eerste paardje, welk ras?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AnneDD

Re: eerste paardje, welk ras?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 16:51

Ik zou inderdaad ook niet op rassen selecteren ;)
Het is goed dat je weet wat je wilt,, maar in mijn ervaring loopt alles toch altijd anders dan je denkt ;)
Je voelt het wel of het het juiste paardje is!

Gefeliciteerd en succes met zoeken!

xxxlottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 22:19

aerdenhout1 schreef:
Zet al je eisen eens op een rijtje, Wat wil je uitgeven aan de aanschaf, wat kan je besteden aan de stalling per maand ( een volbloed zal niet 24/7 buiten kunnen staan een Haflinger b.v wel)Wat wil je in de toekomst.. echt de sport in, dus verder groeien met je paard, of alleen maar klein beetje dressuur en verder lang leve de lol buiten rijden?

Voor zover ik weet kan elk (gezond) paard 24/7 buiten staan? Hebben wij ook hoor en niks ziek.

NatasjavE

Re: eerste paardje, welk ras?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 22:23

Waarom zou je niet op ras of type selecteren?

Kan toch zijn dat je een bepaald soort paard heel leuk vind?.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 22:27

Als ik jou was zou ik zoeken op leeftijd, hoogte, geslacht, en dat soort dingen.
Dan krijg je al een selectie van paarden die op dat moment te koop staan.

Dan kun je gaan kijken welke foto's, informatie en advertentie je aanspreken.
Doet het er toe dat het paard bij je in de buurt staat of helemaal niet? Maakt de kleur je iets uit? Moet het paard beleerd zijn? Al wedstrijden gereden hebben?
Als je dan een paar hebt uitgekozen kun je een afspraak maken om het paard te komen bekijken en uit te proberen. Vaak voel je wel welke je het meest in ziet of je het fijnst bij voelt.

Ik hoor heel vaak dat mensen een soort paard kopen, dat ze eigenlijk niet echt in gedachten hadden, maar wel super blij mee zijn

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 22:40

Voor sobere dieren en vet gras zijn er mogelijkheden als graasmaskers en strookbegrazing.

Voorwaarts hoort te komen uit licht aan de hulpen staan, andere varianten komen vaak voort uit spanning en niet luisteren. Beide zijn niet fijn als je ontspannen wil rijden en ook niet als eerste pony.
Vriendelijk kan net zo'n valkuil zijn. Pony die mensen interessant vindt is niet altijd beleefd daarin.
Het zo saaie braaf, als in netjes meelopen, op je letten!, etc. is heel prettig in de dagelijkse omgang.
Wil je buiten rijden dan is bosmak en verkeersmak ook erg handig om op de lijst te zetten.