Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

. Ik heb Ideal tuig, de luxe marathon variant. Erg degelijk tuig
. Flink prijzig, maar wel waardevast. Ik heb er €475 voor neergeteld, normaal gesproken kost ie €525.

. Wel was Serena erg druk. Dat is ze de afgelopen tijd sowieso, ik denk omdat ze nu bijna dagelijks wat bijgevoerd krijgt. Persoonlijk vind ik het wel fijn, nu ze wat energieker is. Vroeger frustreerde het me weleens dat ze zo achter me aan sjokte, ik moest haar toen bijna meetrekken! Nu heb ik met haar verzorgster gesproken, en die vindt dat het wel wat minder mag. Ik kan haar daar geen ongelijk ingeven, af en toe komt het de gehoorzaamheid niet ten goede. Dus het bijvoeren ga ik de komende periode wat minderen, kijken of dat verschil maakt
.
! 
!
. Oorspronkelijk was ik van plan weer eens het vrijheidsdressuren op te pakken omdat ze dat zo leuk vindt, maar toen ik klaar was met voeren was het al bijna donker. Waar mijn spullen liggen is geen verlichting, dus heb ik dat idee maar even uitgesteld tot een volgende keer. Toch wilde ik wel graag weer even wat met haar doen. Daarom riep ik haar en tot mijn verbazing draaide ze zich bij het hooi weg en waggelde zo achter mij aan richting de 'paddock'. Daar heeft ze wat achter mij aan gestapt en gedraafd, ik heb haar om mij heen laten lopen en achteruit laten stappen terwijl ik zelf stil bleef staan (zonder aanraking, puur op commando) dus ik ben helemaal trots
.

.
Pacific schreef:Oops, was dit topic even helemaal vergeten, haha![]()
Had het afgelopen week dan ook weer even wat drukker.
Seren heeft het daarom lekker rustig gehad.
Maandag heeft haar verzorger het wijken voor druk met haar geoefend, dit ging keurig
Gister hebben zij voor het eerst sinds de stop weer vrijheidsdressuur gedaan! Serena vindt dit ontzettend leuk, en dat heeft ze laten merken door heel stout te steigeren... Gelukkig kon haar verzorgster er prima mee redden.
Het wordt echt hoog tijd voor wat beeldmateriaal, die houden jullie van mij tegoed
. Ik heb ook een foto en een filmpje gemaakt, die wil ik jullie graag laten zien!
. Echt heel mooi!
zal kijken of ik deze vakantie gaatjes bij kan laten maken.
. Het knopje 'achteruit' is bij Serena een beetje té goed bevestigd, want ook als ik druk op bijvoorbeeld de zijkant van haar hoofd geef, probeert ze hier voor te wijken door achteruit te gaan. Zo ook met zo'n beetje alle andere plaatsen waar ik druk uitgevoerd heb. Daarnaast heeft ze de neiging om direct naar mij toe te draaien, in plaats van te blijven staan als ik de druk er af haal.