Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Raamzicht schreef:Ja en als je voornamelijk buitenritjes wilt doen wordt ook lastig, in de winter wordt het in half 5 al donker...
paars schreef:Vreemd dit. Dat een stal zijn dieren op deze manier uitleent...alsof het fietsen zijn... Belachelijk.
Zoek een verzorgpony;?kost je minder geld, en als je het leuk vindt kan je er ook in de zomer mee doorgaan! Al overwogen?
maar ja dat mag je natuurlijk zelf weten. Ze doen dit omdat de pony's in de winter anders te weinig bereden worden en het is ook een goeie tussenoplossing voor als je misschien een eigen pony wilt. En bovendien hebben ze het veel beter bij het winterstalling adresje en word alle aandacht aan hun besteed! Riel schreef:Niet doen! Zoek een hele fijne verzorgpony voor een paar dagen in de week. Volgens mij ga je daar meer plezier aan beleven aangezien dit allemaal heel druk gaat worden voor je. Tevens moet je de pony dan tijdens de mooiste en rustigste momenten van het schooljaar (wanneer het het langste licht is) missen. Tot slot is het een groot risico mbt onverwachte medische kosten. Niet doen dus.
meisje2000 schreef:Alle ziektekosten zijn voor jou rekening. Mijn merrie heeft 2,5 jaar geleden koliek gekregen en het niet overleefd. Dit grapje koste mij alleen al 2100 euro (operatie) had ze het overleefd dan hadden de kosten nog hoger geweest. Kreupel worden kan ook heel wat kosten met zich mee brengen. Denk er goed over na want je draait voor kosten op voor een paardje die niet van jou is. Dan kun je beter dit geld opzij leggen en zelf een eigen pony of paard kopen. Begin met een verzorgpaardje dan weet je ook gelijk of het jeuk tijd allemaal gaat lukken.
en ik ga zeker op zoek maar een verzorgpaardje kyramerelin schreef:Francii schreef:Toevallig Beach Girl van ponyhof? :p
Super leuk paardje, maar als ik jou was zou ik toch een verzorgpony zoeken, scheelt een hoop kosten!
Nee niet beach girl,:) maar inderdaad stond zij ook op Ponyhofhelaas is ze verkocht.

mairead schreef:Over de kosten staat hier al wel genoeg, denk ik. Onderschat de kosten ajb niet!
Dus laat ik eens wat praktische zaken aan halen:
Wat als het bijvoorbeeld slecht weer wordt van de winter?
Ga jij elke dag die 10km heen en terug fietsen met winterdag en eventueel sneeuw, gladheid, storm en/of regen?
En heeft die pensionstal een buitenbak? Die zal je dan met slecht weer waarschijnlijk ook niet kunnen gebruiken...
Als je dan buiten wilt rijden: is de pony dan braaf in zijn eentje? Ook als het fris weer is of hard waait?
Ik heb voor mijn pony gemiddeld 3 uur op een dag nodig wannneer ik ga rijden (dat is inclusief uitmesten, poetsen, opzadelen, rijden, naverzorging en opruimen). Als je ook nog die 10km moet fietsen, ga je het dus nooit redden om voor het eten thuis te zijn, als je minimaal tot 2 uur 's middags school hebt (en soms zelfs langer!).
Je zou stalling dichter bij huis kunnen zoeken, maar dan lijkt het me nog steeds een duur grapje. Een goede verzorgpony kost minder en je kunt er veel langer plezier van hebben!
Tobbes schreef:Wel de kosten van het paard in de duurste periode (meeste stallen zijn in winter duurder vanwege hooi en stro gebruik).
En niet het plezier van het diertje in de mooiste maanden.
Ik zal zelf niet aan beginnen.
En hoe zit het er mee mocht je paard na een maand zat zijn. Ben jij dan verplicht om de rest van hele winter voor te zorgen?
Tobbes schreef:Vindt wel heel slim commercieel bedacht van die stal.
Maar als ik zo lees kan je veel beter zelf een paard kopen.
Paarden zijn in deze tijd van jaar het goedkoopst en als je dan aan beging van de zomer weg doet dan kan je meestal heel makkelijk wat meer er voor vragen.
Daarnaast heb je dan geen gedoe met eisen die ponyhof er allemaal aan stelte en ben je dus volledig eigen baas in wat je doet en wilt.