Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Zoe_97 schreef:ik zou niet gewoon voor optie 2 geen omdat het makelijker is voor jou. Vraag eerst eens na hoeveel ze buiten komen. ik ben voorstander van 24/7 buiten, maar als je hem binnen hebt, zorg dat dat ie minstens 10 uur per dag buiten staat, dan staat ie nog 14 uur in een hokje in zijn uitwerpselen.
Hoe staat je paard nu qua weidegang?
en ik ga bij stal 2 en 3 binnenkort een kijkje nemen. Zelf gaat mijn voorkeur uit naar stal 2 maar misschien zijn ze wel helemaal niet goed dus dan laat ik het jullie weten! kyramerelin schreef:Als ik niet kan, gaan mijn vriendinnen voor me. Sowieso wilden ze ook heel graag vaak mee dus dit scheelt mij natuurlijk ook weer werken ik ga bij stal 2 en 3 binnenkort een kijkje nemen. Zelf gaat mijn voorkeur uit naar stal 2 maar misschien zijn ze wel helemaal niet goed dus dan laat ik het jullie weten!
maar succes! Laat maar weten hoe het beviel. liekec schreef:Zoe_97 schreef:ik zou niet gewoon voor optie 2 geen omdat het makelijker is voor jou. Vraag eerst eens na hoeveel ze buiten komen. ik ben voorstander van 24/7 buiten, maar als je hem binnen hebt, zorg dat dat ie minstens 10 uur per dag buiten staat, dan staat ie nog 14 uur in een hokje in zijn uitwerpselen.
Dit zinnetje. Alsof mensen die hun paard 10 uur buiten hebben hem een een hokje van 2x2 stoppen vol met z'n eigen poep?
xyzutu2 schreef:liekec schreef:[quote="Zoe_97"
ik zou niet gewoon voor optie 2 geen omdat het makelijker is voor jou. Vraag eerst eens na hoeveel ze buiten komen. ik ben voorstander van 24/7 buiten, maar als je hem binnen hebt, zorg dat dat ie minstens 10 uur per dag buiten staat, dan staat ie nog 14 uur in een hokje in zijn uitwerpselen.
[/quote
Dit zinnetje. Alsof mensen die hun paard 10 uur buiten hebben hem een een hokje van 2x2 stoppen vol met z'n eigen poep?
Liekec zegt nergens dat het hokje 2 bij 2 is, dat maak jij ervan.![]()
En over het 14 uur in zijn eigen uitwerpselen staan als hij maar 10 uur naar buiten mag; dat klopt al zodra er 2 of meer drollen liggen. Of je moet een paard hebben dat zijn poep keurig 14 uur ophoudt tot hij weer naar buiten mag. Of een paard dat 14 uur lang keurig om zijn drollen heen loopt en ook vooral niet gaat liggen slapen (want dan is het nog erger; dan ligt hij namelijk in zijn uitwerpselen te slapen).
Alles wat ze schrijft is feitelijk juist - maar ik kan me voorstellen dat juist de feiten voor veel mensen ook erg ongemakkelijk kunnen zijn.
kyramerelin schreef:Weet iemand ook hoeveel stro een paard per dag verbruikt? En hoeveel kilo je per dag aan stro mort leggen in de stal wanneer je de stal helemaal leeghaalt? En hoeveel geven jullie uit aan stro (de prijs)?
xyzutu2 schreef:liekec schreef:Dit zinnetje. Alsof mensen die hun paard 10 uur buiten hebben hem een een hokje van 2x2 stoppen vol met z'n eigen poep?
Liekec zegt nergens dat het hokje 2 bij 2 is, dat maak jij ervan.![]()
En over het 14 uur in zijn eigen uitwerpselen staan als hij maar 10 uur naar buiten mag; dat klopt al zodra er 2 of meer drollen liggen. Of je moet een paard hebben dat zijn poep keurig 14 uur ophoudt tot hij weer naar buiten mag. Of een paard dat 14 uur lang keurig om zijn drollen heen loopt en ook vooral niet gaat liggen slapen (want dan is het nog erger; dan ligt hij namelijk in zijn uitwerpselen te slapen).
Alles wat ze schrijft is feitelijk juist - maar ik kan me voorstellen dat juist de feiten voor veel mensen ook erg ongemakkelijk kunnen zijn.
Citaat:Ach ja dan kan je het ook zo stellen dat paarden die 24/7 buiten staan in de modder of op koude natte grond moeten liggen. Dan blijven we bezig niet?
Stel dat je 'slechts' 1x per dag alle stront verwijdert, dan klopt het dus dat het paard elk uur dat hij vervolgens in de stal staat hij in zijn eigen stront staat/ligt. Die bewering klopt voor 99,99999% van alle paarden die op stal staan.