Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
linn1502 schreef:Vind sommige reacties wel erg sarcastisch geschreven. TS is 13, een beetje begrip. Snap dat jullie het haar duidelijk willen maken dat ze hulp nodig heeft omdat ze anders onbewust veel meer kwaad dan goed kan doen...
Snap ook dat het vervelend word dat er 100 topics over worden geopend door de wat jongere ruitertjes die vragen hoe ze een paard inrijden.. maar om nu gelijk zo sarcastisch te doen,het is n kind hoor en denk dat ze zo alleen maar meer denkt, laat iedereen maar praten.. lijkt me niet het doel...
TS, ben het wel met de rest eens. Zoek hulp, neem les met het dier.. Zo kom je vele malen verder en kun je ook oefenen! Verder is het natuurlijk leuk dat de boer het je vraagt, maar ga hier wel verstandig mee om
Wwijk23 schreef:linn1502 schreef:Vind sommige reacties wel erg sarcastisch geschreven. TS is 13, een beetje begrip. Snap dat jullie het haar duidelijk willen maken dat ze hulp nodig heeft omdat ze anders onbewust veel meer kwaad dan goed kan doen...
Snap ook dat het vervelend word dat er 100 topics over worden geopend door de wat jongere ruitertjes die vragen hoe ze een paard inrijden.. maar om nu gelijk zo sarcastisch te doen,het is n kind hoor en denk dat ze zo alleen maar meer denkt, laat iedereen maar praten.. lijkt me niet het doel...
TS, ben het wel met de rest eens. Zoek hulp, neem les met het dier.. Zo kom je vele malen verder en kun je ook oefenen! Verder is het natuurlijk leuk dat de boer het je vraagt, maar ga hier wel verstandig mee om
tuurlijk worden mensen (waaronder ik) sarcastisch. in de tijd dat ik 13 was, was je blij met alle informatie en hulp die je kreeg en nam je aan wat de ervaren mensen zeiden en deed je hier wat mee en was je er dankbaar voor. ik moest het vroeger niet in men hoofdhalen zo te doen tegen "volwassenen" dan kreeg ik een draai om men oren of de computer werd uit gedrukt. de gemiddelde 10 tot 15 jarigen van nu denken dat ze de Eiffeltoren in hun eentje op kunnen bouwen (bewijze van). kijk hoe TS zelf reageert, kind of niet, op je 13e ben je oud en wijs genoeg om respectvol en normaal te reageren. er zijn mensen die tijd en energie steken in het meedenken en geven van een antwoord zodat TS verder kan of er nog eens goed over na kan denken. daar mag ze alleen maar dankbaar voor zijn dat er mensen zijn die haar in bescherming willen nemen voor haar eigen overmoedigheid ipv zo ondankbaar te reageren.
Maar ik ben het volledig met je eens, vergis je niet...HorseRider13 schreef:Hahah, het is ook echt niet zo dat ze nog helemaal niet is ingereden (sorry, daarin was ik onduidelijk), ze is nu vier maanden onder het zadel en het is meer een beetje de laatste dingen aanleren. Want ze doet alles wel gewoon goedDat ze wegsprong had ook veel te maken met dat ze schrok, en met dat soort paarden heb ik wel ervaring. Maar het was meer de vraag van wat ik kan doen met haar... want ondertussen doet ze stap draf en galop wel goed
.Sjira schreef:Oh en over al die bokkers die nu vallen over die 'ervaringsdeskundige' en instructie enz. Hebben die wel gelezen dat het over een zorgboerderij gaat en dat de eigenaar zelf ts op de pony heeft gezet en heeft aangegeven dat het zo goed gaat dat ze de pony mag blijven rijden?
Kan me voorstellen dat je als 13 jarige en op een zorgboerderij woont niet even €30,- per week gaat betalen aan les om de pony van de eigenaar te 'beleren'.
Waarschijnlijk krijg ik nu bokt over me heen.janahxginger schreef:Erg jammer dat 10-15 jarige direct als onervaren worden opgeschreven.Waarschijnlijk krijg ik nu bokt over me heen.
Ik volg Sjira haar reactie voor de rest.
linn1502 schreef:janahxginger schreef:Erg jammer dat 10-15 jarige direct als onervaren worden opgeschreven.Waarschijnlijk krijg ik nu bokt over me heen.
Je ik ben van mening dat je als 15 jarige, nog heel onervaren bent. Je kunt wel al jaren rijden en mee lopen in deze wereld, maar de echte kennis... die komt pas later.
Tuurlijk is de ene verder als de ander en er zijn heus uitzonderingen maar op je 15e ben je nog geen oud geleerde...

janahxginger schreef:Erg jammer dat 10-15 jarige direct als onervaren worden opgeschreven.Waarschijnlijk krijg ik nu bokt over me heen.
[/quote]
Of je nu Z rijd of niet, er is nog een verschil tussen een paard die je koopt met deze knopjes erop, of nog een groentje..
Als je mijn eerste reactie lees zie je dat ik het zelfs opneem voor de TS, dat ze niet zo sarcastisch moeten doen en geef als tip om wel les te nemen... geen kwaad woord vanaf mijn kant. HorseRider13 schreef:heey!
Ik ga morgen op een zorgboerderij wonen! Heel fijn, maar wat nog fijner is: ze hebben 3 paarden!
1 van de paarden is nog niet helemaal ingereden.
Woensdag was ik een dagje mee komen kijken op de boerderij en mocht ik eerst op Angel, en zwarte pony die ZZ dressuur heeft gelopen. Is een superfijne pony die ook goed kan springen!
Later zag de boer dat ik best goed kan rijden en besloot hij mij op Fair te zetten, die dus nog niet helemaal is ingereden...
Eerst gelongeerd zonder zadel, daarna met zadel en toen erop!
De boer hield Fair in het begin vast, ze ging er heel vaak vandoor of maakt een rare sprong.
Hij liet Fair los, en het ging perfect! Volgens de boer was er nog niemand waarbij het zo goed ging!
Alleen heb ik nu een probleempje... Ik heb nog nooit een paard ingereden en ik mag Fair nu verder in gaan rijden....
Heeft iemand tips? Ik wil haar ook graag laten springen, dus hoe kan ik haar het beste kennis laten maken met een hindernis?
xx
linn1502 schreef:janahxginger schreef:Erg jammer dat 10-15 jarige direct als onervaren worden opgeschreven.Waarschijnlijk krijg ik nu bokt over me heen.
Je ik ben van mening dat je als 15 jarige, nog heel onervaren bent. Je kunt wel al jaren rijden en mee lopen in deze wereld, maar de echte kennis... die komt pas later.
Tuurlijk is de ene verder als de ander en er zijn heus uitzonderingen maar op je 15e ben je nog geen oud geleerde...
[/quote]
Of je nu Z rijd of niet, er is nog een verschil tussen een paard die je koopt met deze knopjes erop, of nog een groentje..
Als je mijn eerste reactie lees zie je dat ik het zelfs opneem voor de TS, dat ze niet zo sarcastisch moeten doen en geef als tip om wel les te nemen... geen kwaad woord vanaf mijn kant.[/quote]
SindyKaya schreef:TS... Ik zie dat je vrij nieuw bent op bokt, als ik jou was zal ik even in mijn profiel kijken en de kleine letters lezen.. Dat is natuurlijk wel iet sarcastisch geschreven. Maar inprincipe is het wel zo. Helaas..
Wat er in je profiel staat dus. Wat ik al zei, je zou bang worden om nog ergens te reageren.