ik zit met mijn handen in het haar..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 19:34

Voor de shet beter om een baasje te hebben die wel op haar zit te wachten. En voor je ouders beter om geen geld uit te hoeven geven aan een shet waar jij geen plezier aan hebt. En voor jou is het beter om minimaal 2 jaar geen pony te hebben, eerst maar eens nadenken wat je echt wil, om te voorkomen dat een volgende pony ook snel uit de gratie is omdat je liever een paard hebt.... En ook om te leren dat dieren geen speelgoedobjecten zijn die je aanschaft en weer afdankt lijkt het mij beter dat jij voorlopig niet aan een andere pony begint.
Laatst bijgewerkt door Freggle_Edge op 19-01-16 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

teddy01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 19:35

Ik zit niet te wachten op mensen die zeggen dat ik het nooit had moeten doen, dat weet ik zelf ook. Het is nu eenmaal gebeurd en nu vraag ik hulp in deze situatie.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 19:35

En als je nu eerst eens een tijdje verder gaat met de shet en zo bewijst dat je kunt doorzetten. Als de shet fijn voor de kar loopt en goed opgeleerd is, ga je er veel gemakkelijker een fijne thuis voor vinden en je gaat zelf een pak bijgeleerd hebben. En dan is het wrs tijd om iets groters te kopen.

Saskia_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 19:36

ik snap alleen niet dat je nu zegt dat die shet het paard waar je binnenkort 1 keer per week gaat rijden en dan nog een bijrijd paard te veel gaat worden. Want als je een bijrijd paard heb dan zou je die misschien romd de 4 dagen mogen rijden (bijvoorbeeld) en dan nog dus 1 dag op dat paard van de mensen die je goed kent dus dan rij je al rond de 5 dagen. Komt op hetzelfde neer als dat je 5 dagen per week je eigen paard zou rijden. Alleen dan heb je nog je shet, hier kan je misschien een versorgster voor zoeken die wel veel plezier er aan heeft en dan kan je later nog altijd eens kijken of het je bevalt om rond de 5 dagen in de week te rijden.

teddy01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 19:36

Britta31 schreef:
Waar staat je shetje nu?Als ze aan huis staat heeft een nieuw paard ook een maatje nodig.

staat op een prive stal met nog 7 andere paarden dus dat zit wel goed.

teddy01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 19:40

Saskia_paard schreef:
ik snap alleen niet dat je nu zegt dat die shet het paard waar je binnenkort 1 keer per week gaat rijden en dan nog een bijrijd paard te veel gaat worden. Want als je een bijrijd paard heb dan zou je die misschien romd de 4 dagen mogen rijden (bijvoorbeeld) en dan nog dus 1 dag op dat paard van de mensen die je goed kent dus dan rij je al rond de 5 dagen. Komt op hetzelfde neer als dat je 5 dagen per week je eigen paard zou rijden. Alleen dan heb je nog je shet, hier kan je misschien een verzorgster voor zoeken die wel veel plezier er aan heeft en dan kan je later nog altijd eens kijken of het je bevalt om rond de 5 dagen in de week te rijden.

Nou dat gaan mijn ouders zeker niet goed vinden...een bijrijdpaard en les en een eigen shet. Dit wordt erg veel bij elkaar, 1 paard daar in tegen kan wel want dat is 1 verantwoordelijkheid en niet 3. Er zijn daarintegen ook zeer weinig bijrijdpaarden te vinden en mocht je er 1 vinden dan mag je er niks mee behalve poetsen.. dus als nog niet ''bijrijden''

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 19:41

Saskia_paard schreef:
ik snap alleen niet dat je nu zegt dat die shet het paard waar je binnenkort 1 keer per week gaat rijden en dan nog een bijrijd paard te veel gaat worden. Want als je een bijrijd paard heb dan zou je die misschien romd de 4 dagen mogen rijden (bijvoorbeeld) en dan nog dus 1 dag op dat paard van de mensen die je goed kent dus dan rij je al rond de 5 dagen. Komt op hetzelfde neer als dat je 5 dagen per week je eigen paard zou rijden. Alleen dan heb je nog je shet, hier kan je misschien een versorgster voor zoeken die wel veel plezier er aan heeft en dan kan je later nog altijd eens kijken of het je bevalt om rond de 5 dagen in de week te rijden.

Idd precies dit! En anders shetje verkopen naar een echt goed huisje en jij helemaal niks meer van een eigen paard tot je het volledig zelf kan betalen.

teddy01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 19:44

maximuss schreef:
En als je nu eerst eens een tijdje verder gaat met de shet en zo bewijst dat je kunt doorzetten. Als de shet fijn voor de kar loopt en goed opgeleerd is, ga je er veel gemakkelijker een fijne thuis voor vinden en je gaat zelf een pak bijgeleerd hebben. En dan is het wrs tijd om iets groters te kopen.

Het probleem is dat ik een band met een paard zeer belangrijk vind, ik heb nu eigenlijk nog geen goede band met deze shet maar in al die jaren zou dat komen. Ik zou er dan veel meer moeite mee hebben om haar weg te doen dan nu, snap je? En dan maakt plezier niet uit maar de band wel. Er gaan hier normaal geen 1 dier weg tot ze overleden zijn. Maar een paard heeft een veel langer leven en kan die misschien soms beter uitleven bij iemand anders al wil je dat wel of niet

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 19:45

Ga je nu echt verwachten dat je ouders je nu een rijpaard gaan kopen?
Kom op, je bent 17 jaar, een beetje veranwtoordelijkheidsgevoel mag wel op die leeftijd.
Nu heb je weer dit idee, stel je krijg een paard om op te rijden, pony wordt buiten gebonjourd.
Wat gaat het binnen een paar maanden zijn?

teddy01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 19:45

jammer dat ik niet goed begrepen wordt, misschien krijg ik nog meer reacties van mensen die me echt kunnen helpen en die niet alleen maar zeggen dat ik ondankbaar en weet ik het wat allemaal ben.

dromertje2

Re: ik zit met mijn handen in het haar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 19:46

Tja, wat kan je er anders uit maken?
Werk je?

teddy01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 19:47

chanel1985 schreef:
Ga je nu echt verwachten dat je ouders je nu een rijpaard gaan kopen?
Kom op, je bent 17 jaar, een beetje veranwtoordelijkheidsgevoel mag wel op die leeftijd.
Nu heb je weer dit idee, stel je krijg een paard om op te rijden, pony wordt buiten gebonjourd.
Wat gaat het binnen een paar maanden zijn?

ik ben 14.. stond verkeerd op profiel. Als ik 17 was geweest had het heel anders geweest

teddy01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 19:47

chanel1985 schreef:
Tja, wat kan je er anders uit maken?
Werk je?

nee ben 14, betaal daarintegen wel mee aan de paarden die ik nu doe

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 19:48

Ik dacht dat je 12 was ofzo, jezus wat heb jij weinig verantwoordelijkheidsgevoel zeg.
Maar goed, als ik jou was zou ik de shet verkopen, is niet eerlijk tegenover de shet en tegenover je ouders.
Dan zou ik eens een paar jaar flink gaan sparen en in de tussentijd een bijrijdpaard nemen, zodat je leert wat verantwoordelijkheid is. Misschien dat je dan na een paar jaar samen met je ouders een geschikt rijpaard kunt kopen.
Edit: zie nu dat je 14 bent, dat verklaart een hoop.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 19:49

Ik zou nog proberen een jaar of twee jaar vol te houden!
Over een jaartje is je shet oud genoeg om te gaan beleren.
Dan kun je echt met haar aan de slag.
Als je dat voor elkaar hebt, dan kun je alsnog bekijken of het wat voor je is of niet.
Misschien is het dan nog niet iets voor je.
Maar een brave, aangespannen shetlander is wel beter te verkopen.
En meer kans dat ze een goed huisje krijgt.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 19-01-16 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 19:49

Ik zou de shet houden.
Je hebt een behoorlijk jong beestje gekocht (misschien niet heel slim, maar dat verander je nu zo 1 2 3 niet meer) en als de tijd voor beleren komt zou het kunnen zijn dat het dan een stuk leuker wordt omdat je ook daadwerkelijk ergens naartoe kan gaan werken.
Is het dan nog steeds niks, kan je de pony altijd nog verkopen en zelf een rijpony of een paard aanschaffen zodra je daar het geld voor hebt. En als je dan een band met die pony hebt en hem daarom niet weg wilt doen, kan je hem toch gewoon houden? Wordt het ook niet leuker als je een band hebt met je pony?

Dat een paard geen speelgoed is heb je nu wel genoeg gehoord lijkt me.

anniekasaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 19:50

anniekasaur schreef:
Maar voor een pony waar je normaal zijn hele leven van plan bent door te brengen, kan je toch wel wat verder rijden? (vind ik).

Kan je niet een verzorgster zoeken tot hij voor de wagen kan en tegen die tijd kijken hoe je er dan tegenover staat..?

Is een verzorgster geen optie? Kan je ook eens met zijn tweeën heen, gezellig met de pony omtutten. Is het op stal wel gezellig?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 19:50

Als ik er op die leeftijd mee aan kwam dat ik mijn paard niet goed genoeg vond dan had ik gewoon al mijn paardenspullen ineens mee kunnen verkopen, want gereden werd er dan niet meer. Ik vind dit echt ondankbaar. En hulp? Wat wil je dan dat er gezegd wordt?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 19:51

Ik zit dit vol verbazing te lezen.
Ik denk met een 12 jarige te maken te hebben maar je bent 17.

Dus oud en wijs genoeg om je verantwoordelijkheden te nemen.

Waarom in hemelsnaam een shet. .. en dan nog zo'n jong ding waar je wilde plannen mee heb terwijl je nog minimaal 2 jaar moet wachten eer je er iets mee kan.

Ik krijg idd het gevoel van het hebben om het hebben een verder niet over nagedacht.

Ik zou met je ouders om tafel gaan zitten en de situatie uitleggen
Leuk zullen ze het niet vinden maar dat zal je dan maar moeten accepteren en als ouder zijnde zou je van mij geen ander paard meer krijgen.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 19:52

Zoe_97 schreef:
Als ik er op die leeftijd mee aan kwam dat ik mijn paard niet goed genoeg vond dan had ik gewoon al mijn paardenspullen ineens mee kunnen verkopen, want gereden werd er dan niet meer. Ik vind dit echt ondankbaar. En hulp? Wat wil je dan dat er gezegd wordt?

Wat wil je nou bereiken met deze reactie? Het voegt helemaal niks toe aan dit topic.

mystica11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 19:52

Britta31 schreef:
Dus je wil je shetje inruilen voor een rijpony.Het shetje wordt dus afgedankt en weggedaan.En waar komt het diertje dan terecht.En denk je dat je je pony wel leuk blijf vinden.Mijn dochter kreeg dat echt niet voor elkaar bij ons.

Dat dacht ik ook al.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 19:53

Dan ben je volop aan het puberen en verander je constant van gedachte, hoort bij de leeftijd maar je zal er door moeten.
Je ouders hebben je een pony gekocht, laat zien dat je er goed voor zorgt, je verantwoordelijkheid hebt en misschien binnen een paar jaar kan er dan wel een rijpaard komen.
Je ouders betalen alles, dus is het niet gek dat je niet om de paar maanden je van gedachte kan veranderen (anders ook niet) en dat je niet kan doen wat je wil.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 19:55

Ik denk dat je de oplossing niet hier op bokt vind, maar bij je ouders. Ondanks dat je er tegenop ziet zou ik toch gewoon het gesprek met je ouders aangaan, vertel hoe je er nu in staat en hoe je erover denkt en wat zij daar van vinden. Zij zijn degene die het financieren en dus beslissen wat er wel/niet gaat gebeuren.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 19:55

Wees eerlijk.
Ga met je ouders rond de tafel zitten en leg het ze uit.

Nu ben je niet eerlijk tegenover jezelf, het diertje EN je ouders en daarbij is niemand gebaat :(:)

Je bent jong, dus maak je fouten en verkeerde keuzes, dat mag gewoon!

Als iedereen zo goed wist waaraan hij of zij begon, werd er nooit meer een pony of paard verkocht!

Speel open kaart, daarmee kom je het verst!

annemerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 19:56

Ik schrik best wel van de reacties hier allemaal!
Wij verkopen ook geen beesten, die blijven tot ze dood gaan. Maar dit meisje heeft gewoon een vergissing gemaakt.. Ja het is ondankbaar tegenover haar ouders en haar pony maar dat weet ze zelf ook wel volgens mij!
Ik zou het tegen mijn ouders zeggen dat het het toch niet is wat je had verwacht. Maar dan kan je niet verwachten dat je gelijk een nieuw paard mag. Dan zou ik me eerst proberen te bewijzen met een bij rijpaard.

Sterkte!