Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
shettiessx schreef:maak duidelijke, realistische ideeën zodat je ouders ook zo iets hebben dat het echt mogelijk is. als jij zeker weet dat het kan, en je weet je ouders te overtuigen dat het echt kan (door inderdaad alles op een rijtje te zetten) dan is de keus voor je ouders makkelijker te maken.
sneeuwpop schreef:Grootste voordeel = jongens. ... die kwamen na mijn paard en had geen tijd om met vriendinnen in het winkelcentrum of waar dan ook te "hangen"
Grootste nadeel, geld en natuurlijk ook wel druk - wel verantwoordelijk krijgen.
Maar ookal is deze pony heel leuk, jij groeit nog... het is voor de toekomst misschien niet zo'n goede keuze.
Pony verkopen is emotioneel erg moeilijk, maar dat weet je al
veertje1999 schreef:Nou ikzelf groei bijna niet meer(waarschijnlijk nog tien cm ofzo) dus ik zal er denk ik niet uitgroeien
Danique_G schreef:Wacht tien jaar. vooral als je tegen de 20 bent/begin 20, is het nog net niet een blok aan je been te noemen. ben echt wel gek op het beestje maar ben er wel achter gekomen dat het niet de meest ideale tijd is in je leven om een paard te kopen.
op die leeftijd moet je zoveel mogelijk onafhankelijk te zijn. als jij wil verhuizen/uit huis gaan, is dat heel vervelend als je dat niet kan omdat je een paard hebt. Geloof me, ik spreek uit ervaring. Kreeg op mijn zestiende een paard, en de eerste twee/drie jaar waren dikke prima. Maar ik kan niet uit huis door mijn paard. Ik wil stage internationaal lopen. Hoe ga ik dat regelen allemaal? Na mijn studie wil ik een wereldreis maken, zit je weer met het paard. In deze leeftijd moet je je kunnen ontwikkelen en compleet vrij zijn. Wees verstandig en leg jezelf niet deze druk op. Wacht tot je zelf klaar bent voor deze vastigheid in je leven. Het is feite een kind wat je neemt..
Danique_G schreef:Wacht tien jaar. vooral als je tegen de 20 bent/begin 20, is het nog net niet een blok aan je been te noemen. ben echt wel gek op het beestje maar ben er wel achter gekomen dat het niet de meest ideale tijd is in je leven om een paard te kopen.
op die leeftijd moet je zoveel mogelijk onafhankelijk te zijn. als jij wil verhuizen/uit huis gaan, is dat heel vervelend als je dat niet kan omdat je een paard hebt. Geloof me, ik spreek uit ervaring. Kreeg op mijn zestiende een paard, en de eerste twee/drie jaar waren dikke prima. Maar ik kan niet uit huis door mijn paard. Ik wil stage internationaal lopen. Hoe ga ik dat regelen allemaal? Na mijn studie wil ik een wereldreis maken, zit je weer met het paard. In deze leeftijd moet je je kunnen ontwikkelen en compleet vrij zijn. Wees verstandig en leg jezelf niet deze druk op. Wacht tot je zelf klaar bent voor deze vastigheid in je leven. Het is feite een kind wat je neemt..
veertje1999 schreef:maaikefanfan schreef:wat een leuke pony. Ik smnap dat je he/haar graag wilt hebben na zon lange tijd. Misscien heb je paardenvriedinnen die nooit gelijk met jou op vakantie gaan?
ja ik mijn beste vriendin gaat 1 week later weg dan mij maar dan zit ik nog met twee weken zolang kan zij echt niet stilstaan, maar gelukkig ken op de stal waar ik haar dan wil gaan zetten al best veel mensen omdat ik daar drie jaar heb gelopen (waar helaas toen een eind aan is gekomen), zij regelen het ook grotendeels onderling.