Geen meerdere bijrijders mogen hebben

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 16:58

Kiki1995 schreef:
Zoe_97 schreef:
je wist dit toen je er ging staan toch ookal? Ik vind als je er toen akkoord mee ging je nu niet moet zeuren.

Lekker bot ben je wel. TS heeft helemaal niet vermeld dat ze dit van te voren wist? Wie weet is het wel een regel die de stal eigenaresse pas duidelijk heeft gemaakt toen TS met vriendinnen wou komen?

is niet bot.. Is gewoon hoe je het wilt lezen ;)
Je maakt toch afspraken voor je ergens gaat staan en gaat akkoord met de regels. TS zegt ook nergens dat dat plots ene nieuwe regel is ;)

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 16:58

Ik ben wel benieuwd naar de reden waarom dit van de staleigenaar niet mag. Weet je die ook TS?

Kimmie25501

Re: Geen meerdere bijrijders mogen hebben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 17:02

Ik heb het helaas niet vantevoren te horen gekregen, dat was pas toen er meerdere vriendinnen kwamen.
Popke, zodat het niet te druk wordt en er niet te veel vreemde mensen komen. En omdat als één iemand het wel mag, de rest benadeeld wordt en dan krijgt zij te veel gezeik.
Ik ben pas 14 en ik kan helaas niet naar een andere stal. Dit omdat andere stallen te ver weg zijn en ik op de fiets moet. Ook wordt er hier voor je gevoerd en uitgemest en op een andere stal zou ik dit zelf moeten doen. Dat redt ik echt niet met mijn huiswerk.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 17:05

Wat een achterlijke regel zeg, helemaal als het niet van te voren wordt gezegd! Je betaald daar om te staan, niet om haar te laten beslissen wie er wel/niet op jouw paard mag.

Weten je ouders hiervan en wat vinden zij?
Balen dat je niet naar een andere stal kunt, want dan zou ik gewoon toch mensen meenemen maar als je geen kant uit kunt heb je daar jezelf natuurlijk ook mee..

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 17:06

Mijn ouders weten ervan en die vinden het ook een hele stomme regel. Zij proberen ook wat te regelen, maar de staleigenaresse komt de hele tijd naar mij toe.
Ik heb het nu al een tijdje toch gedaan, maar ze komt toch steeds weer naar me toe en spreekt me dan best streng toe.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 17:07

Hele rare regel....

Vraag Me wel af hoe t moet als je met meer een paard hebt (binnen het gezin bijvoorbeeld...) zou wel sneu zijn als dan iemand niet mag rijden :/

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 17:08

Wij hebben een stalgenoot gehad die verhuurde haar oude fries aan meerdere personen per dag, de een mocht 's morgens, ander 's middags enz en dat iedere dag.
Daarom kan ik me wel voorstellen dat er een restrictie wordt aangehouden aan het aantal ruiters, maar 2 ruiters vind ik dan weer net te weinig voor veel mensen.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 17:08

Ik denk dat dat dan anders is, omdat het dan geen bijrijders zijn.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 17:10

Ts, hebben je ouders al met de staleigenaar gesproken? Meestal helpt dat wel om tot een akkoord te komen waar jullie allemaal tevreden over zijn.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 17:10

Ik heb ook weleens op een stal gereden waar deze reden gold.
Vind het dubbel, maar er valt ook wel iets voor te zeggen. Waar ik toen reed was een heel kleinschalige stal, met vooral volwassen ruiters. Het was daar niet de bedoeling dat je daar met een horde vriendinnen aankwam.
Dus vooral om te voorkomen dat er te vaak en te veel 'vreemde' mensen op het erf kwamen.
In praktijk bleken die ene keer in het jaar dat ik iemand mee wilde nemen naar mijn bijrijdpaard en dat vooraf met de stalhouder besprak geen probleem te zijn.

Kimmie25501 schreef:
Ik heb het nu al een tijdje toch gedaan, maar ze komt toch steeds weer naar me toe en spreekt me dan best streng toe.

Dat zou ik dus ook niet meer doen. Inmiddels weet je dat de regel er is. Dus of je zoekt een andere stal, of je bespreekt met de eigenaar wat er eventueel wel zou mogen. Misschien mag je best af en toe 1 vriendin meenemen. Als je de regels gewoon aan je laars lapt krijg je sowieso weinig gedaan in de toekomst vrees ik.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 17:14

Is het rijden het probleem of mag je enkel maar 1 iemand meenemen naar je paard? Is wel een heel verschil. Ik zou me minder storen aan een extra bijrijder die af en toe rustig een paard komt rijden dan in een pensionklant die altijd een hele horde penny's meeneemt naar stal.

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 17:16

Jeetje wat een bizarre regel.. Het is toch jou paard? Waarom praat je niet eens een keertje met de eigenaresse?

Opzich snap ik dat het niet fijn zou zijn als je met je hele vriendinnen groep naar stal gaat maar dat doe je ook niet lijkt me? En dat ze niet heel veel vreemde mensen op het terrein wilt snap ik ook..

Maar als je een vriendin mee neemt en die stapt je paard uit moet het niet erg zijn of dat je er zelf nou op zit of dat je vriendin je paard uit stapt, maakt geen verschil..

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 17:16

ik snap dat je de regel vervelend vind, maar waarom heb je ene aparte bijrijder en verzorger als ik vragen mag? is het niet handiger degene die hem verzorgd 'te belonen' met rijden? (je moet hierop niet antwoorden als je niet wilt).

Ook jammer dat je dit niet van te voren wist, maar hoe ik je berichten lees zou je dus toch naar die stal gegaan zijn als je wel van de regel wist?
Ik vind het helemaal niet netjes van jou dat je moedwillig de regels probeerd t eovertreden, het is normaal dat ze daarvan iets komen zeggen als je dat doet.

Ik heb wel al gehoord van stallen waar de bijrijders ook een vergoeding betalen voor pistegebruik. Misschien ene optie om te bespreken dat je een bijdrage (of de ruiter natuurlijk) per maand betaald zodat er nog een 2e vaste ruiter je paard mag rijden?

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 17:21

cobiie, eigenlijk nog niet. Dat zal ik ze eens vragen.
maximuss, het rijden is echt het probleem.
Zoe_97, dit omdat mijn verzorger pas 10 is. Mijn 'bijrijder' traint hem dus echt en rijdt hem echt heel goed. Als mijn verzorger hem rijdt ben ik of zij er sowieso bij.
Mijn ouders betalen al 345 per maand, en ik denk niet dat zij er zin in hebben om nog meer te betalen. Maar ik kan het vragen. Ik heb zelf namelijk ook niet zo veel geld, omdat ik geen zakgeld krijg.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 17:24

Dan denk ik dat het iets met de verzekering kan zijn: pensionstal waar derden met eigenaars paarden komen rijden (geen les- of loonverband).

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 17:27

Ik snap niet waarom je zoveel mensen op je paard wilt hebben.....

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 17:28

maximuss schreef:
Dan denk ik dat het iets met de verzekering kan zijn: pensionstal waar derden met eigenaars paarden komen rijden (geen les- of loonverband).

En mogelijk ook met de leeftijden van de betrokken personen, meiden van 10-14 zouden op de meeste stallen al niet zonder begeleiding van een volwassene aanwezig mogen zijn...

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 17:31

Da's ergens ook wel begrijpelijk, om de duur heb je als stalbaas totaal geen zicht meer op wie er zoal gebruik maakt van de paarden en je faciliteiten... Bij eventuele ongevallen wijst iedereen naar iedereen en dan begint het...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 17:32

Billy schreef:
Ik snap niet waarom je zoveel mensen op je paard wilt hebben.....

Ik ook niet :n

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 17:39

Ik heb ook zo iets gehad , alleen stond ik toen met mijn paard op een manege. Als ik met vakantie ging vroeg ik dan een manegeklant die goed kon rijden of zij mijn paard wilde doen.
Ten eerste mocht dit niet want ik pikte dan een betalende klant in ( oke , kan ik nog in komen )
Dan mochten ze wel het paard verzorgen als ik er niet was, scheelde hun, dus dat mocht wel , maar ....zij bepaalden dan wie dat was ! En meestal was dat dan iemand waar de stalhouder bevriend mee was.
Heb ik 1x gedaan, was het niet helemaal eens met hun keus , maar goed.
Toen ik terug kwam bleek die kennis , wel op mijn paard gereden te hebben , terwijl ik die niet gewild had.
Ruzie gehad en weggegaan !

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 17:48

Heel vreemde regel, ik snap het nut ook niet zo goed. Heb je het al eens aan de stalhouder gevraagd TS?

Zoe_97 schreef:
Kiki1995 schreef:
Lekker bot ben je wel. TS heeft helemaal niet vermeld dat ze dit van te voren wist? Wie weet is het wel een regel die de stal eigenaresse pas duidelijk heeft gemaakt toen TS met vriendinnen wou komen?

is niet bot.. Is gewoon hoe je het wilt lezen ;)
Je maakt toch afspraken voor je ergens gaat staan en gaat akkoord met de regels. TS zegt ook nergens dat dat plots ene nieuwe regel is ;)

Dit is al de tweede lompe/botte opmerking die ik van je voorbij zie komen vandaag, misschien jezelf eens achter de oren krabben of dat dan ligt aan "hoe zij het willen lezen" of misschien toch aan jou.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 17:54

Vreemde regel hoor. Snap dat ze niet iedereen zomaar op stal wil hebben, maar als ik er iemand op wil hebben dan is dat mijn keuze.

Zou zelf overigens niet systematisch zoveel mensen op mijn paard willen maar dat is een ander verhaal.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 17:55

Ik begrijp deze regel wel.
Ze willen het overzicht houden wie er allemaal op stal rondloopt.

Heb je 20 paarden staan. Hebben die allemaal een bijrijder zijn het al 40 mensen.
Al die ruiters hebben ook een partner of ouder die ook mee komt enz.
Dus dan heb je al veel mensen op het terrein. Prima dat hoort erbij.

Maar als er dan nog eens mensen zijn die buiten de normale extra mensen nog meer mensen laten komen raakt het overzicht kwijt.
Ook mensen die het minder goed bedoelen vallen dan niet meer op.
En als dan een keer de zadel kamer Open is gebroken heeft wel weer iedereen zijn mondje klaar.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 18:00

Jouw paard Zou jouw keuze moeten zijnDit is te belachelijk voor woorden. Ik was op zoek gegaan naar een nieuwe stal.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 18:02

Maar de mensen die mijn paard rijden staan op die stal of rijden op de manege die bij de stal hoort.
Ook mag mijn paard dus niet gereden worden door mensen als ik er zelf bij ben, dat vind ik geen bijrijder.
Zoveel mensen op mijn paard maakt mij niet uit, dat komt ook misschien omdat het mijn eerste paard is en ik het alleen maar fijn vind als mensen mij willen helpen.
Mijn moeder weet nog niet zeker of ze gaat praten, want ze is bang dat als zij ruzie gaat maken met de eigenaresse ik helemaal niet meer met een fijn gevoel naar stal ga. Dat klopt ook wel.
chimello, en dat gaat dus helaas niet. Aangezien ik pas 14 ben en ik er ook op de fiets naar toe moet. Hier in de buurt is er verder niks goeds.