Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
AnnePPC schreef:Nee? Ik ben het totaal niet met je eens. Als je er zo over denkt kan je net zo goed zo naar manege paarden kijken, bijv. Paarden op de manege worden elke dag bereden, meestal krijgen ze niet veel aandacht behalve het rijden, elke dag rijden met een onbekende op je rug, geforceerd om dingen te doen. Nou bij ppc hebben ze het dan nog beter, ze worden vertroeteld met snoepjes en echte aandacht. Ik vind het geen mishandeling, want die mensen die op die pony rijden doen dat met liefde. En daar gaat het toch uiteindelijk om?
AlwaysH schreef:AnnePPC schreef:Nee? Ik ben het totaal niet met je eens. Als je er zo over denkt kan je net zo goed zo naar manege paarden kijken, bijv. Paarden op de manege worden elke dag bereden, meestal krijgen ze niet veel aandacht behalve het rijden, elke dag rijden met een onbekende op je rug, geforceerd om dingen te doen. Nou bij ppc hebben ze het dan nog beter, ze worden vertroeteld met snoepjes en echte aandacht. Ik vind het geen mishandeling, want die mensen die op die pony rijden doen dat met liefde. En daar gaat het toch uiteindelijk om?
Penny meisjes op de manege vlechten en wandelen ook altijd met manegepaarden en pony's en deze knollen kunnen hun ook gewoon dragen. Shetlanders Meg ingezakt rug laten berijden door te grote kinderen vind ik not done. Maar kleine kinderen vind ik prima!
AlwaysH schreef:Alle kleine shetjes, overigens zeg ik niet dat ze er slecht uitzien, gewoon dat er toendertijd niet streng genoeg werd gecontroleerd op lengte en gewicht.
LoNoLetsgo schreef:Ik vind het een beetje zielig omdat er ook kinderen op die pony's rijden die helemaal geen ervaring hebben. En ja, er rijden soms veel te grote/zware kinderen op die pony's maar ik heb nog nooit een pony gezien met een doorgezakte rug
starxfren schreef:LoNoLetsgo schreef:Ik vind het een beetje zielig omdat er ook kinderen op die pony's rijden die helemaal geen ervaring hebben. En ja, er rijden soms veel te grote/zware kinderen op die pony's maar ik heb nog nooit een pony gezien met een doorgezakte rug
Die kunnen ze wel krijgen.
Ik vind het ook zielig, soms wordt het echt te veel voor de kleine pony het zijn shetlanders en ik vindt dat ze gwn een bordje kunnen plaatsen van tot 8 jaar ofz. der op en tot een bepaald gewicht.
Dan wordt er ook een beetje aan de pony gedacht in plaats van geld en die mensen die erop willen.
hiphorse schreef:starxfren schreef:
Die kunnen ze wel krijgen.
Ik vind het ook zielig, soms wordt het echt te veel voor de kleine pony het zijn shetlanders en ik vindt dat ze gwn een bordje kunnen plaatsen van tot 8 jaar ofz. der op en tot een bepaald gewicht.
Dan wordt er ook een beetje aan de pony gedacht in plaats van geld en die mensen die erop willen.
Het zijn dus niet alleen shets, er zijn ook veel welschen en brede a/b ponys
Dus als er met uitdelen beter wordt opgelet dan hoeft niemand te groot te zijn voor de pony
Ga er eerst kijken voordat iedereen wat begint te roepen
Dan weet je wat klopt en wat niet