Hoe haal je je ouders over om een paard te kopen??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Love_Hanette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 18:08

Van prikken heb ik nog nooit gehoort mijn pony heeft miss nog maar 1 gehad en ze is heel erg gezond en fit

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:08

Love_Hanette schreef:
Van prikken heb ik nog nooit gehoort mijn pony heeft miss nog maar 1 gehad en ze is heel erg gezond en fit

Ja, en morgen kan ze ziek worden. Dat ze nu gezond is, wil niet zeggen dat ze dat blijft. Jij krijgt toch ook weleens de griep? Of iemand uit je klas?

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:08

Love_Hanette schreef:

Van prikken nooit gehoord en je hebt 'n eigen paard? :oo
Als baby krijg jij toch ook injecties? Paarden zijn dat ook wel eens nodig.

Love_Hanette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 18:09

Ja dat is waar mijn pony staat nu bij andere mensen want in de winter hebben wij geen gras ik wil er wel elke dag heen maar ze nemen 1 van de 3 keer op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:10

Love_Hanette schreef:

Als je nog nooit van prikken hebt gehoord, weet ik niet of het wel zo slim is om al een eigen paard te nemen. :) Doe eerst maar eens wat ervaring op bij een verzorgpony.

Vjestagirl

Laat ik het je zo vertellen: ik heb 10 jaar een paard gehad, die ook bijna nooit ziek was, in die 10 jaar maar 2x. Tot ze in oktober vorig jaar ziek werd. 5 dagen later was ze dood.
Dieren kunnen ziek worden en dat kun je niet voorspellen.

Rocamor

Ik zou zeggen: zoek een leuke verzorgpony of een leuk verzorgpaard. Neem daar voorlopig je verantwoordelijkheid voor en laat zien dat je dat (langere tijd) kunt.

Overigens heb ik 2.5 jaar geleden een volledig goedgekeurd paard gekocht dat een half jaar later letterlijk slachtrijp was en die heeft me een rib uit mijn lijf gekost om haar weer een beetje op de rit te krijgen. Daar moet je maar net geluk of pech mee hebben....
Laatst bijgewerkt door Rocamor op 11-01-16 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

xniieeenke

Ik denk dat ik maar blijf meelezen en antwoorden van anderen ga bekijken en af en toe inspring.
Ik kan namelijk niet zo goed tegen situaties waaribj paardeneigenaren niet veel van paarden weten.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:11

tinkermiep schreef:
Ik denk dat je al enorm boft dat je ouders het er in het voorjaar over gaan hebben.

Ja. Ik heb het er van kinds af aan over gehad en ze wilden gewoon pertinent niet. Ze hadden niets met paarden en mijn moeder was er zelfs bang voor.

Toen ik volwassen was en ging werken kocht ik zelf een paard. Overigens wist ik ook niets van paarden en mijn leerproces begon vanaf dat moment.

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:13

xniieeenke schreef:
Love_Hanette schreef:

Van prikken nooit gehoord en je hebt 'n eigen paard? :oo
Als baby krijg jij toch ook injecties? Paarden zijn dat ook wel eens nodig.

Dat kan zeker hoor! Ik ken genoeg mensen die zichzelf bewust niet inenten (is dat ook een woord voor mensen? :') ) of hun paarden. Een keuze die ik precies het zelfde ga maken later :j

Maar goed TS: Wees blij dat je ouders er in het voorjaar over na ga denken. Een 2de paard is niet niks om erbij te nemen, je krijgt dan alle kosten dubbel.. En je moet inderdaad ook rekening gaan houden met duurdere uitgaven zoals een nieuwe zadel.. En echt waar, 230,- is niet veel.. En ieder paard is anders dus dat jouwn huidige paard niet vaak ziek is zegt helaas niks over je volgende paard -O-

Love_Hanette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 18:13

Ik denk dat dit is wat jullie allemaal bedoelen "wacht tot het voorjaar is en tot die tijd niet meer zeuren, je verantwoordelijkheid laten zien, geld verdienen en wat meer informatie te weten te krijgen over paarden/grote pony zodat ik weet waar ik aan toe ven."

xniieeenke

Re: Hoe haal je je ouders over om een paard te kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:14

Iejoor van die babyprikken zijn toch wel handig, maar dat baarmoederhalskanker gedoe nee ben ik ook niet voor.
Voro de rest eens!

@TS je laatste post, eigenlijk wel ja!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:15

Love_Hanette schreef:
Ik denk dat dit is wat jullie allemaal bedoelen "wacht tot het voorjaar is en tot die tijd niet meer zeuren, je verantwoordelijkheid laten zien, geld verdienen en wat meer informatie te weten te krijgen over paarden/grote pony zodat ik weet waar ik aan toe ven."

Niet alleen informatie, die ook gewoon ervaring op in de omgang met paarden. Neem dus lekker een verzorgpaard, en ga over 3 jaar nog eens over een eigen paard denken. :)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:16

Resistance schreef:
Love_Hanette schreef:

Niet alleen informatie, die ook gewoon ervaring op in de omgang met paarden. Neem dus lekker een verzorgpaard, en ga over 3 jaar nog eens over een eigen paard denken. :)

Of je bent over drie jaar spontaan voor een aantal jaren van het paardenvirus genezen als je een vriendje krijgt. Zal niet de eerste en zeker ook niet de laatste zijn. Dan is een verzorgpaard wat makkelijker om mee te stoppen dan een Eigen paard.

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:16

xniieeenke schreef:
Iejoor van die babyprikken zijn toch wel handig, maar dat baarmoederhalskanker gedoe nee ben ik ook niet voor.
Voro de rest eens!

@TS je laatste post, eigenlijk wel ja!

Ik vind dat ook niet handig maar dat zou weer een andere discussie zijn :j

@Resistance, daar ben ik het mee eens :j Even lekker evaring opdoen met de paarden en wie weet ;)

Love_Hanette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 18:18

Ik heb een pony waar ik 4/5 jaar lang op heb gereden pas begin vorig jaar zei mijn moeder dat ik te groot was ik lag 2 dagen in tranen. Ik rij gevorderd en neem deze lente/zomer (als mijn voetbal seizoen voor bij is) springlessen met mijn moeder. Zei zo nu en dan dat ik goed met paarden over weg kon, datkk vertrouwbaar met ze ben. Dus ik snap nu niks van dat verzorgpaard nemen??

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:18

Het is toch al heel fijn dat je een Shetlander hebt en je ouders in het voorjaar willen gaan kijken of er misschien een tweede paard bij kan komen? Waarom zou je dan nog doorzeuren? Het is zo voorjaar en hoe meer jij zeurt, hoe kleiner de kans wordt dat je er een tweede paard bij krijgt.

Daarnaast is het heel goed dat je een bijbaantje hebt en op die manier mee wilt betalen, dat is goed voor je verantwoordelijkheidsgevoel, maar een paard onderhouden gaat jou in je eentje echt niet lukken. Je Shetlander staat nu aan huis (zoals ik het begrijp) en als er dan straks een tweede paard bij komt, die wel naar een pensionstal moet, lopen de kosten gewoon erg hoog op. Besef je dat wel.

Mijn advies zou ook zijn om te zoeken naar een verzorgpaard waar je op mag rijden en om op die manier ervaring op te doen. Je kunt dan ook ervaren hoe het is om voor twee paarden te moeten zorgen en je leert er gewoon ontzettend veel van. Dat het nu goed op school gaat, betekent niet dat het in de toekomst ook goed blijft gaan. Je bent pas 13 jaar en dat je het VWO nu makkelijk doet, betekent niet per se dat je in de bovenbouw met hetzelfde gemak door de jaren heen gaat. ;) Zelf zit ik momenteel in VWO 6 en ik ging ook altijd fluitend door de jaren heen, maar de bovenbouw is echt wel wat meer aanpoten. Dan is het alleen maar fijn als je kunt stoppen om het moment dat school toch teveel onder je hobby gaat lijden, als je een eigen paard hebt gaat dat niet zo makkelijk.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:20

Love_Hanette schreef:
Ik heb een pony waar ik 4/5 jaar lang op heb gereden pas begin vorig jaar zei mijn moeder dat ik te groot was ik lag 2 dagen in tranen. Ik rij gevorderd en neem deze lente/zomer (als mijn voetbal seizoen voor bij is) springlessen met mijn moeder. Zei zo nu en dan dat ik goed met paarden over weg kon, datkk vertrouwbaar met ze ben. Dus ik snap nu niks van dat verzorgpaard nemen??

Niet alleen rijden, de hele omgang, verzorging, voeding, gezondheid etc is gewoon nodig.

@xCarpediem, AMEN

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:21

Hoihoi! Een eigen paard is natuurlijk heeeel leuk, maar ik zou je aanraden om ook op andere paarden te blijven rijden, ookal heb je een eigen paard, het is namelijk heel goed om op veel verschillende paarden te rijden en ervaring op te doen. Je bent jong genoeg!

Love_Hanette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 18:21

Als school er onder gaat leiden wou mijn moeder ook wel een paar dagen in de week rijdem ze houd er nog steeds van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:22

Goed met paarden overweg kunnen is niet alles. :) Je moet weten hoe je ze moet verzorgen, hoe je je paard moet trainen, etc... het stopt niet bij goed met paarden overweg kunnen.

Love_Hanette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 18:24

Mijn moeder wil me helpen met het trainen ik weet hoe je een paard moet verzorgen want mijn tante heeft er 6 (zelf weet ik het ook wel)

Love_Hanette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 18:26

Natuurlijk komen er problemen maar ik weet dat het me wel lukt ik kom eigenlijk niet eens in de puberteit maar word steeds zelf standiger

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:28

Ik denk dat je allemaal te graag wil.
Wacht af, leer bij en het komt wel op je pad.

Freki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:29

Hoe meer je zeurt, hoe meer je ouders denken "nee, geen eigen paard!" ik zou daar snel mee stoppen, en WACHTEN tot ze er zelf over beginnen.

Nou had ik t superluxe om als 7jarige al een eigen pony te hebben. Nu ben ik ondertussen bijna 16 jaar, maar ik heb nu pas eigenlijk ECHT het idee wat een paard hebben inhoud. Niet dat het daarvoor niet goed ging, maar verantwoordelijk was ik niet altijd, ookal dacht ik dat wel.

Als ik je ouders was, zou ik nog even een jaar wachten. Rond je 13de veranderen je intresses meestal: andere hobbies, sporten en vooral jongens trekken dan in een keer je aandacht...

En ik snap wel dat je 230 euro (al) veel geld vind, hoor! Maar helaas hoort bij opgroeien ook het inzien dat 230 euro echt niet zoveel is...