Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Saskia_paard schreef:ik snap alleen niet dat je nu zegt dat die shet het paard waar je binnenkort 1 keer per week gaat rijden en dan nog een bijrijd paard te veel gaat worden. Want als je een bijrijd paard heb dan zou je die misschien romd de 4 dagen mogen rijden (bijvoorbeeld) en dan nog dus 1 dag op dat paard van de mensen die je goed kent dus dan rij je al rond de 5 dagen. Komt op hetzelfde neer als dat je 5 dagen per week je eigen paard zou rijden. Alleen dan heb je nog je shet, hier kan je misschien een verzorgster voor zoeken die wel veel plezier er aan heeft en dan kan je later nog altijd eens kijken of het je bevalt om rond de 5 dagen in de week te rijden.
Saskia_paard schreef:ik snap alleen niet dat je nu zegt dat die shet het paard waar je binnenkort 1 keer per week gaat rijden en dan nog een bijrijd paard te veel gaat worden. Want als je een bijrijd paard heb dan zou je die misschien romd de 4 dagen mogen rijden (bijvoorbeeld) en dan nog dus 1 dag op dat paard van de mensen die je goed kent dus dan rij je al rond de 5 dagen. Komt op hetzelfde neer als dat je 5 dagen per week je eigen paard zou rijden. Alleen dan heb je nog je shet, hier kan je misschien een versorgster voor zoeken die wel veel plezier er aan heeft en dan kan je later nog altijd eens kijken of het je bevalt om rond de 5 dagen in de week te rijden.
maximuss schreef:En als je nu eerst eens een tijdje verder gaat met de shet en zo bewijst dat je kunt doorzetten. Als de shet fijn voor de kar loopt en goed opgeleerd is, ga je er veel gemakkelijker een fijne thuis voor vinden en je gaat zelf een pak bijgeleerd hebben. En dan is het wrs tijd om iets groters te kopen.
chanel1985 schreef:Ga je nu echt verwachten dat je ouders je nu een rijpaard gaan kopen?
Kom op, je bent 17 jaar, een beetje veranwtoordelijkheidsgevoel mag wel op die leeftijd.
Nu heb je weer dit idee, stel je krijg een paard om op te rijden, pony wordt buiten gebonjourd.
Wat gaat het binnen een paar maanden zijn?
anniekasaur schreef:Maar voor een pony waar je normaal zijn hele leven van plan bent door te brengen, kan je toch wel wat verder rijden? (vind ik).
Kan je niet een verzorgster zoeken tot hij voor de wagen kan en tegen die tijd kijken hoe je er dan tegenover staat..?
Zoe_97 schreef:Als ik er op die leeftijd mee aan kwam dat ik mijn paard niet goed genoeg vond dan had ik gewoon al mijn paardenspullen ineens mee kunnen verkopen, want gereden werd er dan niet meer. Ik vind dit echt ondankbaar. En hulp? Wat wil je dan dat er gezegd wordt?