quintusgl schreef:of het ligt aan de naam.
(en dit bedoel ik serieus)
Ja... daar had ik nog niet aan gedacht!! bedankt
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
xniieeenke schreef:Je opende het nog geen uur geleden, hebt je paard op klaarlichte dag (wat momenteel onmogelijk is) dat spul gegeven (te zien aan de foto) en het is over? wauw.
MarieIA schreef:xniieeenke schreef:Je opende het nog geen uur geleden, hebt je paard op klaarlichte dag (wat momenteel onmogelijk is) dat spul gegeven (te zien aan de foto) en het is over? wauw.
Ik had de foto al lang maar zo was ze ongeveer . ik had haar zo rond 17:00 eventjes die lavendel gegeven en ik heb dit op mijn gsm staan dus ik ben daarjuist eventjes bij haar gaan kijken en het was al beter duhh...
danzzz schreef:Als een paard uit het niets zo een grote karakterverandering ondergaat is het nooit goed. Er is dan altijd meer aan de hand dan gewoon een rothumeur. Iets zit er niet goed in dat paard en ze maakt heel duidelijk dat ze met rust gelaten wil worden. Eet ze wel goed? en hoe is ze verder, levendig, suffig, poept ze veel. Observeer haar eens alleen in gedrag.
Ik zou je niet aanraden "de band te verbeteren" dat gaat namelijk niet lukken als het iets fysieks is (wat het meestal wel is als de verandering in gedrag zo groot en zo abrupt is) en maakt het alleen maar gevaarlijk voor je, juist omdat ze al zo duidelijk is in haar communicatie. Als ze nou nog duidelijker moet communiceren vallen er dooien.
In zo een geval zou ik adviseren om neurologisch het een en ander uit te sluiten, en als je dat niet wilt het paard dan de rust te geven waar die zo duidelijk om vraagt
Vestlandhest schreef:TS, het lijkt me inderdaad belangrijk dat je je paard goed laat nakijken. Het is erg gek dat ze ineens verandert van een braaf paard naar een stout paard. Zorg je dat er iemand goed naar haar kijkt?
En verder: wat reageert iedereen hier cynisch tegenover een twaalfjarige zeg...
xniieeenke schreef:Vestlandhest schreef:TS, het lijkt me inderdaad belangrijk dat je je paard goed laat nakijken. Het is erg gek dat ze ineens verandert van een braaf paard naar een stout paard. Zorg je dat er iemand goed naar haar kijkt?
En verder: wat reageert iedereen hier cynisch op een twaalfjarige zeg...
als twaalfjarige kun je wel begrijpen dat als men al minimaal 15 keer zegt dat je er een ervaren iemand bij moet halen, je dat moet doen en niet moet aanpappen.
Anoniem schreef:Ik wel(mijn oude instructrice doet dit soort dingen ook) En dan wil ik je alsnog even meegeven dat je een beetje uit moet kijken met wat je geeft zolang je niet zeker weet dat er geen problemen zijn van binnen. Hoe puur natuur ook, sommige natuurlijke producten zijn ook schadelijk of worden enorm afgeraden bij bepaalde (inwendige) problemen
MarieIA schreef:Anoniem schreef:Ik wel(mijn oude instructrice doet dit soort dingen ook) En dan wil ik je alsnog even meegeven dat je een beetje uit moet kijken met wat je geeft zolang je niet zeker weet dat er geen problemen zijn van binnen. Hoe puur natuur ook, sommige natuurlijke producten zijn ook schadelijk of worden enorm afgeraden bij bepaalde (inwendige) problemen
bedankt dat er toch iemand is![]()
voor k lavendel gaf had ik opgezocht en het is voor niks schadelijk
Hilary schreef:Ik werk niet met oliën, maar gebruik wel homeopathische druppels en kruiden voor mijn pony's. Dat doe ik echter pas als ik weet dat er geen enorm lichamelijk probleem is. Het lijkt me belangrijk om dat uit te sluiten. Ondersteunen met 'alternatieve geneeswijzen' lijkt mij altijd goed.
mirthheee schreef:Ik ben eigenlijk best verbaast over hoe kinderachtig sommige mensen hier reageren. TS is 12 en dus is ze te jong? kan ze niks? Heeft ze geen kennis? Je moet sowieso oppassen, niet alleen omdat TS 12 is. Het kan zomaar zijn dat ze meer kennis heeft dan mensen van 21. Dus de leeftijd moeten we maar even laten rusten, daar schieten we niks mee op. Even allemaal wat minder uit de hoogte doen omdat je nou toevallig ouder bent..
Even op de vraag: Wie ga je om hulp vragen? Ben benieuwd hoe het verloopt.
mirthheee schreef:Ik ben eigenlijk best verbaast over hoe kinderachtig sommige mensen hier reageren. TS is 12 en dus is ze te jong? kan ze niks? Heeft ze geen kennis? Je moet sowieso oppassen, niet alleen omdat TS 12 is. Het kan zomaar zijn dat ze meer kennis heeft dan mensen van 21. Dus de leeftijd moeten we maar even laten rusten, daar schieten we niks mee op. Even allemaal wat minder uit de hoogte doen omdat je nou toevallig ouder bent..
Even op de vraag: Wie ga je om hulp vragen? Ben benieuwd hoe het verloopt.