Je moet gewoon prioriteiten stellen. Want anders zou nooit iemand een paard moeten kopen... Ik kan morgen de straat oversteken en onder een bus komen, ik denk dat ik maar beter binnen kan blijven... Want stel dat

Heb je een leuk financieel potje achter de hand voor uitgaven, kun je elke maand een leuk bedrag opzij zetten en wil je er echt voor gaan... Gewoon doen dan
Denk er wel goed over na, zoek anders eerst even een verzorgpaard zodat je kunt kijken hoe het qua tijd etc. zit. Maar niemand heeft een glazen bol en het is nooit een "ideale" tijd om een paard te kopen. Studeer je heb je tijd, maar minder geld.... Werk je, heb je het geld wel, maar minder tijd... Er kunnen altijd dingen gebeuren, niets is zeker in het leven... Maar ik blijf vinden dat als je echt iets wilt, je er gewoon voor moet gaan en als het haalbaar is, doen! 
2 x schouders gebroken, ach ja, het blijft een dier. Geld achteruit zetten voor hem. Spullen voor paard eerst kopen, dan spullen voor mijzelf. Tsja, het is het waard. Spijt van mijn paard? zeker niet. Ik krijg veel liefde en plezier terug. Heerlijk om rond te hangen bij iemand die niet zit te zeuren. Gewoon in de stal bij hem zitten en praten. Het is fijn. Echt waar.