kelseyclover schreef:ik longeer met me ene pony wel, met mijn shetlander lukt dit helaas niet, heeft iemand tips??![]()
Met mijn ene pony doe ik naast gewoon longeren ook met balkjes en lage sprongetjes, met mijn shet ze is zo ontzettend sterk en gaat veelste hard gaat lopen trekken steigert dan dan draait ze in een keer de andere kant op en hou ik er niet meer, heb ook wel eens geprobeerd dat de wei afgezet is 'als een longeercirkel' ze gaat dan dwars door het touw, eronderdoor of eroverheen..... valt niks mee te doenoverigens als ik haar gewoon aan een halstertouw heb en ze wilt rennen hou ik haar ook niet... en ik ben niet de enigste
ik raad je aan hem een keer (de eersye keer) zijn gang te laten gaan, kijk wat hij nou precies wilt, doe t eerst 'dichtbij' zegmaar, loop aan de hand en neem steeds meer afstand, vanaf t moment dat hij irritand gaat doen stap je weer naar hem toe, dan zet je weer een stapje terug, weer irritant? weer stapje naar m toe:)
overigens als ik haar gewoon aan een halstertouw heb en ze wilt rennen hou ik haar ook niet... en ik ben niet de enigste 
}
Normaal gezien werk ik altijd aan de dubbele longe, omdat ik daarmee het beste kan reageren op wat mijn pony doet.
Iemand nog tips?
Ik heb eens een les longeren gehad van Bram Chardon, wat was dat interessant zeg! Het was privéles, dus ik kreeg echt 1 op 1 begeleiding. Eigenlijk was de les zelfs niet gepland, ik was daar met een probleempony en hij bood aan om me even te leren hoe ik hem thuis zelf moest longeren