Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dus soms moet je ook gewoon dingen ondernemen en doen om daar van te leren! Chasey schreef:Ook op auto, en in de fiets.
Hopelijk bedoel je omgedraaid.. anders wil ik niet met je mee in de auto haha.
Zoe_97 schreef:Een 13-jarige hoort niet alleen op buitenrit. Het is niet voor niets dat je pas op je 18e een autorijbewijs mag halen. Het is gebleken uit onderzoek dat een kind niet genoeg inzicht heeft in het verkeer. Op een pony heb je dat inzicht ook nodig.

evania6wendy schreef:Mijn vriendin gaat wachten bij een hekje uit het bos, het bos waar ik namelijk in ga is niet het bos waar ik en de andere mensen van stal meestal rijden. Ik dan ook alleen een rechte weg door het andere bos en dat zit dus ik ga het gewoon doen ,anders zou ik via de weg moeten pony is superverkeeesmak alleen heeft geen ijzers en het meeste moeten we over de weg daarom neem ik het bos
Ineke2 schreef:Als je bang bent is gewoonweg niet verantwoord om alleen te gaan buitenrijden, ook niet een stukje. Tel daar de jonge leeftijd bij op en ik houd mijn hart vast...
Op die leeftijd mocht ik nog niet eens alleen fietsen trouwens.
Hier buitenrijden is ( westen van het land / randstad) een behoorlijk risico en ik blijf daarom zeker bij mijn standpunt dat in je eentje onder de 16 jaar onverantwoordelijk is. Minimaal met 2, dat is sowieso veiliger voor als er iets aan de hand is.
elenaMM77 schreef:Je mocht op de middelbare school niet zelfstandig naar school fietsen![]()
ik ben ook in het westen opgegroeid en wij fietsten allemaal vanaf dat we een jaar of 8 waren 2 kilometer naar school. En het verkeer is daar nu veiliger dan toen (groot industrieel verkeer met bijbehorende file smorgens en smiddags, v.s nu heeft dat gebied een eigen grote weg + die weg die wij reden is inmiddels geblokkeerd voor verkeer dat er weinig tot niets te zoeken heeft dmv sleutelgaten).
op middelbare moesten we 6 baans kruising onderweg oversteken.
dat het onverantwoord is om alleen buiten te rijden als je bang bent.. daar ben ik het mee eens..
TS is echter niet bang om alleen buiten te rijden, of pony te rijden, maar vooral voor wat er aan enge mannen in de bosjes verstopt kan zitten. Neem aan dat ze te voet er ook niet al te happy mee is om er alleen te wandelen.