen hele dag in rijbroek door de school heen.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:58

@xxdomiixx, dat is dus ook mijn gedachten, ook in Penny meisjes heb je verschillen.
Ben zelf echt een ego-hater, kan daar gewoon echt niet tegen. Dat maakt het niet dat ik het niet goed vind als je ergens trots op bent, want dat ben ik zelf ook wel eens.

@Kimmiee, clusius? :')
Want daar hoorde ik twee jaar geleden ook bij, op maandag in de rijbroek naar school, zodat het aankleden niet meer in de WC's hoefde :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:59

:)* Het pennymeisje is de spiegel voor elke wanhopige bokker die zichzelf veel te te serieus neemt. Als ze er in kijken, zien ze wat ze liever niet willen zien, namelijk: het kind dat ze ooit zelf waren.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:05

Zonnetje81 schreef:

Jij had dus een eigen pony.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:13

Hier ook een 40+ pennytut en schaam mij er niks voor.

Maar ik zie het woord pennymeisje ook niet als een belediging, maar gewoon een meisje wat van paarden houd en daar is in mijn ogen toch helemaal niets mis mee?

Ik merk wel dat er een verschuiving is gekomen wat het begrip pennymeisje betreft; maar volgens mij komt dit grotendeels af van de zichzelf groter pratende manegeruiters af, die volgens mij net zo goed penny zijn, als degenen waar ze zo op afgeven.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:13

Margee schreef:
Zonnetje81 schreef:

Jij had dus een eigen pony.....

Is dat een probleem, een eigen pony hebben?