Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
vuurneon schreef:Je verpest het alleen voor jezelf als je blijft galopperen maar er nu nog geen vertrouwen in hebtLaat die galop maar eerst zitten, even stap terug doen: het is echt niet erg.
Het is jouw paard, jij beslist wat je ermee doet. Laat de rest maar lekker kletsen
neem de tijd ervoor, paardrijden doe je voor je plezier. Bowen schreef:Laat mensen maar gewoon praten.
Toen ik mijn eerste paardje kocht heb ik de eerste 3 maanden in het geheel niet gereden(met grondwerk gestart). Kreeg toen te horen van mensen dat ik ontzettend in de problemen zou komen daardoor, dat hij het zou verleren zelfs en weer opnieuw ingereden zou moeten worden. Ze hadden gelukkig nogal ongelijk, ik kon zo op hem wegrijden daarna
Nee joh, niets van aantrekken! En als de klik er is met die ruin, wie weet lukt het jullie samen dit probleem op te lossen en krijg je je vertrouwen weer terug? Toch de moeite waard eens een keer te proberen
Wat een onzin zeg van je stalgenoten, natuurlijk verpest je een paard niet door niet onder het zadel te galopperen. Al zou je helemaal niet rijden! Het belangrijkste is dat je paard buiten staat met andere paarden.
Geen enkel probleem.
Echt gewoon doen hoor!
ik snap dat je je daar wat onzeker door voelt. Maar volgen mij kun je het paard een fijne thuis geven bij jou en kan hij je wellicht helpen met je angst voor gallop. FlyingHuman schreef:@Lianne: Ik voelde me vooral onzeker omdat ik dan dacht van "Oh, misschien maak ik dat paardje wel ongelukkig?" En dat is overduidelijk het laatste dat ik wil. Liever geen paard dan een paardje dat niet 100% blij is...
Heel erg bedankt iedereen, dit geeft een goed vertrouwd gevoel!
gaat jou helemaal lukken! Succes meid!