Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
DxFellow schreef:ik heb zelf ook verzorgpony's & ik ben ook 14 jaar, soms weet ik zelf ook niet wat ik moet doen als een pony iets niet doet of juist iets doet waar ik niet op voorbereid ben. Volgens mij weet zij ook niet wat ze moet doen als je pony haar zadel niet op wilt of haar hoofdstel niet in. Ik denk dat ze dan denkt, als ik haar straf/sla weet ze dat ik de baas ben en dat ze moet luisteren. Maar misschien moet ze juist het tegenovergestelde doen, de pony kalmeren en rustig het zadel erop leggen.
Natuurlijk moet je er iets aan doen, ik zou beginnen om met haar te praten en duidelijke regels af te spreken. En als ze bv niet weet wat ze moet doen als je pony haar zadel niet op wilt, uitleggen hoe ze dat op kan lossen en goed moet doen.
Je moet natuurlijk wel zelf weten wat je gaat doen, want er moet absoluut iets gedaan worden, maar ik kan me ook inleven in het meisje, want misschien weet ze gewoon niet hoe ze die dingen moet aanpakken.
Doanique schreef:tuurlijk ben ik wel bij mijn paardje geweestIk heb niet het hele topic doorgelezen maar kwam je er echt pas achter dat je je paard niet meer bij het halster kon pakken nadat je haar had weggestuurd? Ben je in de tussentijd niet bij je paard geweest dan?
elenaMM77 schreef:dat je verkeerd gedrag corrigeert door een pets, kan echt geen kwaad.
echter voor het niet willen aannemen van het hoofdstel of protest tegen het zadel werkt compleet averechts in mijn ogen. dan moet je juist geduld tonen.
-------------
mijn advies:
afkoelen tot je niet meer boos bent.. Geen greintje!
daarna even naar de ouders toe en aangeven dat je hun dochter naar huis hebt gestuurd.
dat je geen problemen hebt met een verzorgster die een corrigerende pets geeft,
maar wel dat ze vol op het hoofd slaat voor het niet aannemen van een hoofdstel, waarmee je dus de situatie alleen maar verergerd.
geef ook aan dat ze niet naar jou is gekomen wegens die problemen maar het opgelost heeft door onnodig geweld toe te passen en dat ze daarmee jouw vertrouwen geschaad heeft en niet meer welkom is als verzorgster..
hierdoor weten de ouders waar hun dochter mee bezig is.. en er is geen discussie mogelijk, immers jij komt alleen maar aangeven waarom je haar hebt weggestuurd zonder over de rooie te gaan of de ouders of het kind verder te bashen.
voor de rest, geduld met het paard en laat het merken dat het ook anders kan dan dat hij nu ervaren heeft.
elenaMM77 schreef:gewoon de wijste zijn hoor..
het is een kind dat nu baalt, en dus uithaalt.. gelukkig zien de ouders het zo.. en wat maakt het jou verder uit dat zij dat paard vals vind.. lekker in haar sop laten gaarkoken en wie weet biedt ze ooit nog haar excuses aan.. en zo niet.. het is haar verlies.. niet het jouwe, in ieder geval niet als ze je paard niet naar behoren verzorgd.. dan ben je altijd beter af zonder haar toch
superleuk paardje trouwens als je het hoofd zo ziet.
Doanique schreef:Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar kwam je er echt pas achter dat je je paard niet meer bij het halster kon pakken nadat je haar had weggestuurd? Ben je in de tussentijd niet bij je paard geweest dan?