staart te kort?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 09:48

ponyparadijs schreef:
[ [url=m/GDRHIa.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zo iets?
Of is het langer dan dit?

langer,foto krijgen jullie vanmiddag, ga zo naar stal

LisaXLoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 09:55

sardientje schreef:
ponyparadijs schreef:
[ [url=m/GDRHIa.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zo iets?
Of is het langer dan dit?

langer,foto krijgen jullie vanmiddag, ga zo naar stal

Als het langer is dan dit vind ik het echt prima hoor!
Niet te druk om maken :D

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:04

LisaXLoll schreef:
Als het langer is dan dit vind ik het echt prima hoor!
Niet te druk om maken :D

ben ik het wel mee eens de getoonde staart is extreem kort

xSCWx

Re: staart te kort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:22

Ik knipte de staart van mijn Shet in de winter ook wat korter, net onder de hakken. Die stond 24/7 buiten dus werd snel smerig (en door het gewicht kon ze hem niet goed optillen en poepte er overheen).
In de zomer liet ik hem altijd wat langer zodat ze de vliegen weg kon meppen.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 17:26

als het is zoals de foto hier boven vind ik het zelf niet mooi,
maar hoezo 'te kort' :+
een te korte staart bestaat niet, het is prima zoals jij t prima vind 8-)
en miss kan ie wat moeilijker de vliegen wegslaan maar is allemaal prima.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 17:31

Bij de hak vind ik echt te kort, maar ik hou van lange staarten, ben dan ook meer van de bij de kogel en dan dat ze er net niet meer op trappen.... Maar als het toch al rattestaartje is dan is korter minder erg.

Je had hopelijk wel toestemming van de eigenaar, iedereen behalve ik die hier met schaar aan de paarden komt verbouw ik persoonlijk tot paashaas :+ :D :Y), heb namelijk wat hele rare verknipte dingen gezien van verzorgsters met scharen (en jankende eigenaren of pisnijdige) dus ben daar heel strikt in.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 17:48

Ik vind het niet te kort. Ik knip in het najaar,na het vliegenseizoen, altijd de dode punt van de staart, die dan voor het volgende vliegenseizoen weer flink lang is. Maar ik blijf wel tussen de kogel en de hak.De meeste staarten worden niet zozeer te kort alswel te dun omdat ze te veel met de borstel bewerkt worden. Met de hand uitpluizen is beter, dan trek je er niet teveel haren uit.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 17:53

Ik heb bij een shetlandpony de staart wel eens wat aan de korte kant geknipt. Maar dat kwam omdat hij tot aan zijn hakken in de modder liep en zijn staart kletsnat en onder de derrie zat.
Maar extreem kort was het niet... gelukkig.
Zag er gelijk een stuk beter uit, sleepte hij niet zo met zijn staart door de modder heen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 17:58

En wat als het dan te kort is?? Aanplakken kun je het niet meer.

Het groeit vanzelf weer aan.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 18:01

Ik ben geen maatstaf, want ik krijg van élk geknip, getrek, gedun of getoiletteer aan mijn paarden(staarten) - inclusief die van mijzelf - een soort rolberoerte.
De geaccepteerde maatstaf is geloof ik recht afgeknipt een handbreedte onder het spronggewricht van het achterbeen. Sommigen hanteren daar voor in de plaats 5 cm breedte.
Zélf vind ik dat zo ongeveer gekortwiekt, mijn paarden knip ik pas als de staart echt over de grond sleept, en dan nog net een cm of twee boven de grond (ook niet recht, maar in een soort punt nadat ik de staart om diens eigen as heb gedraaid e er van boven naar beneden langszij knip).
Maar ik heb een knipfobie, dus let niet op mij.
Afbeelding

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 18:02

Groeit wel weer aan...

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 18:04

kon geen foto nemen vandaag vanwege de wind. staart ging alle kanten op en vasthouden ging ook niet erg gemakkelijk

Jelloy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 18:04

Maak je niet zo druk, het groeit er vast wel we aan. :o Beter te kort dan te lang!

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 21:54

Ik heb toch echt liever te kort dan te lang! Ken diverse paarden met een staart die op de grond hangt, waar ze op gaan staan en ze ze niet willen knippen.

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:00

Ach, ik heb ook een keer de staart van mijn pony veels te kort geknipt, had er geen rekening mee gehouden dat ze de staart altijd draagt. Maar dat groeit zo weer aan, nu gewoon goed bij houden met het borstelen enzo. :D

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:50

Waarom heb je dat in godsnaam zo kort geknipt?
Echt lelijk zo. Zonde.

Maar iid; groeit wel weer aan.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 23:00

KellyDV schreef:
Ik heb toch echt liever te kort dan te lang! Ken diverse paarden met een staart die op de grond hangt, waar ze op gaan staan en ze ze niet willen knippen.

Precies, ik vind van die staarten die over de grond slepen en smerig zijn echt vies dus ik heb ze liever gewoon netjes geknipt. Daarnaaat als ze er op gaan staan en ze trekken de halve staart eruit ben je verder van huis want dat duurt langer voordat het helemaal aangegroeid is.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 23:01

terpentijn schreef:
Ik ben geen maatstaf, want ik krijg van élk geknip, getrek, gedun of getoiletteer aan mijn paarden(staarten) - inclusief die van mijzelf - een soort rolberoerte.
De geaccepteerde maatstaf is geloof ik recht afgeknipt een handbreedte onder het spronggewricht van het achterbeen. Sommigen hanteren daar voor in de plaats 5 cm breedte.
Zélf vind ik dat zo ongeveer gekortwiekt, mijn paarden knip ik pas als de staart echt over de grond sleept, en dan nog net een cm of twee boven de grond (ook niet recht, maar in een soort punt nadat ik de staart om diens eigen as heb gedraaid e er van boven naar beneden langszij knip).
m/PbGR2F.png

Ik heb ook iets tegen al dat geknip, maar staarten gaan zeker tot aan/boven de kogel, rest knip ik af eind zomer als de vliegen weg zijn. Winter met zachtere grond + klooien/spelen en ze trappen op hun eigen staart en vindt ik overal de slierten staart terug. Is niet prettig voor ze en dus kort ik staartjes in zodat ze er niet meteen op gaan staan bij achteruit/wijken/etc. tijdens het spelen.

Tot de hak is dacht ik meer standaard springpaard lengte, maar dat vindt ik echt te kort voor pony's die altijd buiten lopen en dekenloos zolang er geen gezondheidsredenen zijn om die te gebruiken.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 23:08

Roos_M schreef:
Echt lelijk zo. Zonde.

Tegen wie heb je het nu?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 17:55

terpentijn schreef:
[ [url=m/PbGR2F.png]Afbeelding[/url] ]

Het moet ook bij het ras passen. Inderdaad een Tinker zoals jij hebt hoort flink harig te zijn!

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 19:32

Roos_M schreef:
Echt lelijk zo. Zonde.

wat een negatieve reactie 'echt lelijk' dat vind jij, niet iedereen
tegen wie had je t eigenlijk?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 19:34

anemoonlena schreef:
wat een negatieve reactie 'echt lelijk' dat vind jij, niet iedereen
tegen wie had je t eigenlijk?

Dat vroeg ik mij ook al af gezien TS nog geen foto heeft geplaatst
En je dan toch niet kan zeggen dat het te kort en lelijk is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 19:37

Och, heb eens met mijn verstrooide kop de staart van mijn shet veeeel te kort geknipt. Meneer wilde niet blijven staan en alles moest dan maar snel snel. Mooi is dat niet, maar ach, na een tijdje is het terug bijgegroeid en zie je er niets meer van. Zo'n ramp is te kort knippen heus niet.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 19:39

terpentijn schreef:
[ [url=m/PbGR2F.png]Afbeelding[/url] ]

Nou een handbreedte onder de sprong is erg kort hoor. Voor een springpaard wellicht. Als een paard z'n staart draagt dan lijkt het nog veel korter.

Maar een dressuurpaard een handbreedte boven de kogel.

Van jouw paard krijg ik overigens jeuk }> }> }> *knippe, knippe, knippe* }> }> }>

Heeeeerrrrlijk. :D :D De sokken mogen er weer van af.

De goede tijd breekt weer aan . Sokken opscheren, manen 1 handbreedte en de staart kaarsrecht een handbreedte boven de kogel.

TS,..als de eigenaar het goed vond is het prima. En het groeit vanzelf aan.

Geen angst, ik blijf echt van het paard van terpetijn af.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 19:44

Ach die staart groeit wel weer aan joh..
Ik knip in de winterperiode de staart ook altijd een behoorlijk stuk korter, scheelt een hoop blubber/klitten/ed in de staart. Zomers blijven ze altijd mooi lang.