Zal ik het redden.... wat denken jullie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lizzo_RV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 18:48

Oliiviia schreef:
Je kan elke dag langsgaan maar niet altijd iets doen.
Deed ik ook met mijn pony die 50m verder stond :P

Das slim whahahah!!!

Iedereen super bedankt voor de reacties alvast!

lauratjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 18:55

Misschien ken je iemand waar je samen mee de paarden kan verzorgen? Heb je misschien broers of zussen die ook rijden? misschien willen die wel helpen. Anders kan je zoals andere al zeggen elke dag even langst gaan, de paarden een knuffel geven, borsteltje erover of losgooien. en als je meer tijd hebt(bijv. in het weekend en de rustigere dagen door de week) rijden.

Ik ga ook de gok wagen of een verzorgpony erbij gaat lukken. Ga nu naar 2 gymnasium en ben meestal pas om 3 of 4 uur uit. Maar als ik 2 dagen in het weekend ga en op woensdag moet het wel kunnen denk. Of anders na school eerst uurtje naar de pony en dan huiswerk maken. Maar ik moet eerst wel een verzorgpony vinden :(

Lizzo_RV

Re: Zal ik het redden.... wat denken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 19:04

Ken niemand haha.... Ze staan gelukkig wel lang buiten, tot 5 uur in de winter ofzo ;). En anders in weiland gewoon poetsen ofzo......

Nog meer ideeën?

Lizzo_RV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 20:24

Eigenaar noemt nu: 5 dagen rijden of longeren..... wat zeggen jullie ervan?

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 21:09

longeren kan gewoon als je een halfuurtje daarvoor uittrekt makkelijk en een halfuurtje rijden dus stappen en draven gaat gewoon
neem dan een dag of 2 waarbij je een uur of anderhalf gaat rijden
gewoon goed plannen komt vast goed

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 21:18

Moet lukken. Ik werk fulltime waarvan ik 1 dag per week naar school ga. Daarnaast natuurlijk het huiswerk wat daarbij hoort en de vergaderingen van mijn werk. Daarnaast heb ik een gezin 3 honden en 1 pony. Ik heb 2 dagen in de week dat ze door de verzorgster gelongeerd word en de andere dagen rij ik haar.

SophieMitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 21:39

Als je het echt wil, zou het idd kunnen.
Maar je moet je ook afvragen of je zo druk wilt zijn en elke dag wilt gaan :)

Charlottedmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 21:41

Als je het echt heel graag wil en er veel voor over hebt kan het vaak wel. Ik rijd nu 4x per week paard en ik doe 2x per week atletiek. Ik zit op het gymnasium en maak 2 uur huiswerk per dag en in het weekend meer.. Ik heb soms niet veel tijd over voor vriendinnen maar zelfs dat heb ik er voor over.. Praat er anders over met je mentor en sowieso met je ouders!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 23:09

_blabla schreef:

Als dit jouw ontspanning en uitlaatklep is en je vind dit super zou ik het in ieder geval proberen. Er mee stoppen kan altijd nog. Ik denk dat je echt van geluk mag spreken dat je zo'n verzorgpaard treft, dit vind je meestal niet zo snel meer!

Rijden op zich hoeft ook geen vol uur te zijn. Je kunt doordeweeks wat korter trainen en een keer longeren. Dan kun je in het weekend weer wat langer rijden en een buitenrit bijv. maken als dat mogelijk is.
Geef wel op tijd je grenzen bij de eigenaar aan! Je huiswerk en je cijfers mogen er niet onder lijden! Ik denk dat het vooral veel planning vraagt.
Zorg dat je eerst je huiswerk gedaan hebt of in ieder geval een groot gedeelte voor je naar je verzorgpaard gaat. Of de twee dagen dat je niet gaat kun je misschien wat voorwerken.

Lizzo_RV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 12:06

Delphi schreef:
_blabla schreef:

Als dit jouw ontspanning en uitlaatklep is en je vind dit super zou ik het in ieder geval proberen. Er mee stoppen kan altijd nog. Ik denk dat je echt van geluk mag spreken dat je zo'n verzorgpaard treft, dit vind je meestal niet zo snel meer!

Rijden op zich hoeft ook geen vol uur te zijn. Je kunt doordeweeks wat korter trainen en een keer longeren. Dan kun je in het weekend weer wat langer rijden en een buitenrit bijv. maken als dat mogelijk is.
Geef wel op tijd je grenzen bij de eigenaar aan! Je huiswerk en je cijfers mogen er niet onder lijden! Ik denk dat het vooral veel planning vraagt.
Zorg dat je eerst je huiswerk gedaan hebt of in ieder geval een groot gedeelte voor je naar je verzorgpaard gaat. Of de twee dagen dat je niet gaat kun je misschien wat voorwerken.

Dat is waar! Maar ik concentreer me wel erg moeilijk met huiswerk maken, en denk dat ik enorm onder druk kom te staan, maar wil het wel super graag!

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 19:03

Als het je lukt; je kan binnen 3 kwartier weer thuis zijn als je een paard longeert. Je kan ook beslissen om maar even een kwartiertje te rijden. Ze verteld je nergens dat je elke dag een uur bezig hoeft te zijn. Verder aan huiswerk ga ik mee met Delphi.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 19:13

Maar het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat je het even afraffelt. De eigenaar verwacht wel dat je er serieus mee bezig bent neem ik aan. En binnen drie kwartier uit en thuis vind ik dan niet dat je echt zorg besteed hebt aan het paard.
Ik zou er wel van uitgaan dat je meer tijd per dag kwijt bent (zo'n anderhalf uur). Kan het altijd nog meevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 19:17

Kan je niet stoppen met volleybal?

Lizzo_RV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 19:48

safina schreef:
Kan je niet stoppen met volleybal?

Nee, daar wil ik mee doorgaan.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 19:51

Gewoon boeken mee nemen op 't paard! +:)+

En nu even zonder gekkigheid.. Zou best kunnen lukken, maar denk jecdat je ook over een tijdje genoeg motivatie hebt?

Lizzo_RV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 20:05

xBerber schreef:
Gewoon boeken mee nemen op 't paard! +:)+

En nu even zonder gekkigheid.. Zou best kunnen lukken, maar denk jecdat je ook over een tijdje genoeg motivatie hebt?

Tja... dt weet ik ook niet! Ik hoop het! Maar huiswerk moet er niet onder leiden...

blacky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 20:15

Wat ik heel veel deed in havo 4 was: als ik heel veel leerwerk had dan sprak ik dat in op me telefoon, als spraakmemo. Dan kon ik ergens heen en dan luisterde ik dat wat ik had ingesproken op de fiets of als ik bezig was zonder mensen om me heen. Dan kan je het ook gewoon combineren:p

BlauweSteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 20:19

probeer het gewoon voor een aantal weken!(tenzij de eigenaar daar natuurlijk bezwaar tegen heeft), als je merkt dat je school eronder lijdt dan stop je alsnog

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 20:25

Lijkt mij wel erg druk, maar als je sowieso in het weekend heen gaat dan zou je nog 3x door de week moeten plannen. Weet je ook de reden waarom je 5x iets met het paard zou moeten doen? Is dit i.v.m. wedstrijden o.i.d. anders zou je kunnen voorstellen om 4x te komen en dan wat intensiever aan de slag te gaan. 2x in het weekend en dan nog 2x doordeweek bijv.

Lizzo_RV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 20:44

it_is_me schreef:
Lijkt mij wel erg druk, maar als je sowieso in het weekend heen gaat dan zou je nog 3x door de week moeten plannen. Weet je ook de reden waarom je 5x iets met het paard zou moeten doen? Is dit i.v.m. wedstrijden o.i.d. anders zou je kunnen voorstellen om 4x te komen en dan wat intensiever aan de slag te gaan. 2x in het weekend en dan nog 2x doordeweek bijv.

Nee, geen idee! Maar dat is wel een idee idd!

zaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 20:59

het lijkt mij wel pittig, maar als je het echt heel graag wil zou ik een strakke planning maken waar je je ook echt aan houd dan moet het wel te doen zijn

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 23:24

Ik heb het lange tijd gedaan en is mij perfect gelukt.
Thuis komen eten,schoolwerk rond 6 vertrekken altijd min. 2 paarden rijden.
En om 8u kwam mijn vader mij terug halen :)

LaLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:56

Zelf zou ik het wel doen denk ik, of het verstandig is weet ik niet... Ik probeer altijd zo veel mogelijk huiswerk op school af te krijgen zodat je zo snel mogelijk naar de paarden kunt! Je kan ook de ene dag wat korter rijden natuurlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 17:02

Ik zou zeggen: maak een weekrooster voor jezelf. Met elke dag hoe laat je uit school bent, van hoe laat tot hoe laat je naar volleybal / paard gaat en van hoe laat tot hoe laat je huiswerk gaat maken. Dan zie je vanzelf of het haalbaar is of dat je toch keuzes moet gaan maken.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 13:20

Citaat:
Ik weet niet hoe ver je moet en hoe je er gaat komen, maar met de fiets door weer en wind is niet grappig.

Oh, zou dat echt zo zijn?

Okee, voor TS is het een minuut.
Voor mij is het een ruim half uur fietsen: ik doe dat zomer en winter en vind het heerlijk. (Okee, goede regen/wind kleren beschouw ik niet als luxe...)