Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
paardgirl schreef:ik ga ook eerst mee rijden en dan kijk ik later nog wel of ik een veulen wil of niet en een veulen moet je ook opvoeden en voor een weide maatje is gwn geen geld voor dan als wij alles hebben gekockt rijmte is er wel maar we moeten eerst verhuisen
Andra_S schreef:paardgirl schreef:ik ga ook eerst mee rijden en dan kijk ik later nog wel of ik een veulen wil of niet en een veulen moet je ook opvoeden en voor een weide maatje is gwn geen geld voor dan als wij alles hebben gekockt rijmte is er wel maar we moeten eerst verhuisen
Nou, ga als eerste maar even sparen voor een nieuw toetsenbord, want het jouwe maakt er nogal een potje van![]()
Sorry meis, maar ook ik denk dat je er niet verstandig aan doet nu al een eigen paard te kopen. Uit alles wat je schrijft, blijkt dat je erg weinig ervaring hebt. Maar dat geeft niet, want je kunt het leren! Doe gewoon eerst lekker veel ervaring op met een verzorgpony, dan leer je veel en weet je meteen of je de verzorging ook leuk vindt.
Mocht je dan toch een eigen pony kopen: zet hem nooit, nooit, nooit alleen. Daar wordt hij echt heel erg ongelukkig van. Dat wil je toch niet?
paardgirl schreef:Samblabla schreef:En jij denkt dat het serieus hetzelfde is als een eigen paard hebben?
nee
future_vet schreef:is dit topic serieus???
zo ja. eerst heel veel lezen over het houden van paarden. welke kosten en verantwoordelijkheden dit met zich meebrengt.
en als je hem thuis wilt stallen, wat je allemaal moet regelen. en dus ook een maatje! (geschikt maatje vinden. paarden zijn kudde dieren en willen niet alleen zijn)
Wie gaat de onderhoudskosten betalen en wat als hij naar de dierenarts moet?
misschien kun je beter opzoek gaan naar een verzorgpony of gaan lessen op een manege