vinden jullie ponyparkcity ook zo zielig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tessaw

Re: vinden jullie ponyparkcity ook zo zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:50

Helemaal met je eens! Het iedee is om kleine kindjes een soort van eigen pony'tje te geven en lekker rond rijden en spelletjes spelen, maar als je daar bent zie je ook van die nare kinderen die in volle galop springen met ze, inderdaad ook vaak veel te groot zijn en sommigen die daar een paardje komen rijden weten nog helemaal niet goed hoe ze met zo'n dier om koeten gaan. Daardoor worden ze ook verkeerd behandeld, veel te haard aangedreven (eigenlijk bijna schoppen) en ik heb zelfs iemand een pony zien slaan met een zweep op de hals. Nu kom ik daar niet meer...

MariskaDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 14:08

Ben daar vroeger 2 keer geweest het is welgaaf aaangelegd lijkt net een echte ranch! Maar hoe ze met die pony s omgaan is mega zielig toen wij daar achter kwamen zijn we er niet meer heengegaan vind dat ze dat park echt moeten sluiten!

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 19:48

ellepel schreef:
Ben er laatst ook geweest en goen hingen er ook bordjes dat de kinderen tot een bepaald gewicht op de ponys mochten.
Ponys stonden er verder ook prima bij :j
Ik zie er dus geen probleem in??

dat was waarschijnlijk in slagharen, daar werken ze met gewicht
in ppc werken ze met leeftijd

Blueberry1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 17:57

Vroeger heb ik er echt de tijd van mijn leven gehad, maar nu ben ik er al jaren niet meer geweest doordat ik me aan de leeftijdsgrens heb gehouden. Ik weet niet hoe het er nu is, maar in mijn tijd waren er een aantal grotere ponies die heel veel moesten galopperen.
Ik zelf heb juist veel geborstelt, gewandeld, laten uitrusten en eten in ins zelf afgezette weitje, en een paar ritjes (met een galopje, maar pas als hij goed was losgereden). Ik denk dat de ponies door sommige mensen heel goed behandelt worden, maar dat mensen boven de 10 jaar voornamelijk de hele dag willen rijden.
Als er meer toezicht zou zijn waardoor mensen zich aan de regels houden zou het beter zijn voor de ponies. Maar ik denk dat zolang er geen echte klachten / dierenbescherming komt hok ik dat er weinig zal veranderen.

Xjes_lise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 17:02

Ik vind het eraan liggen of ze veel ervaring hebben sommige mensen die zirgen echt wel goed voor de pony's maar ik heb ook een jongetje kei hard een pony zien slaan

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 17:05

AnnePPC schreef:
Nee? Ik ben het totaal niet met je eens. Als je er zo over denkt kan je net zo goed zo naar manege paarden kijken, bijv. Paarden op de manege worden elke dag bereden, meestal krijgen ze niet veel aandacht behalve het rijden, elke dag rijden met een onbekende op je rug, geforceerd om dingen te doen. Nou bij ppc hebben ze het dan nog beter, ze worden vertroeteld met snoepjes en echte aandacht. Ik vind het geen mishandeling, want die mensen die op die pony rijden doen dat met liefde. En daar gaat het toch uiteindelijk om? :o

Penny meisjes op de manege vlechten en wandelen ook altijd met manegepaarden en pony's en deze knollen kunnen hun ook gewoon dragen. Shetlanders Meg ingezakt rug laten berijden door te grote kinderen vind ik not done. Maar kleine kinderen vind ik prima!

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 06:54

AlwaysH schreef:
AnnePPC schreef:
Nee? Ik ben het totaal niet met je eens. Als je er zo over denkt kan je net zo goed zo naar manege paarden kijken, bijv. Paarden op de manege worden elke dag bereden, meestal krijgen ze niet veel aandacht behalve het rijden, elke dag rijden met een onbekende op je rug, geforceerd om dingen te doen. Nou bij ppc hebben ze het dan nog beter, ze worden vertroeteld met snoepjes en echte aandacht. Ik vind het geen mishandeling, want die mensen die op die pony rijden doen dat met liefde. En daar gaat het toch uiteindelijk om? :o

Penny meisjes op de manege vlechten en wandelen ook altijd met manegepaarden en pony's en deze knollen kunnen hun ook gewoon dragen. Shetlanders Meg ingezakt rug laten berijden door te grote kinderen vind ik not done. Maar kleine kinderen vind ik prima!

Te grote kinderen op ponys (er staan ook grotere ponys dan shets) vind ik ook niet kunnen
Maar waar haal jij weg dat de ruggen ingezakt zijn? Heb de laaste keer dat ik er was heb ik geen ponys met ingezakt ruggen gezien ... dus ben je er wel eens geweest of heb je alleen op internet gekeken zonder zeker te weten dat het ppc? Aangezien je op bokt geen ervaringen mag verkondige van horen zeggen of van wat je op internet hebt gezien

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 07:04

Nee. Ik vind het niet zielig.
Tuurlijk er gebeuren dingen die niet goed zijn, zoals te grote/zware kinderen, en sinds kort worden te zware kinderen er daadwerkelijk vanaf gebonjourd en krijg je ook geen kleine pony meer mee als je te zwaar bent, maar kijken ze een beetje naar je gewicht.

De meeste pony's zien er hartstikke goed uit. Veel meisjes (die wel bij verstand zijn) en al jaren in het park komen, rijden er ook niet meer op. Als ik in het park ben, rijd ik niet op mijn pony. Nou is mijn pony ook rond de 80 cm, maar ook mijn vriendinnen rijden niet meer op de pony's van hun. Terwijl de een gewoon een Welshje heeft, en er nog daadwerkelijk op past.

Er zijn genoeg mensen die er wel weet van hebben en dus niet de hele dag met die pony lopen te sjorren, rijden en te trekken. Heb ook geen pony's met doorgezakte rug gezien. Ja de hele oudjes, maar die woorden tegenwoordig meegegeven als wandelpony, of voor hun 2 jarige kindje om erop te rijden. ;)

Dus nee. Ik vind het niet zielig. Ik kan geloof ik nog een uur typen aan waarom ik het niet zielig vind.

Zijn genoeg pony's buiten PPC, of Manege's waar ik medelijden mee heb ;)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 09:35

@hiphorse, ik ben er geweest, en ik vind dat ze doorgezakte ruggen hebben.

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 09:35

AlwaysH schreef:
@hiphorse, ik ben er geweest, en ik vind dat ze doorgezakte ruggen hebben.

Dan heb ik geen idee welke pony's jij hebt gezien...

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 09:36

Alle kleine shetjes, overigens zeg ik niet dat ze er slecht uitzien, gewoon dat er toendertijd niet streng genoeg werd gecontroleerd op lengte en gewicht.

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 09:44

AlwaysH schreef:
Alle kleine shetjes, overigens zeg ik niet dat ze er slecht uitzien, gewoon dat er toendertijd niet streng genoeg werd gecontroleerd op lengte en gewicht.

Wanneer ben jij geweest dan? Tegenwoordig zijn alleen de hele oudjes met wat diepere rug, maar dan spreken we over de echte oudjes. Bij de meeste speelt ook leeftijd mee.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 09:45

ik vind dat ze het moesten verbieden..

Schrik ook wel eens van de pagina's op instagram, meisjes die er allang niet meer oppassen en zogenaamd om paarden geven die daar een weekje bij zo huisje op zo pony zitten, nou dat is in mijn ogen geen houden van paarden..

Beestjes mogen van mij best op zo park om te aaien en te zien maar hou die veel te fanatieke paardendames er lekker vanaf. Getrek en gepluk aan die beesten..

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 09:48

@Caitlin, al een tijdje geleden, ik zat ik groep acht dus rond de drie jaar geleden.

galop9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 09:51

Ben het helemaal met je eens

dithleyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 15:08

Ik ben zelf 2x in ppc geweest, een aantal jaar geleden dat wel haha, en ook toen zag je idd meiden die al veel te groot waren op de pony's rijden. Het is een leuk park als je gewoon een kindje hebt met de max leeftijd van 10/11 jaar (voor de pony's dan) de rest is eigenlijk gewoon te oud naar mijn idee :)

YoutuberPMP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 19:48

Ja dat vind ik ook zielig.

Ik ben er een aantal jaren gelden geweest en die beesten hebben er echt geen zin in. Ze rennen vaak weg en terug naar de stal om te eten.

Xjes_lise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 21:08

Ik vind dan ook gwn dat je tot een bepaald kilogram mag rijden.

LoNoLetsgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 12:10

Ik vind het een beetje zielig omdat er ook kinderen op die pony's rijden die helemaal geen ervaring hebben. En ja, er rijden soms veel te grote/zware kinderen op die pony's maar ik heb nog nooit een pony gezien met een doorgezakte rug

starxfren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:34

LoNoLetsgo schreef:
Ik vind het een beetje zielig omdat er ook kinderen op die pony's rijden die helemaal geen ervaring hebben. En ja, er rijden soms veel te grote/zware kinderen op die pony's maar ik heb nog nooit een pony gezien met een doorgezakte rug

Die kunnen ze wel krijgen.

Ik vind het ook zielig, soms wordt het echt te veel voor de kleine pony het zijn shetlanders en ik vindt dat ze gwn een bordje kunnen plaatsen van tot 8 jaar ofz. der op en tot een bepaald gewicht.
Dan wordt er ook een beetje aan de pony gedacht in plaats van geld en die mensen die erop willen.

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 09:07

starxfren schreef:
LoNoLetsgo schreef:

Ik vind het ook zielig, soms wordt het echt te veel voor de kleine pony het zijn shetlanders en ik vindt dat ze gwn een bordje kunnen plaatsen van tot 8 jaar ofz. der op en tot een bepaald gewicht.
Dan wordt er ook een beetje aan de pony gedacht in plaats van geld en die mensen die erop willen.

Het zijn dus niet alleen shets, er zijn ook veel welschen en brede a/b ponys
Dus als er met uitdelen beter wordt opgelet dan hoeft niemand te groot te zijn voor de pony

Ga er eerst kijken voordat iedereen wat begint te roepen
Dan weet je wat klopt en wat niet

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 09:15

Ik vind het een heel leuk idee en de huisvesting van deze pony's is super! Hier kunnen maneges en andere mensen nog van leren!
Over het rijden kan ik niet oordelen, want dat heb ik nog nooit gezien.

starxfren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 16:38

hiphorse schreef:
starxfren schreef:

Het zijn dus niet alleen shets, er zijn ook veel welschen en brede a/b ponys
Dus als er met uitdelen beter wordt opgelet dan hoeft niemand te groot te zijn voor de pony

Ga er eerst kijken voordat iedereen wat begint te roepen
Dan weet je wat klopt en wat niet

JA< ik heb het over de shetjes en voor de rest heb je wel gelijk hoor :j

yana_maas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:13

het is wel een leuk bedacht initiatief enzo, maar er zou een beter toezicht moeten zijn idd... meer controle op wie erop rijdt en de pony's mogen ook wel beter behandeld worden.. ikzelf ben er nooit geweest, maar als ik alles zo lees.. xd

Silver_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:50

Tuurlijk is het leuk bedacht, maar of het nou ook leuk uitgevoerd word... Ik las hiervoor een argument over dat maneges dan even erg zijn. Dat vind ik absoluut GEEN goede vergelijking!! Onze manege geeft superveel om de pony's! Als een pony last van zijn rug heeft. Krijgt hij rust en word hij super erg vertroeteld! Er zitten NOOIT te grote kinderen op, en er word echt suuuuper veel om de pony's gegeven! Maar verder over PPC... Tja, eigenlijk wil ik er geen woorden aan vuil maken... Verschrikkelijk gewoon, meer kan ik er niet over zeggen...