Jouw lievelings pony/paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

juulke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 17:16

Mijn knappe Pancho van alweer bijna 25 jaartjes <3
Hij is mijn beste vriend voor al 7 jaar en hopelijk blijft dat nog even.
We doen alleen nog maar buitenritten en soms nog een sprongetje tussen door.
Hij kan ook super goed de grapjas uithangen! Met gekke gezichten of van zo'n stiekeme dingen.
Hahaha hij blijft mijn stoere bink voor altijd.

Afbeelding

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 20:34

Mijn eigen paard Takoda, een 3 jarige merrie die ik straks zelf ga beleren. Haar karakter is alles wat ik zoek in een paard, leergierig, slim, spontaan, speels, onverschrokken en een tikkeltje brutaal ^^ Ze is echt ontzettend lief en ik zou haar niet meer kunnen missen :)

Afbeelding
Wij samen

Afbeelding
Met mijn nichtje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

viv34

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 20:52

mijn lievelings pony en paard zijn:
Mijn 16 jarige shetlander Amber,
met haar wordt vrijheidsdressuur, mennen, wandelen en naast de fiets rennen gedaan

Afbeelding

En mijn 8 jarige paardje Rocky
is er na een blessure weer helemaal bovenop gekomen en rijd met hem dressuur

Afbeelding

Lola_lol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 12:09

juulke123 schreef:
Mijn knappe Pancho van alweer bijna 25 jaartjes <3
Hij is mijn beste vriend voor al 7 jaar en hopelijk blijft dat nog even.
We doen alleen nog maar buitenritten en soms nog een sprongetje tussen door.
Hij kan ook super goed de grapjas uithangen! Met gekke gezichten of van zo'n stiekeme dingen.
Hahaha hij blijft mijn stoere bink voor altijd.

[ Afbeelding ]

Aahh... hij ziet er gewoon al lief uit !! Veel plezier nog met Pancho!!! :D
Xxx Lola_lol

juulke123

Re: Jouw lievelings pony/paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 12:16

Hahaha dankjee xx

IngeCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 12:18

Mijn lievelingspony is mijn eigen Charlie.
Zij is een onbekende kruising, 18 jaar en inmiddels alweer 1,5 jaar van mij!
Ik rijd recreatief met haar, maar doe tegenwoordig meer grondwerk en wat vrijheidsdressuur.

Afbeelding

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 12:23

Thirza <3 , mijn verzorg maflinger.
ongv. 10 jaar en al 4 jaar en 3 maanden mij verzorgje.
heb haar zelf beleerd en alles wat ze verders kent.
we delen ook de zelfde hobby SPRINGEN + vrijheidsdresuur.
Ons record springen = 1,35 *\%/*
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 12:47

Leuke paarden komen er voorbij zeg!

Ik rijd Roos bij, grondwerk (vandaag begonnen met VD), in de bak rijden, maar vooral buiten rijden doen we :)
Afbeelding
Afbeelding (jaja, ik weet het van mijn uitstekenden voeten :+)

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 18:57

een echte lieveling heb ik niet, ik vind ieder paardje op zijn eigen manier lief <3 <3 *\o/*

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 17:45

:j

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 16:40

oke, dat neem ik dus terug, want ik verzorgde toen nog niet mijn grote liefde, en hij is echt mijn lieveling!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

twister_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 18:56

mijn lievelings pony is mijn eigen pony
twister
*NRPS- Welsh
*3 jaar
*Ruin
*Palomino
ik heb twister al sinds dat hij 1,5 jaar was ik doe veel vrijheidsdressuur met hem en wil je meer zien van hem kijk dan even op zijn insta acount @twister_3
<3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 19:04

Mijn eigen lieve Mowgli is mijn lieveling <3
Shetlander ruin van 7 jaar waar ik vrijheidsdressuur mee doe
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 09:32

die is echt super schattig!

Monax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 09:36

Mijn liefste verzorgpony!!!

puckboXXXXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 16:19

Mijn lieve eigenwijze (verzorg) New Forest,
Naam: Moya
Leeftijd:5
Stokmaat:137
Moya is echt een poepie , alleen heel soms den beetje eigenwijs haha...
ik rij dr alrijd bitloos en zonder zadel :)

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 16:43

Mijn lievelingspaard leeft helaas niet meer, maar hij zal altijd mijn lieveling blijven.
Dankzij hem heb ik mijn angst voor het rijden overwonnen en ik heb prachtige momenten met hem meegemaakt. Zo'n lief en betrouwbaar dier zal ik niet zo snel meer tegenkomen.

Hij is een Quarter Horse, 34 jaar geworden en vorig jaar op helaas doodgegaan. Bronco was mijn verzorgpaard, we wandelden veel en maakten vaak lekkere rustige buitenritjes. Vooral veel stap, maar hij was ook altijd wel in voor een stukje scheuren :) We maakten vooral heel veel plezier samen, trainen deden we niet aan, dat is niet echt mijn ding en hij was natuurlijk al oud.

Met Bronco kon ik echt alles doen.. Achter de stal was een park waar je kon rijden, maar omdat Bronco zo makkelijk en lief was zochten we ook wel eens andere plekken op. We reden dwars door Utrecht om een stukje langs de vecht te rijden bijvoorbeeld. Hij was 100% verkeersmak en als ik hem ergens bang voor was gaf hij er helemaal niks om of werd juist alleen maar stoerder. Een voorbeeld is toen ik voor de eerste keer over een stalen voetgangersbrug over de snelweg heen moest rijden (om dus naar de vecht te komen), onder hem raasde de auto's, de brug maakte lawaai iedere keer als hij zijn voeten neerzette, aan de andere kant van de brug waren ze aan het werk (boren) en achter hem stond een rottweiler tegen een hek aan te springen en te blaffen. Meneer gaf nergens wat om en liep overal rustig langs.

Hier reden we bijna op die brug (mensen uit Utrecht en omgeving kennen die brug misschien wel), op dit moment stond er dus een hond kwaad te blaffen, tegen een rammelend hek aan te springen en heen en weer te rennen. Hij bleef er zo rustig onder dat ik ook gewoon nog een foto kon maken van de brug :)

Afbeelding

Hij was trouwens wel heel eigenwijs af en toe, maar dat ben ik ook gelukkig :)
Ik ben zijn eigenaresse nog altijd ontzettend dankbaar dat ik hem mocht verzorgen!

Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 16:52

Lieve Ziggy!
En oude jaarling shetland hengst Wietze!

Ziggy heb ik pas sinds kort maar ze heeft een super lief koppie en ze is ook gewoon lief.

Wietze had ik 1,5 jaar vanaf zijn eerste dagen was het een knuffel kont. Soms leek het wel een hond als die achter me aan kwam rennen. Nu is hij op een nieuwe plek waar hij voor nakomelingen mag zorgen!

Foto's ziggy
Afbeelding

Afbeelding

foto's Wietze

Afbeelding
Afbeelding

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 17:01

Eerlijk gezegd heb ik niet echt een lievelingspaard of pony, want ze zijn allemaal mij evenlief en allemaal op hun eigen unieke manier speciaal.

Van elke paard dat ik had en of verzorgd/ bijgereden had had ik wel iets bijzonders en hebben ze ook iets aparts en bijzonders. Ook door wat ik zag en meemaakte was het duidelijk dat er een band/ vriendschap was, schitterend gewoon.

Er zijn paarden die weten dat ik doof ben en dus daarom niet speciaal naar mij hinniken, maar dat wel doen gewoon omdat het blij is maar liet mij wel zien dat ie blij is of wat dan ook door zijn lichaamstaal en of extra met gebaar (gek doen met zijn hoofd en hals beweging naar mij toe, of iets met zijn been doet om mij iets duidelijk te maken, echt leuk) doen om mij iets duidelijk te maken, echt ontzettend leuk. Maar dan gaat het om paarden die ik echt elke dag of meerdere keren per week zie en verzorg, dan krijgen ze het wel op een moment iets door.

Maar gaat het om een manegepaard van vroeger dan was Caspar en Label mijn lievelingsdieren, gewoon omdat het fijne lieve dieren zijn, maar heel eerlijk gezegd geen band mee hoor, zoveel mensen die ermee reden en ik reed ook op heel veel verschillende paarden om ze echt goed door en door te leren kennen.

Silver_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:43

Dit is mijn allerliefste lieveling! Ze staat op een manege, en is een schatje!
Het is een merrie maar ze gedraagt zich echt als een ruin... Misschien heb ik het verkeerd gezien? Hier een klein paspoorjte van haar!
Naam: Silver <3
Leeftijd: Ze weten het niet zeker maar denken ongeveer 7
Ras: Haflinger, mijn lievelingsras *\o/* <3
Hoogte: ong 145
Geslacht: Merrie/soort van ruin...
Kleur: Vos
Eigenschap: Super druk en bokkerig, maar als je even aan haar hoofd kriebelt, zakken haar oogjes gelijk dicht!
Extra: Het is echt een schatje, maar zeker een ondeugd! Ze heeft me er al heel vaak af laten vallen!! Vanaf het eerste moment dat ik haar zag, dacht ik OMG! Vooral omdat het een Haffie was. Maar al was ze een Tinker of een Arabier! Dit is mijn allerliefste schatje <3
Ps. Paledo en Binky, als jullie dit lezen (wat jullie waarschijnlijk niet doen :D ) ik hou nogsteeds van jullie!!
Dit is Silver (dit is de recentste foto die ik heb)