Volg je paard in 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 11:25

Oh ik doe ook wel mee :D
Naam: Standing Dutchman
Roepnaam: Dutchie
Ras : Haflinger
Leeftijd: 3
Schofthoogte: 1.52
Eigen paard: Ja, ik heb hem nu 8 maanden.
Doelen voor 2015:
- Lekker veel buiten rijden
- Veel knuffelen
- Galloperen verbeteren
-Met vrijheidsdressuur bezig
-Beter conditie krijgen van Dutchie (en mezelf :Y) )
- Onze eerste sprong

Hij is geschoren
Afbeelding

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 11:32

Naam: Cassimo.
Ras: new forest x ??
Leeftijd: 11
Eigen pony: ja al 4 jaar :)
Doelen in 2015:
-Plezier!
- ontspanning.
Afbeelding

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 13:23

Wauw wat een hoop reacties al!
Verder al wat mooie paarden en mooie doelen tegen gekomen! Iedereen alvast succes gewenst

Mijn paardje:
Naam: Nightingale van het Winkenshof
Leeftijd: 14 jaartjes jong
Ras: BWP
Afstamming: Quicksilver X Ushuaia W (kleindochter van voltaire)
Al 3 jaar bij mij
Doelen voor 2015:
- Weer ontspannen buiten gaan rijden na mijn ongeluk van vorig jaar (6 gebroken ruggenwervels)
- Lekker knuffelen en elkaar leren vertrouwen
- Misschien als ik het rijden weer durf gaan trainen voor een trec wedstrijd
- Het liefst een tweede paardje bijkopen

Iets over mijn paardje:
Ze is spring gefokt, heeft ook een aantal wedstrijden gesprongen maar heeft ongeveer 5 jaar geleden haar achterbeen gebroken gehad. Hier is ze weer helemaal van opgeknapt, maar omdat haar sprong opzet met intensief springen (iedere dag minstens een half uur trainen) niet meer geschikt voor de sport.

Afbeelding

Afbeelding

_SnowBall

Re: Volg je paard in 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 13:25

Wat een schatje ! <3

elisexoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 15:48

ik meld me ook ! even voorstellen :)

naam: (Rondeels) Monsoon
leeftijd: 18
ras: welsh x arabier
eigen pony: sinds 9 augustus :o
vachtkleur: donkere vos

doelen in 2015:
-onze eerst sprong samen maken *\o/*
-zwemmen :D
- crossen :P
- en natuurlijk vooruitgang bij dressuur *D
- en gezond blijven :j
- maar vooral samen gelukkig zijn <3 :o

is niet de beste foto maar is de enige foto die op deze laptop staat :') is de voorste trouwens :o
Afbeelding

men gekke pony :')
Afbeelding

hier zeg ik maar niks op :')

Afbeelding

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:21

Wordt dit ook echt zo een vrienden-topicje waar je gerust vragen in mag stellen zonder die eeuwige commentaar? Zo ja.. Dan doe ik zeker en vast mee!

Paspoortje van mijn paardje:
Naam: Ambar (kleur van een edelsteen en haar vacht als ze in de zon staat & lekker gezond is, natuurlijk. Je spreekt het overigens wel uit met een rollende, zachte r) Merrie...
Ras: onbekend; vorige eigenaar zei selle français, maar daar ben ik niet zo zeker van.
Geboortedatum: moet ik nog bepalen ;). Ze is in ieder geval nog erg jong en hoog in de 5- laag in haar 6de jaar!
plaats: Zuid-Amerika (Uruguay veronderstel ik)
Moeder&vader: onbekend. Weet alleen dat ze een afstammeling is van een van de beste springpaarden uit Zuid-Amerika.
Schofthoogte: ongeveer 1m63.

Kleine samenvatting: Sinds een maandje heb ik, na 8 jaar zeuren, eindelijk mijn allereerste paardje! In Montevideo welverstaan, de hoofdstad van Uruguay en het land waar ik nu tijdelijk woon voor het werk van mijn vader. Ik had haar eerst als verzorgpaard maar heb ze als verrassing op mijn verjaardag gekregen, wat een cadeau.. Ze was trouwens van mijn leerkracht ervoor. Hij reed haar eerder springgericht en heeft ook enkele foutloze parcourtjes van 1 m achter de rug met haar, ze kan zeker hoger. Ik heb vaak een klein hartje te paard, een bangscheet, en al zeker tijdens springen. Mijn verzorgpont die ik vroeger had weigerde altijd zo vies waaraan ik buiten een gebroken pols & ribben, veel schrik aan overgehouden heb... Maar dit jaar heb ik die al groot overwonnen, ik durf te zeggen dat ik het beste paardje heb! :D vroeger durfde ik geen parcour van 50cm tespringen.. Dit jaar zijn we eerste in de 70, 2de in de 80 geweest en heb ik zelfs een parcour van 90 gedurft, met maar een pechbalkje. Er is nog veel werk aan het springen, zowel in de dressuur. Dit nieuwe jaar beginnen we me een goede basis, die we nog gaan verbeteren & uitbreiden! We zijn al heel erg ver gekomen maar ik heb nog veel mooie vooruitzichten. Ze is soms zelf onzeker en ik ook, maar we geraken er altijd samen uit, samen met mijn (nieuwe) leerkracht. Ik kan nog heel erg lang doorgaan maar de tekst lijkt al zolang! Ik wil ook nog even vermelden dat het echt wel het liefste paardje is wat ik ooit heb gekent, ze is echt doodbraaf voor iedereen & je kan er alles meedoen! ondanks haar jonge leeftijd zou ze NOOIT stampen, bijten... Ze heeft 100% goedheid in haar!

DOELEN voor 2015:
-gezond, herstelt paardje! ( zit in de recovery van spierscheur ), gaat de goede kant op!
-een échte buitenrit (alleen of in een groep, maakt niet uit)!
-eerste dressuurwedstrijd
-mij verdiepen in de vrijheidsdressuur, grondwerk
-haar gaan longeren, een keer minder rijden in de week en ipv longeren met pessoa of dergelijke, even uitzoeken
- foutloos parcour van 1m...
-de galopwissel helemaal onder de knie krijgen ( met mijn leerkracht kan ze het al wel, dus eerder ikzelf )
-op het strand gaan met d'r
- een (thema) fotoshoot
-zorgen dat ze mooi op gewicht blijft (ze neigt altijd aan de 'magere' kant)
-de spiermassa die ze nu kwijt is door stilstaan terugkrijgen en mss een beetje meer.

Ik ben erg nieuw met bokt & weet nog niet echt hoe het werkt met foto's plaatsen.. Zien jullie de foto adhv deze link? http://fr.tinypic.com/view.php?pic=vhta ... KgWDCymDuh
deze foto is van toen ze nog nietzo lang mij verzorgpaardje was trouwens! ik ga morgen een van gisteren plaatsen, zo kan je zien hoe we ernu uitzien ( moet de foto eerst op de computer zetten, maar wlde wel meteen een bericht in dit topic plaatsen, vandaar )

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:24

Leuk topic!
Zal ons vanavond voorstellen (ben nu op werk) en is bedenken wat onze doelen voor 2015 zijn :+

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:31

Ik was vergeten te vertellen dat ze geboren is in het leger en ze de papieren niet hebben in orde gemaakt voordat ze 4 maanden oud was, ik vind het erg jammer dat ik zo weinig over haar weet, maar ze blijft hetzelfde toppaardje! :D

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:37

Afbeelding
Dit is eleganti, 5jarige kwpner.
Onze doelen zijn: goed dresuren, een wedstrijdje rijden en leren springen :)
Afstamming: Quasimodo van de Molendreef x Kroongraaf.
Schofthoogte: rond de 155
Laatst bijgewerkt door Horseloverl op 03-01-15 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:38

Wat een leuk idee, ik ga ook proberen mee te doen!

Dan zal ik ons eerst even voorstellen!
Ik ben Tamara, 19 jaar oud en momenteel even geen student meer haha. Werk bijna fulltime bij AH om mijn topper te onderhouden en ga hopelijk volgend jaar weer studeren.
Dan hebben we Andor van de Olde Stee, een hele knappe haf van 9 jaar oud. Ik heb hem nu iets meer dan een jaar en hiervoor heb ik hem een paar maanden verzorgd.
Dus ik ken hem nu 2 jaar.
Ons doel voor 2015 is om onze(vooral mijn) angst voor open velden te overwinnen en ook wil ik opnieuw een oefencross starten die ik vorig jaar ook gedaan heb, alleen wil ik dit jaar wél de hindernissen springen haha!

Ik heb deze maand nog geen foto's gemaakt dus die zullen volgen. Wel wil ik alvast even een fototje laten zien. Hoop dat dat mag? :)
Afbeelding
Dit zijn wij, foto gemaakt door de geweldige fotograaf InvisibleHorse, op bokt bekend als Chelle_Dora :)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:47

Diallo - Januari
Vorig jaar ook meegedaan en ben heel blij met de vordering die we gemaakt hebben :j
Diallo is een BWP van nu 11 jaar, meet 1m58. Voornamelijk spring gefokt en die tak van sport oefenen we (naast dressuur) ook het meeste uit.

Ik stel mijzelf voor de 4 maanden dat hij nog van mij is niet al te veel doelen. We zijn nu wel weer begonnen met les nemen en daar hoop ik nog op vooruit te gaan. Als we weer perfect een parcours van 1m10 aankunnen ben ik heel blij!
Verder wil ik nog genieten van de tijd die ik met hem heb. Hij gaat naar een vriendin van mij en ik hoop dat ik toch nog kan blijven verder springen met hem.

Afbeelding

Afbeelding

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:33

@superassie; wat een machtige haf zeg! jullie vormen ook echt een leuke combinatie! Springen jullie ook oms parcours?
@xtitanic;wat jammer dat je hem moet teruggeven/ verkopen (?) krijg je daarna een nieuw paardje?

Volgens mij hebben jullie hetzelfde hoofdstel, niet? :D

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:35

Nee we hebben nog geen parcours gesprongen! Staat wel misschien op de planning voor dit jaar. Wel springen we thuis regelmatig :)
Maar hebben niet genoeg materiaal voor een heel parcours.

En als je het over onze hoofdstellen hebt dan nee haha, die van xtitanic is lak en die van mij niet :)

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:41

arg springmateriaal is ook zo onbetaalbaar! niet normaal.. Maar met emmers, stoelen ed kom je wel al ver!
en oh dan heb ik het verkeerd gezien, haha!

xWildrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:44

Leuk leuk, ook ik wil proberen mee te doen, vooral omdat ik vanuit een traject wat ik volg ook bewust mee bezig ben.

Ik heb een lieve merrie genaamd Amber van ondertussen tien jaar oud, ik heb haar drie jaar op dit moment. Het afgelopen jaar hebben wij helaas niet veel kunnen rijden, ik heb veel lichamelijk getopt het afgelopen jaar waardoor ik niet meer mocht rijden. Maar ook dingen als het poetsen en uitmesten was voor mij zelf lichamelijk erg zwaar waardoor ik veel uit handen heb moet geven. Echt trainen hebben wij al een tijdje niet meer gedaan, maar wel leuke dingen als zonder zadel, buitenritjes, voetballen, grondwerk etc. Op dit moment ben ik zelf aan het revalideren. Ik volg een revalidatie dag behandeling en daar ben ik de komende maanden nog wel mee zoet waardoor ik helaas de eerste tijd nog steeds niet heel fanatiek met haar aan de gang kan.

De doelen.
Vanuit het traject wat ik volg gaan we opzoek naar mogelijkheden om weer terug te gaan rijden zonder pijn, of in ieder geval zo min mogelijk. Het belangrijkste doel is dit jaar dus dat we weer kunnen genieten en lekker weer ontspannen aan de gang kunnen samen. Ze is al maanden niet meer echt getraind dus hoop dat ze weer wat gespierder word. Ik hoop dat we uiteindelijk weer een beetje ontspannen(!) dressuurmatig aan de gang kunnen zonder dat ik hier dagen voor kan boeten ivm pijn. Ik ga hier met mijn fysio en ergo therapeut onder meer aan de gang. Ook ga ik binnenkort met hen naar de paarden bij de kliniek zodat we gaan kijken of ik bepaalde handelingen wat betreft de verzorging anders kan doen zodat het minder belastend voor me is.

Mijn eerste stap is al gezet. Ik moet namelijk juist van mijn fysio 3 keer in de week 15 minuten gaan stappen op haar om zo mijn romp sterker te maken. Ik mag echt alleen stappen. Nu heb ik er dus gisteren voor het eerst weer op gezeten en wat was het fijn! Ze was wel druk, wat begrijpelijk is, maar het ging hartstikke goed. Ook al stond er veel wind, was het een tijdje geleden en kwamen we enge grote machines tegen, toch doet ze het allemaal hartstikke netjes en zet ze geen stap verkeerd. Dit bewees mij maar weer hoe ontzettend lief en eerlijk dit het is. Na zo'n lange tijd kan ik er zonder moeite een buitenrit mee maken. Ik heb helaas geen foto's van gisteren, dus dan maar een oudere foto van mijn dame. Foto's van deze maand komen dus nog.

Afbeelding
Afbeelding

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:49

nanoukkie schreef:
@superassie; wat een machtige haf zeg! jullie vormen ook echt een leuke combinatie! Springen jullie ook oms parcours?
@xtitanic;wat jammer dat je hem moet teruggeven/ verkopen (?) krijg je daarna een nieuw paardje?

Volgens mij hebben jullie hetzelfde hoofdstel, niet? :D

Hier staat ons verhaal :(
[EJL-ITP] Een prachtig jaar, maar ons verhaal is bijna afgesloten..

joann123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:53

Leuk topic! Ik volg. Mischien doe ik mee met mijn verzorgpony als het mag van de eigenaar.

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:07

@xtitanic; wat een heftig verhaal zeg.. jullie 2 zijn echt al heel erg ver gekomen en hebben zo te zien al een hele sterke band gekregen.. Echt heel erg zielig, maar hij gaat naar goede handen & dat weet je zelf ook, je kan dus agewoon altijd op de hoogt van hem blijven!
En Amerika, wauw! Kan je toch ook onmogelijk afslaan.. Waar ergens?

Ik weet niet of je mijn post hebt gelezen in dit topic, wss niet :D Maar in ieder geval; ik ben een jaartje geleden ook naar zuid-amerika verhuist & ben hier 'mijn' leven begonnen. Als ik terug naar België ga neem ik wss mijn paardje mee.. Maar ik stress er nu al over, eerst en vooral gaat het allen als ik 2 ander paarden vind die meegaan dan wordt de prijs (21000) door drie gedeeld en is het al meer doenbaar. Maar aan de andere kant ga ik volgens mij niet hetzelfde paard krijgen als voor de reis. Ze is o zo gevoleig & kijkerig.. Maar dan zijnw e een paar jaar verder..

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:20

Erg leuk topic!
Ik ga eens kijken of ik het volhoudt (als het topic niet te mega hard loopt)!

Hier de info over mijn paardje:

Naam: Billy-Djémo
Roepnaam: Billy
Ras: Haflinger X ?
Kleur: Vos met een bles
Geslacht: Ruin
Leeftijd: 5
Schofthoogte: +/- 1.46
Eigen paard: By birth... Dus sinds 12-07-2009
Training / tak van sport: We rijden en trainen via de NH-methode en volgen daarvoor les bij Elvira van Paard & Ruiter Natuurlijk (naam gaat binnenkort veranderen in Eager Ears).
We rijden bitloos en doen veel aan grondwerk.
Voornamelijk rijden we buiten in de bossen, duinen, heides, etc.
Grondwerk doen we voornamelijk in de bak.
Doelen voor 2015:
* Teugelloos rijden
* Teugelloos springen
* Vaker zonder zadel rijden (en daar minder angst voor hebben)
* Wat kilootjes terug aankomen
* Zijn achterhand beter gebruiken (dus veel oefeningen daarvoor zoeken en gebruiken)
* Met meer regelmaat ontspannen rug gebruik (zonder druk op de teugels)

Misschien komen er nog wel doelen bij, maar dit is wat mij nu voor het eerst te binnen schiet..

Foto van 29 december... Een echt pennymeisje tijdens een knuffelmoment in de sneeuw!
Afbeelding

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:26

Het is niet goedkoop he :( Anders had ik zeker mijn paard ook laten overvliegen naar Miami. Moet je inderdaad al geluk hebben dat je de containers kan delen. Ik ga namelijk naar de USA in het zuiden. Aan de zee op de grens Florida/Alabama. Maar woon nog net in Alabama.
En dan nog, moést ik het geld hebben weet ik niet of dat zo'n slim idee is. Hier het klimaat in België is zalig voor paarden! maar daar is het bijna niet uit te houden in de zomer..

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:29

ja inderdaad, dat was ik ook vergeten te melden; mijn paardje staat hier gewoon vol in de zon, iedere dag en kan daar perfect tegen, zelfs in de winter heeft ze maar een heeel erg dunne vacht, het vriest hier nooit.. Dan zou je haar al meteen heel in moeten pakken met dekens...

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:31

Ik meld me ook aan! :)

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:31

even aan de 'topicstarter' kun je misschien in de begintopic alle 'deelnemers' en hun paardje zetten? blijft het wat overzichtelijk!

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 21:38

Euhm ik zal het morgen proberen als ik mijn laptop tot mijn beschikking heb. Zeg niet dat het lukt, ben geen held met internet ;)

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:05

Ik zou ook graag mee willen doen :D

Naam: Amelie
Geslacht: Merrie
Ras: KWPN tuigpaard
Leeftijd: 3 jaar (wordt dit jaar 4)
Schofthoogte: Volgens de vorige eigenaar was ze 1,62
Kleur: Donkervos

Doelen:
- Opvoeden :=
- Onze band versterken
- Leren longeren
- Beginnen met trainen
Het zou nog wel meer kunnen zijn, maar dit is het eerste waar ik aan wil werken.

Ze is nog niet beleerd en ik was ook niet van plan om dat dit jaar te gaan doen. Het kan zijn dat het zo uit komt, maar ik vind dat er belangrijkere dingen zijn die ze moet kunnen :) . Ze gaat overigens bitloos ingereden worden en krijgt zolang ze van mij is ook geen bitje in haar mond :D

Dit is dus mijn Amelie. Dit is de meest recente foto die ik van haar heb:
Afbeelding