3 maand stalrust?!?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 23:39

Mijn paard heeft ook peesblessure gehad. Van de DA moest hij boxrust, anders zou het niet genezen en een zwak punt blijven. Boxrust werkt gewoon niet met mijn paard, ik zou hem in laten slapen als boxrust enige optie was.
Heb hem gewoon buitengezet en het is volledig herstelt. Misschien heeft het langer geduurd als wanneer hij binnen had gestaan, ik weet het niet. Ik had wel een happy paard al die tijd.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 23:42

beautifulxx

Re: 3 maand stalrust?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-16 08:07

toch heeft de dierenarts gezegt gisteren, doe m maar naar buiten. nu is er nog een pony bij dus staan ze samen buiten en snachts samen op stal.
de dierenarts zei dat het buiten ook gewoon kan herstellen.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 14:19

eerst zou ik t an je arts vragen, mar als dat op een of andere manier niet kan: zou ik haar in een paddock zetten, en dan gewoon 2 uur per dag (per uur) en dan snacht's op stal, en als ze t dan nogsteeds doet, zou ik haar 2 uur in de paddock en n uur in de wei zetten? dan heeft ze denk ik wel genoeg beweging

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 14:25

beautifulxx schreef:
toch heeft de dierenarts gezegt gisteren, doe m maar naar buiten. nu is er nog een pony bij dus staan ze samen buiten en snachts samen op stal.
de dierenarts zei dat het buiten ook gewoon kan herstellen.

Wat fijn dat dat ook een goede optie is. Kan je nagaan hoe gek jezelf zou worden als je 3 maanden in je bed zou mogen liggen en alleen even eruit om naar de wc te gaan.
Hopelijk hersteld je paard voorspoedig.

siepenteun

Re: 3 maand stalrust?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 14:50

Ik heb ook een pony verzorgd met die ook een hele lange periode op stal moest staan. Was de meest brave pony ter wereld maar vond dit helemaal niets. Wij hebben haar paddock verkleind tot een grote maat stal en stond daar overdag met een hek tussen derest. Het was nogal een vreetzak dus alles ook in slowfeeders gegeven en alleen maar muesli. Dit hielp heel goed!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 13:04