Ik lachte en stapte weer op, het ligt eraan hoe je zelf bent, ik wilde toen ik 2 was al paardrijden en dat is zo gebleven alleen nu doe ik het al haha! Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik lachte en stapte weer op, het ligt eraan hoe je zelf bent, ik wilde toen ik 2 was al paardrijden en dat is zo gebleven alleen nu doe ik het al haha! 
vuurneon schreef:sardientje schreef:ik ben ook verbaasd dat jullie er keihard tegenin gaan...
Ik ben ook een heel stuk ouder dan jij bent en kijk op een andere manier tegen dingen aan. Op jouw leeftijd had ik het misschien ook gek gevondenmaar door ouder worden veranderen vaak ook inzichten.
Ik durfde als kind ook alles met de paarden, nu ik ouder ben, snap ik de angst van mijn moeder want ik zie zelf ook meer gevaar en snap het nu heel goed waarom ze het eng vond![]()
Daarom vind ik een kindje dat met 6 jaar alleen een (onbekende) pony uit de stal haalt ook geen succes. Zelfs al is het een eigen pony zou ik als volwassene meekijken. Blijven kindertjes natuurlijk.
Het licht eraan hoe groot het paardenvirus al is! 
van bovenaf kan het minder eng zijn dan als je op de grond staat. 
sardientje schreef:hallo allemaal, ik rij op een manege waar kinderen van 6 ook rijden. meestal staan ze al te huilen terwijl het paard niets doet, en dan zitten ze er nog niet eens op.de instructice zegt heel vaak dat je pas vanaf je 8ste moet beginnen met paardrijden, want dan heb je de krachten om zo'n paard onder controle te houden. daar ben ik het mee eens, maar de meningen daarover zijn heel verschillend. ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden als een meisje van 6 gaat paardrijden, maar nog niet eens een paard durft te aaien? en niet een weet hoe je een halster om moet doen of moet opzadelen? en veel van die moeders vinden zo'n pony dan niet leuk, en hebben zoiets van: waarom moet mijn dochter precies op die pony, en niet een ander meisje? maar een manege kan niet altijd de braafste pony van stal aan zo'n kind geven, en sommige moeders gaan dan zelfs naar de balie om te vertellen op welke pony hun kind moet
![]()
ik vind het absurd, maar wat vinden jullie hier nou van?

antje_vip schreef:Die jankerds kan je beter nog even laten wachten idd. Maar wat was ik blij dat ik eindelijk 6 was en dus op les kon! Op mijn manege kreeg je eerst voltige, en later om de week voltige - "rijden" terwijl er iemand naast liep.
blue_sky schreef:Rijden vanaf 6 jaar kan prima maar de meeste maneges kunnen niet zo goed met zulke jonge kinderen overweg. Zetten ze op veel te grote pony's en zo en als die kinderen dan een paar keer goed gevallen zijn stoppen ze met rijden. Wanneer ze prive les krijgen daarentegen op een superbrave pony krijgen ze al jong een goede basis en veel vertrouwen.