Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
cavallo_uomo schreef:het gaat eigenlijk meer om de manege, daar komen kinderen expres te laat, zodat ze alleen nog hoeven op te stappen. dat vind ik asociaal en niet eerlijk tegenover je pony. dan kun je toch net zo goed gaan fietsen? of mensen die als hun bijrijdpony/paardje zwanger is er maar gelijk mee kappen ' want ja, ik kan niet meer rijden'
ik zei er vooral bijrijdpaarden en eigenpaarden bij vanwege het wandelen en vrijheidsdressuur doen, dat sommige mensen dat ook niet leuk vinden. daar ging het om sorry dat ik zo onduidelijk was
Selina schreef:cavallo_uomo schreef:het gaat eigenlijk meer om de manege, daar komen kinderen expres te laat, zodat ze alleen nog hoeven op te stappen. dat vind ik asociaal en niet eerlijk tegenover je pony. dan kun je toch net zo goed gaan fietsen? of mensen die als hun bijrijdpony/paardje zwanger is er maar gelijk mee kappen ' want ja, ik kan niet meer rijden'
ik zei er vooral bijrijdpaarden en eigenpaarden bij vanwege het wandelen en vrijheidsdressuur doen, dat sommige mensen dat ook niet leuk vinden. daar ging het om sorry dat ik zo onduidelijk was
Dus als mensen geen vrijheidsdressuur doen met hun eigen paard, is dat slecht?
Het puur te laat komen zodat je niet hoeft op te zadelen.. Tja, dan vind ik diegene niet geschikt voor de paardensport.
cavallo_uomo schreef:het gaat eigenlijk meer om de manege, daar komen kinderen expres te laat, zodat ze alleen nog hoeven op te stappen. dat vind ik asociaal en niet eerlijk tegenover je pony. dan kun je toch net zo goed gaan fietsen? of mensen die als hun bijrijdpony/paardje zwanger is er maar gelijk mee kappen ' want ja, ik kan niet meer rijden'
anoukka3 schreef:Ik vind het rijden ook totaal niet belangrijk.
Het gaat voor mij om de omgang met het paard, samen een band opbouwen en groeien.
Lekker samen wandelen, bij ze in de wei zitten, enz.
Je kan zoveel moois van een paard leren.
En als er dan uiteindelijk een goede band is kan je best af en toe een buitenritje maken, maar dat is niet het belangrijkste.