Welke pensionstal kan ik het beste nemen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Welke pensionstal moet ik kiezen?

1, die van €250,- per maand
2 (6%)
2, die van €240,- (volpension) per maand of €162,- (half pension)per maand
18 (56%)
3, degene waar ik de prijs niet van weet maar zal ongeveer tussen de €135,- en €175,- liggen.
11 (34%)
4 die van €135,-
1 (3%)

Totaal aantal stemmen: 32

Zoe_97

Re: Welke pensionstal kan ik het beste nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:36

als je dat denkt zou ik zeker eert kijken hoeveel ze op stal 2 buiten komen als voor jou gemak die stal beter is.
Zeker je pony dan in het oog houden, merk je na 3/4 weken dat ze het er nog moeilijk mee heeft moest je naar daar vehuizen. Is het dan nog een optie naar stal 3 te verhuizen?

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:36

Wij hebben op stal nu ook 2 paardjes die normaal 24/7 buiten staan met zijn 2e en nu voor het eerst echt op stal staan. De grote is in mijn ogen gewoon erg lastig. Zeker als ik mijn paard even uit de box haal. Ze moest vandaag een dagje binnen blijven. Die van mij staat nu alweer een maand 24/7 op stal. Met 10 soms 20 minuutjes stappen. (Wegens medische redenen) en die reageert helemaal nergens op

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:43

Zoe_97 schreef:
ik zou niet gewoon voor optie 2 geen omdat het makelijker is voor jou. Vraag eerst eens na hoeveel ze buiten komen. ik ben voorstander van 24/7 buiten, maar als je hem binnen hebt, zorg dat dat ie minstens 10 uur per dag buiten staat, dan staat ie nog 14 uur in een hokje in zijn uitwerpselen.

Hoe staat je paard nu qua weidegang?

Dit zinnetje. Alsof mensen die hun paard 10 uur buiten hebben hem een een hokje van 2x2 stoppen vol met z'n eigen poep?

kyravp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 16:53

Als ik niet kan, gaan mijn vriendinnen voor me. Sowieso wilden ze ook heel graag vaak mee dus dit scheelt mij natuurlijk ook weer werk :) en ik ga bij stal 2 en 3 binnenkort een kijkje nemen. Zelf gaat mijn voorkeur uit naar stal 2 maar misschien zijn ze wel helemaal niet goed dus dan laat ik het jullie weten!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:58

je kunt niet afgaan op je vriendinnen. Althans, niet nu al er rekening mee houden.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:58

kyramerelin schreef:
Als ik niet kan, gaan mijn vriendinnen voor me. Sowieso wilden ze ook heel graag vaak mee dus dit scheelt mij natuurlijk ook weer werk :) en ik ga bij stal 2 en 3 binnenkort een kijkje nemen. Zelf gaat mijn voorkeur uit naar stal 2 maar misschien zijn ze wel helemaal niet goed dus dan laat ik het jullie weten!

Let wel op dat als het vies weer word of de pony er eenmaal 5 maandjes staat dat wel anders kan zijn ;) maar succes! Laat maar weten hoe het beviel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 17:04

liekec schreef:
Zoe_97 schreef:
ik zou niet gewoon voor optie 2 geen omdat het makelijker is voor jou. Vraag eerst eens na hoeveel ze buiten komen. ik ben voorstander van 24/7 buiten, maar als je hem binnen hebt, zorg dat dat ie minstens 10 uur per dag buiten staat, dan staat ie nog 14 uur in een hokje in zijn uitwerpselen.

Dit zinnetje. Alsof mensen die hun paard 10 uur buiten hebben hem een een hokje van 2x2 stoppen vol met z'n eigen poep?

Liekec ze zegt nergens dat het hokje 2 bij 2 is, dat maak jij ervan. :)
En over het 14 uur in zijn eigen uitwerpselen staan als hij maar 10 uur naar buiten mag; dat klopt al zodra er 2 of meer drollen liggen. Of je moet een paard hebben dat zijn poep keurig 14 uur ophoudt tot hij weer naar buiten mag. Of een paard dat 14 uur lang keurig om zijn drollen heen loopt en ook vooral niet gaat liggen slapen (want dan is het nog erger; dan ligt hij namelijk in zijn uitwerpselen te slapen).
Alles wat ze schrijft is feitelijk juist - maar ik kan me voorstellen dat juist de feiten voor veel mensen ook erg ongemakkelijk kunnen zijn.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-12-15 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 17:09

xyzutu2 schreef:
liekec schreef:
[quote="Zoe_97"

[/quote

Liekec zegt nergens dat het hokje 2 bij 2 is, dat maak jij ervan. :)
En over het 14 uur in zijn eigen uitwerpselen staan als hij maar 10 uur naar buiten mag; dat klopt al zodra er 2 of meer drollen liggen. Of je moet een paard hebben dat zijn poep keurig 14 uur ophoudt tot hij weer naar buiten mag. Of een paard dat 14 uur lang keurig om zijn drollen heen loopt en ook vooral niet gaat liggen slapen (want dan is het nog erger; dan ligt hij namelijk in zijn uitwerpselen te slapen).
Alles wat ze schrijft is feitelijk juist - maar ik kan me voorstellen dat juist de feiten voor veel mensen ook erg ongemakkelijk kunnen zijn.

dit dus.

Veel geluk TS

kyravp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 17:10

Rocamor schreef:
je kunt niet afgaan op je vriendinnen. Althans, niet nu al er rekening mee houden.

Weet ik :) ik zeg alleen dat ze wel eens mee helpen :)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 17:12

ik zou voor optie 2 gaan. en dan kiezen voor vol pension dit omdat het nog wel eens een strenge winter kan gaan worden en je dan daardoor niet verplicht bent om elke dag te gaan.

kyravp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 17:12

Weet iemand ook hoeveel stro een paard per dag verbruikt? En hoeveel kilo je per dag aan stro mort leggen in de stal wanneer je de stal helemaal leeghaalt? En hoeveel geven jullie uit aan stro (de prijs)?

kyravp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 17:13

Lau schreef:
ik zou voor optie 2 gaan. en dan kiezen voor vol pension dit omdat het nog wel eens een strenge winter kan gaan worden en je dan daardoor niet verplicht bent om elke dag te gaan.

Bedankt voor je reactie!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 17:17

bij mij is dat all in. Ik gebruik wel vlas misschien heb je daar ook iets aan? ik gooi bij een volledig lege grote stal (staan 2 paarden in als schuilstal en is mijn paard's binnen stal als het gevaarlijk glad is) 2 pakken vlas in en als ik dagelijks mest er een half pak bijgooien.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 17:17

kyramerelin schreef:
Weet iemand ook hoeveel stro een paard per dag verbruikt? En hoeveel kilo je per dag aan stro mort leggen in de stal wanneer je de stal helemaal leeghaalt? En hoeveel geven jullie uit aan stro (de prijs)?

Op mijn oude stal 3 plakken voor het opstrooien na het helemaal leeghalen van de stal.
En 1,5 plak voor het om de dag opstrooien. De prijs weet ik niet want dat zat bij mijn stal geld in.

Bij kleine baaltjes, 2 baaltjes bij een lege stal. En na om de dag 1 baal.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 17:20

xyzutu2 schreef:
liekec schreef:

Liekec zegt nergens dat het hokje 2 bij 2 is, dat maak jij ervan. :)

Ach ja dan kan je het ook zo stellen dat paarden die 24/7 buiten staan in de modder of op koude natte grond moeten liggen. Dan blijven we bezig niet?

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 17:29

Ik zou zelf altijd voor een stal gaan met binnenbak, dan kan je lekker doortrainen. Ligt er ook aan wat je ambities zijn, als jij niet perse een X keer p week moet trainen zou ik voor de goedkoopste gaan. Ik zelf vind weidegang ook belangrijk maar ben d'r niet een die het paard 24/7 buiten hoeft, helemaal niet met deze blubber. Dus als je fanatiek rijdt: de eerste of de tweede, anders de goedkoopste :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 17:32

Citaat:
Ach ja dan kan je het ook zo stellen dat paarden die 24/7 buiten staan in de modder of op koude natte grond moeten liggen. Dan blijven we bezig niet?

Het verschil is dat Zoe met haar uitspraak - dat een paard dat 14 uur in de stal staat/ligt in 99% van de gevallen 14 uur land in zijn eigen uitwerpselen staat/ligt- in bijna alle gevallen waar is.
De enige uitzondering is namelijk de staal waar elke drol meteen opgeruimd wordt zodra die valt, en die stal is vrij uitzonderlijk. :D Stel dat je 'slechts' 1x per dag alle stront verwijdert, dan klopt het dus dat het paard elk uur dat hij vervolgens in de stal staat hij in zijn eigen stront staat/ligt. Die bewering klopt voor 99,99999% van alle paarden die op stal staan.

Jouw uitspraak daarentegen dat paarden die 24/7 buiten staan automatisch dus in de modder/kou liggen klopt voor slechts een heel klein deel van de gevallen. Het merendeel van de 24/7 buitenpaarden heeft namelijk een droge schuilstal ter beschikking, bijvoorbeeld de stal van boer van TS. Als het buitengedeelte groot en droog genoeg is en de stal ook, dan hebben de paarden ondanks het feit dat ze poepen een grote kans dat ze niet in hun eigen stront/de modder hoeven te staan.

Dus nee, alleen omdat de uitspraak van Zoe in 99% van de gevallen klopt, betekent nog niet dat jouw uitspraak ook klopt. Juist niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 17:32