Armen aan lichaam houden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Myrthe64

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 09:03

Bralindy schreef:
Een andere tip is misschien je handen lichtjes te laten rusten op de voorkant van je zadel en je ellebogen je zij aan raken. En uiteraard bewust blijven/opletten da t het contact blijft

Kan je proberen, maar het is ook belangrijk dat je je handen draagt.

Ik denk dat je gewoon een keer een hele les alleen maar moet focussen op je armen, als hij dan niet perfect nageeflijk ofzo loopt is dan niet heel erg voor die ene keer. Dit heeft mij in elk geval heel erg geholpen met mijn tenen niet naar buiten steken (kapstopvoeten)

Kimmie25501

Re: Armen aan lichaam houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 13:27

Jenny, vooral in het begin heel erg inderdaad. Erg vervelend als je lekker wilt oefenen.
Myrthe, ga ik ook doen. Maar waarschijnlijk pas weer na volgende week zondag, want dan heb ik wedstrijd en ik wil eerst daar lekker voor oefenen.

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:09

Ik hou zelf mijn schouders erg gespannen, mijn instructrice helpt mij daar bij. Maar dan hou ik ook mijn armen gespannen. Wat bij mij nu erg helpt, is niet letten op de lengte van de teugels (dus langere teugels dan normaal) en dan mijn ellebogen goed langs mijn lichaam. Als je de teugels dan goed op lengte hebt, moet je om contact te houden je ellebogen langs je lichaam houden, anders heb je waslijntjes. Nu let ik veel beter op mijn armen en rijdt het ook veel fijner!

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:15

Ik heb de gouden tip:

Als je op je paard zit kan jou instructrice onder beide armen een rosborstel doen en jij moet zorgen dat ze onder je armen blijven zitten. daardoor moet je je armen wel gesloten houden!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 12:19

Binkie, ik begrijp wat je bedoelt. Maar met langere teugels kan ik ook makkelijk mijn armen aan mijn lichaam houden, maar met kortere teugels heb ik zo erg het gevoel dat ik hem heel erg in zijn mond trek.
Uforio, dus eigenlijk hetzelfde idee als met de stok? Want die heb ik namelijk al uitgeprobeerd. Dat werkte wel heel goed.

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 13:18

Als je zorgt dat je lichtjes contact houdt met zijn mond, trek je hem niet in zijn mond met korte teugels. Je kunt beter je teugels iets langer houden dan je armen niet tegen je lichaam. Eigenlijk moet je aan het begin van de les goed gaan zitten, armen langs je lichaam, teugels op maat (gewone lengte, paard niet te laag laten lopen) en dan rijden. Zit jij je paard niet teveel in zijn mond en de teugels gewoon op maat!

Het paard waar ik altijd op reed was een enorme hanger in je armen, waardoor ik altijd mijn armen ver naar voren deed. Tip gekregen van mijn instructrice: ga goed rechtop zitten, laat de teugels desnoods ietsje langer en je armen langs je lichaam. Dit werkte erg goed en laatst zelfs gewoon met korte teugels gereden zonder dat ze enorm aan het hangen was en ik naar voren viel!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 14:04

Bedankt voor de tip! Ga ik vandaag zeker meenemen met rijden.