Grapje natuurlijk, vind de pol wel heel vreemd opgesteld namelijk.
Ik rijd bewust met bit
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) met touwhalster. Buiten ga ik gewoon lekker met bit.
alleen die neusdruk onder de knie krijgen 
hij is nog niet 100% recht onder het zadel en zonder bit kwam dit natuurlijk helemaal naar boven.

Ik had ook sporen met een grof wieltje en om het metaal circus af te maken had ik in mijn oren ook nog een metaal knopje.
Waarom? Omdat ik dan aan twee paar teugels tegelijk kon rukken om hem met zijn neus op de borst te laten lopen.
SimchaKatie schreef:Ben benieuwd naar jullie reacties.
Ik rij zelf bitloos omdat mijn pony dat niet fijn vind, en ik vind het veel vriendelijker. Want hoeveel metaal heb je nodig om een paard onder controle te houden?!?! Elk paard kan bitloos. Je moet er alleen de tijd voor nemen!
Paard_Aap schreef:SimchaKatie schreef:Ben benieuwd naar jullie reacties.
Ik rij zelf bitloos omdat mijn pony dat niet fijn vind, en ik vind het veel vriendelijker. Want hoeveel metaal heb je nodig om een paard onder controle te houden?!?! Elk paard kan bitloos. Je moet er alleen de tijd voor nemen!
Dus je rijd bitloos omdat je pony dat niet fijn vind?![]()
Ik rij voornamenlijk met bit, maar soms ook bitloos. Ik vind niet dat het ene beter is dan het andere, het is de ruiter die het goed of slecht maakt.
heb je duidelijk geen idee wat goed paardrijden inhoud en zal je waarschijnlijk je optoming verkeerd gebruiken, o.a. doordat je aan de teugels trekt!Citaat:Want hoeveel metaal heb je nodig om een paard onder controle te houden