Paard wil opeens geen bit in

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 22:32

Ik ga even helpen vertalen.

wasabie schreef:
bit steeds vasthield en ombestuurbaar was en daarom weleens kei hard gaat rennen.

Baasje, er is een probleem, er is iets aan de hand, help alsjeblieft?

wasabie schreef:
kont toe draaien,bit niet innemen,tanden vast opelkaar,hoofd hoog, enz....

Het is iets met dat ding en/of mijn tanden, help!!! SNAP HET DAN VERDORIE IK ZEI HET TOCH AL EERDER?

Hij probeert je iets te vertellen.... Een paard moet elk jaar naar de tandarts, en een paard van deze leeftijd dat nog wisselt en zo zoals al gezegd is elk half jaar.

Probeer je paard niet als vervelend te zien, maar als iemand die jouw taal niet spreekt maar je iets probeert te vertellen.
Je zult zien dat je dan aan de hand van steeds subtielere signalen problemen op kunt pikken en de oorzaak aan kunt pakken.

Joske_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 00:37

Gypsy schreef:
Ik ga even helpen vertalen.

wasabie schreef:
bit steeds vasthield en ombestuurbaar was en daarom weleens kei hard gaat rennen.

Baasje, er is een probleem, er is iets aan de hand, help alsjeblieft?

wasabie schreef:
kont toe draaien,bit niet innemen,tanden vast opelkaar,hoofd hoog, enz....

Het is iets met dat ding en/of mijn tanden, help!!! SNAP HET DAN VERDORIE IK ZEI HET TOCH AL EERDER?

Hij probeert je iets te vertellen.... Een paard moet elk jaar naar de tandarts, en een paard van deze leeftijd dat nog wisselt en zo zoals al gezegd is elk half jaar.

Probeer je paard niet als vervelend te zien, maar als iemand die jouw taal niet spreekt maar je iets probeert te vertellen.
Je zult zien dat je dan aan de hand van steeds subtielere signalen problemen op kunt pikken en de oorzaak aan kunt pakken.

_/-\o_

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 01:04

Volkomen mee eens dat is het beste wat je tegen je ouders kan vertellen , anders ze dit laten lezen. En tot die tijd niet meer dit bit in doen.

SharonCatch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 09:07

Geryon schreef:
Rol bit, zo'n enkelgebroken zeker? Dat werkt anders in, en dat vindt ie blijkbaar niet fijn.

Klopt enkel gebroken

SharonCatch

Re: Paard wil opeens geen bit in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 09:13

We hebben het bit eraf gehaald en zijn nu aan het oefenen BITLOOS rn dat gaat steeds beter met het indoen, dit blijven we heel lang oefenen er zit al wat verandering in we gaan kijken of er daadwerkelijk wat is met zijn tanden. Daarna doen we het oude bit er maar weer in en kijken hoe het weer gaat, paard heeft geen pijn bij rijden wat veel dachten alles is oke het paard heeft aleen 1 x het nieuwe bit in gehad en nu dit en heb ik hem er ook met rust gelaten. Dus voor sommige die dat dachten hij is koppig en houd niet van veranderingen maar geen pijn mischien wel in de mond van dat nieuwe bit wat wij niet gebruiken meer. We doen bitloos later zien we wel weer hoe en wat met zijn oude dubbelgebroken bit.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 09:16

Hoe ga je kijken of er daadwerkelijk wat is met zijn tanden?

Haal je er een tandarts bij voordat je verdere stappen onderneemt?

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 09:30

"Hij is koppig en houd niet van veranderingen" ... wauw.. hoeveel meer vermenselijk wil je het maken.

Probleem is er niet, andere bit gaat probleemloos in, wordt mee gereden en vervolgens wilt hij hem niet meer in. Hoe simpel wil je het hebben? Laat zijn mond controleren en zorg voor goede les, want ik vermoed dat dit eerder door het rijtechnische verhaal komt. Zo n reactie komt omdat hij pijn heeft gehad, de 1e keer met rijden, punt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 09:43

Dat je paard pijn in zijn mond heeft gehad met bit dat lijkt wel duidelijk nu.
Goed dat je ook de tandarts weer langs laat komen.
Misschien is het toch ook goed om iemand met verstand van bitten en paardenmonden eens goed naar het bit (zijn oude bit) te laten kijken, zodat je zeker weet dat ook je oude bit goed past. Vraag eens aan de tandarts of je pony niet een laag hangend rooster heeft. Dat zou de reden kunnen zijn dat je paard het enkelgebroken bit niet wil (buiten dat een rolletjes bit heel scherp is).
Er zijn heel veel bitten die waarmee je toch iets meer te vertellen hebt op je pony, maar die toch niet scherp zijn en fijn zitten. Voorbeeld daarvan is het danger bitje. Er zijn zoveel mogelijkheden, maar dan moet je iemand met verstand (bijvoorbeeld bitfitter) naar laten kijken.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 10:00

Proberen met rubberbit? Daarom niet om te rijden, maar wel om het opzadelen te oefenen. Als dat wel gaat dan weet je dat het ergens pijn doet.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:48

Rubberen bitten zijn stroef en daarom niet prettig voor een paard.