eigen pony of niet ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 14:11

denk dat je beter je moeder in de week kunt zetten
zodat die graag een grote pony/klein paard wil hebben om het rijden weer op te pakken
en dat jij die paard/pony ook mag rijden/verzorgen.

dan is het dus de pony/het paard van je moeder, waar jij ook gebruik van maakt..

je moeder heeft een stabielere 'toekomst'.. die hoeft niet naar school, hoeft straks niet naar de middelbare school, geen huiswerk.. weet al beter of ze een doe het zelf stal ook in de winter leuk blijft vinden.. en of ze voldoende tijd heeft buiten haar werk/huishouden om met een paard/pony bezig te zijn.

op die manier is alles wat jij doet mooi meegenomen, maar zijn de basisbehoeften van de pony of het paard sowieso gedekt, ongeacht hoe jouw toekomst zich ontwikkelt.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 14:14

geerke schreef:
Chasey schreef:
Ik weet niet of het al gezegd is, maar houd ook rekening met school. Je bent nu 11, wat ga je studeren? Heb je dan nog tijd voor je pony?

er zijn ook mensen die niet gaan studeren,maar een baan zoeken ;)

En dat is best dom, want dan wordt het een stuk moeilijker om fatsoenlijk werk te krijgen zonder papier.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 14:14

Francieen schreef:
Alles wat met "paard" te maken heeft is duur, je kint dan ook veel besparen op verzorgmiddelen, op vliegenspray en manen spul shampoo en cremespoeling

dat zijn slechts de extra kosten Francieëen..

de basisbehoeften dekken van een paard/pony zijn gewoon sowieso duur..

als je moet gaan besparen op een shampootje of vliegenspray, dan weet je gewoon dat je niet voldoende hebt om een paard goed te onderhouden..
als je al twee euro moet besparen, hoe ga je dan een DA rekening van 400+ euro betalen als de pony ineens wat mankeert en dan ook nog in het weekend.

als je vooraf al gaat bedenken waar je op zou kunnen besparen om het mogelijk te maken, dan ben je in mijn ogen verkeerd bezig.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 14:18

elenaMM77 schreef:
Francieen schreef:
Alles wat met "paard" te maken heeft is duur, je kint dan ook veel besparen op verzorgmiddelen, op vliegenspray en manen spul shampoo en cremespoeling

als je moet gaan besparen op een shampootje of vliegenspray, dan weet je gewoon dat je niet voldoende hebt om een paard goed te onderhouden..
als je al twee euro moet besparen, hoe ga je dan een DA rekening van 400+ euro betalen als de pony ineens wat mankeert en dan ook nog in het weekend.

als je vooraf al gaat bedenken waar je op zou kunnen besparen om het mogelijk te maken, dan ben je in mijn ogen verkeerd bezig.

De andere kant is het kan het net makkelijker maken, je kunt op dekens en dat soort zooi ook besparen. Maar een paard moet eten en dat is gewoon duur :) al zou ik het er niet voor laten als je het op kunt brengen want het is geweldig wat je ervoor terug krijgt!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 14:18

Chasey schreef:
Ik weet niet of het al gezegd is, maar houd ook rekening met school. Je bent nu 11, wat ga je studeren? Heb je dan nog tijd voor je pony?

er zijn ook mensen die niet gaan studeren,maar een baan zoeken ;)[/quote]
En dat is best dom, want dan wordt het een stuk moeilijker om fatsoenlijk werk te krijgen zonder papier.[/quote]

Een schooldiploma is niet geldig?Cassieres en vuilnismannen zijn ook hard nodig hoor.
(ik hoor je ouders praten :+ )

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 14:24

Die zijn zeker hard nodig. Maar zullen niet zo gemakkelijk een paard kunnen onderhouden.
Nee mijn ouders hoor jij niet praten ik ben de enige die dit account gebruikt :+ . Je hebt gewoon mensen die op jongere leeftijd ook al realistisch naar de toekomst kunnen kijken.

_sterrevinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 14:54

elenaMM77 schreef:
denk dat je beter je moeder in de week kunt zetten
zodat die graag een grote pony/klein paard wil hebben om het rijden weer op te pakken
en dat jij die paard/pony ook mag rijden/verzorgen.

dan is het dus de pony/het paard van je moeder, waar jij ook gebruik van maakt..

je moeder heeft een stabielere 'toekomst'.. die hoeft niet naar school, hoeft straks niet naar de middelbare school, geen huiswerk.. weet al beter of ze een doe het zelf stal ook in de winter leuk blijft vinden.. en of ze voldoende tijd heeft buiten haar werk/huishouden om met een paard/pony bezig te zijn.

op die manier is alles wat jij doet mooi meegenomen, maar zijn de basisbehoeften van de pony of het paard sowieso gedekt, ongeacht hoe jouw toekomst zich ontwikkelt.

haha , ik zit al op de middelbare , maar je hebt wel gelijk , een paard is veel moeite en misschien kan ik indd een paard delen met mn moeder <3

M0N5T3R

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 14:16

elenaMM77 schreef:
Francieen schreef:

Ben het hier helemaal mee eens. Een dierenarts kan opeens nodig zijn en een wel dure rekening veroorzaken...
Gister toevallig 2x de dierenarts bij mijn paard gehad door koliek... Kwam uit het niets en is dus iets waar je rekening mee moet houden
Spoiler:
er is bloed getrokken bij het paard om te kijken of het echt nergens vandaan kwam, wees maar niet bang mensen, paardje wordt goed verzorgd. :j