Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
VisibreTeam schreef:Zweep met honden "ben je helemaal gek"... Is een beetje een rare reactie.
Mijn paarden zijn hond proof, veel honden eigenaren zijn niet hondproof en heb regelmatig met een zweep mijn paarden van verwondingen gered Door een hond van zijn been of uit zijn staart te petsen met een zweep...
VisibreTeam schreef:Zweep met honden "ben je helemaal gek"... Is een beetje een rare reactie.
Mijn paarden zijn hond proof, veel honden eigenaren zijn niet hondproof en heb regelmatig met een zweep mijn paarden van verwondingen gered Door een hond van zijn been of uit zijn staart te petsen met een zweep...
Met springen gebruik ik absoluut niks, pony wordt dan al heel heet van zich zelf.
Heel heel soms een springzweep en dan alleen beet houden verder niks. Voor haar is het dan duidelijk dat ze niet meer mag weigeren!
VisibreTeam schreef:Helaas hebben we hier in de buurt een hoop loslopende honden, die totaal niet opgevoed zijn en dus in de staart van je paard gaan hangen. Sorry, maar om mijn paard dan erger te besparen laat ik liever die hond even goed schrikken door een tik met een zweep, dan dat mijn paard het uiteindelijk niet meer pikt en de hond de straat over trapt. Als hij dan tenminste nog heel is...
Daarvoor gebruik ik mijn zweep ook en zo zou iedereen met zijn zweep om moeten gaan
. Maar helaas zijn er mensen die daar anders over denken en hun paard ermee kapot slaan.... Sporen heb ik wel gebruikt ( kleine knopspoortjes) maar ook dat alleen als extra hulp , en zeker niet om hard mee in zijn buik te porren! Maar heb ze nu al heel lang niet meer gedragen en gebruik ze eigenlijk nooit meer
. En als ze niet nodig zijn moet je ze eigenlijk ook gewoon niet gebruiken. Vaak worden de zweep en sporen als mishandeling aangezien maar ze worden vaak gewoon op de goede manier gebruikt . Alleen sommige mensen vinden het nodig om hun paard er me pijn te doen ( ik snap niet wat die mensen er überhaupt mee willen bereiken )Daardoor worden ze al snel aangezien als mishandeling helaas.