ik mag een verzorg pony!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Re: ik mag een verzorg pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 15:26

Tja moet je maar net die brave pony hebben heh ;)

Daarnaast, al zou ik. Geen denken aan. Tenzij ze 2x per maand minimaal les nemen op hem/haar, en geen vriendinnen mee nemen :)

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 15:28

Ik heb hier altijd meiden rondlopen vanaf 12 jaar, juist iemand die niet gefocust is op flinke ritten zou hier welkom zijn. Helaas zit ik voor TS aan de andere kant van het land.

TS, heel veel succes met zoeken! Komt vast goed!

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 15:39

TS even voor de duidelijkheid, Wat doe je met een verzorgpony?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 16:14

LZP > YRT

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 16:29

Wat leuk dat je een verzorgpony mag! Ik hoop dat je er snel eentje gaat vinden! Ik las dat je geen briefje op mag hangen of mag aanbellen. Dat lijkt me wel lastig. Hoe kan je het dan aan mensen vragen?

Misschien is het toch wel heel handig om, als je ergens een leuke pony ziet, een briefje in de brievenbus te doen. Als je ouders dat goed vinden natuurlijk. Daarop kan je schrijven dat je graag voor de pony wilt zorgen en vragen of ze jou willen bellen of e-mailen. Schrijf er iets in over hoeveel ervaring je hebt. En benadruk je sterke kanten. Bijvoorbeeld dat je goed voor de pony zult zorgen, je betrouwbaar bent en je goed aan afspraken houdt. En vertel erbij dat je ouders het goed vinden dat je een pony gaat verzorgen.

Bedenk dat het voor de eigenaar niet zo makkelijk is om een pony te laten verzorgen door kinderen. Zelfs al zijn ze al 12, zoals jij. Ikzelf ben als eigenaar altijd bang dat ze dingen met de pony doen die ik niet wil. Bijvoorbeeld teveel eten geven. Of dat er een ongelukje gebeurt en de kinderen of de pony gewond raken. Of dat ze rommel op mijn erf maken en dat niet opruimen. Of dat ze de pony per ongeluk laten ontsnappen en dat hij dan de weg op rent en onder een auto komt. Of dat ze hem niet goed opvoeden en verkeerde gewoonten leren.
Daarom wilde ik zelf eerst eigenlijk geen verzorgster voor onze pony. Maar ik heb er nu eentje die al wat ouder is, veel ervaring heeft en zich goed aan afspraken houdt. Ze zorgt goed voor de pony en weet hoe ze met hem om moet gaan. Wat ze nog niet weet dat leert ze snel. En ze helpt goed mee. Ook met klusjes die niet zo leuk zijn, zoals poetsen, uitmesten en vegen. Dus heb ik er ook voordeel bij. Anders had ik het nooit gedaan. Omdat ze goed kan rijden en les heeft van een goede instructeur, mag ze er ook op rijden.

De vraag is hoe belangrijk rijden voor jullie is. Want niet elke eigenaar wil dat er op zijn pony gereden wordt. Zeker niet door twee verschillende meisjes. En niet alle pony's zijn geschikt om op te rijden. Bijvoorbeeld omdat ze te oud zijn. Of omdat ze te klein zijn. Of omdat ze kreupel zijn of last van hun rug hebben. Als je een pony waar je niet op mag rijden wilt verzorgen, is de kans groter dat jullie er eentje gaan vinden. Maar dan moet je dat natuurlijk wel leuk vinden.

Heel veel succes met zoeken!

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 16:32

Celiien schreef:

Daarnaast, al zou ik. Geen denken aan. Tenzij ze 2x per maand minimaal les nemen op hem/haar, en geen vriendinnen mee nemen :)

De heerlijke contradictie van bokt... Als een meid van 12 een eigen pony wil kopen is het HO! WACHT! Weet jij wel genoeg van paarden? Kan je wel voor een pony zoegen? Zoek je eerst maar een vz pony en kijk dan maar eens verder, want nu een eigen, neeeee dat kan echt niet.
Maar als er dan gevraagd wordt wie z'n pony wil aanbieden moeten ze allemaal 18+ zijn, 10 jaar ervaring (minstens) hebben, al wedstrijd gereden hebben, mee helpen stallen doen, bedrag/maand betalen, ...
Tsja, beetje jammer. Zo had ik ook nooit vz pony's gehad.
Maar hier zijn al genoeg topics over op bokt, dus ga er niet verder op door.

TS: wie (heel hard!) zoekt, die vindt! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 17:22

__Astrid schreef:

Helemaal mee eens. Op mijn 12e, 2 jaar rijervaring, vond ik een verzorgpaard van 1.65, waar ik notabene ook nog op mocht rijden. De eigenaren werden een dagje ouder en konden het niet meer bolwerken met hun paarden. En ik....belde aan op het juiste moment. :)

En ik zit zelf ook niet te wachten op een 18+ verzorgster met 10 jaar rij- en wedstrijdervaring, die maandelijks een bedrag op mijn rekening stort. Daar staan ook allerlei eisen en verwachtingen tegenover en daar heb ik echt geen trek in! Liever een enthousiaste jonge meid die serieus is en veel wil leren. Zolang het maar iemand is die beseft dat het vertrouwen vraagt van jou als eigenaar en daar zorgvuldig mee omgaat.

Maar wat één ding betreft ben ik het écht niet met je eens: mee helpen stallen doen hoort er hier voor mij gewoon bij. Net als andere klusjes. Ik heb vroeger naast het rijden ook uit moeten mesten, vegen, hanarchement onderhouden, staldeuren geschilderd en weet ik wat nog meer. Zo leer je als kind dat er veel meer bij komt kijken dat rijden alleen. En als onze verzorgster wel zou gaan rijden, maar de minder leuke klussen aan mij over zou laten, zou ik dat erg onbehoorlijk vinden. :j

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 17:34

__Astrid schreef:
Celiien schreef:

De heerlijke contradictie van bokt... Als een meid van 12 een eigen pony wil kopen is het HO! WACHT! Weet jij wel genoeg van paarden? Kan je wel voor een pony zoegen? Zoek je eerst maar een vz pony en kijk dan maar eens verder, want nu een eigen, neeeee dat kan echt niet.
Maar als er dan gevraagd wordt wie z'n pony wil aanbieden moeten ze allemaal 18+ zijn, 10 jaar ervaring (minstens) hebben, al wedstrijd gereden hebben, mee helpen stallen doen, bedrag/maand betalen, ...
Tsja, beetje jammer. Zo had ik ook nooit vz pony's gehad.
Maar hier zijn al genoeg topics over op bokt, dus ga er niet verder op door.

Als de ouders erachter staan moet dat kind een pony nemen, uiteraard. Maar wel op zo'n manier dat er een stalhouder of ouder zelf is die eventueel het kind kan helpen. En generaliseer mij ajb niet met heel bokt, ik mag toch gewoon mijn mening geven? Ik heb dat liever niet, sterker nog ik vind kinderen sowieso Bloedirritant (niet persoonlijk opvatten) dus om dat bij mijn paard te hebben of op eventueel mijn terrein, no thanks. En zolang ik nog de keuze heb tussen oudere mensen die graag mijn paard willen doen, rijden, tutten etc, dan ben ik daar blij mee :) wedstrijden rijden en trainen hoeft wcht niet, maar ik wil wel dat degene die erop rijd, niet alleen rond hobbelt maar wil helpen mijn paard ontspannen te laten lopen. En niet rond te sjezen door de bak. En nee, ze betalen bij mij niks, terwijl het een volpension stal is (in de randstad) met drafbaan, stapmolen, paddocks, weide, 2 buitenbanen en een binnenbaan. En nee ze hoeven geen flikker zelf te doen, alleen goed voor mn paard te zijn.

Dus nogmaals, generaliseer mij niet met heel bokt alsjeblieft :)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 17:45

Leuk dat het van je ouders mag! :D Je kunt het best advertentie's zetten op marktplaats/bokt, dan vind je ze makkelijker dan rondfietsend :P Al is het mij toen ik een jaar of 10 was wel een keer gelukt met een vriendinnetje :') (wel alleen borstelen, maar het was gelukt :+ )

Een paar maanden later kreeg ik het verzorgpaard wat ik nu nog steeds heb, als 10-jarige dus het kan echt wel :P Gewoon niet de hoop opgeven :D

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 18:53

Een vp is voor mij echt niet alleen rijden hoor. Borstelen en datsoort dingen wel. En ik ben bereid om mij aan afspraken te houden. En uitmesten? Helemaal niet erg, sterker nog ik vind het leuk! :j

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 18:59

Wat zijn we weer aan het zeuren bokkers...

Dat kindje snapt ook wel dat borstelen etc. erbij horen! Zoals ik al zei: goede afspraken maken met vriendin en eigenaar. :)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 19:06

Veel succes met zoeken Ts! Ik heb ook 4 hele brave pony's aan huis staan en kijk er hetzelfde tegenaan als Shirley... Wellicht komt het door de naam;-). Ik heb sinds 2 maanden een hele fijne verzorgster/bijrijdster van 10 jaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 19:18

furtje schreef:
Een vp is voor mij echt niet alleen rijden hoor. Borstelen en datsoort dingen wel. En ik ben bereid om mij aan afspraken te houden. En uitmesten? Helemaal niet erg, sterker nog ik vind het leuk! :j

Ik hoop echt dat je er heel snel eentje gaat vinden. Hopelijk heb je met zoeken net zoveel mazzel als ik vroeger had. En als ik het zo lees, heeft jouw toekomstige verzorgpony ook heel veel geluk met jou als verzorger. +:)+

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 21:05

Moderatoropmerking:
Het is niet de bedoeling om hier een oproep te doen voor een verzorgpony en ook niet de bedoeling om verzorgponys aan te bieden. Hiervoor kan je terecht op de BoktMarkt
Tevens het verzoek om de off topic discussie vanaf hier te stoppen.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 21:11

Wat heerlijk !
Ik wens jullie heel veel zoek en verzorgplezier :j
Ik woon helaas niet meer in de Achterhoek dus kan jullie niet verder helpen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 21:22

Moderatoropmerking:
Nogmaals het dringende verzoek om geen verzorgpony's aan te bieden of te vragen naar verzorgpony's. Het topic zal anders gesloten moeten worden.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 23:25

furtje schreef:

Dus je zoekt een pony om te rijden. Zet dat dan in je beginpost. Verzorgen is iets anders dan rijden. Iedereen praat over een verzorgpaard/pony maar bedoeld rijden. En dan nog gratis ook . Apart

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 23:32

pillow schreef:
furtje schreef:

Dus je zoekt een pony om te rijden. Zet dat dan in je beginpost. Verzorgen is iets anders dan rijden. Iedereen praat over een verzorgpaard/pony maar bedoeld rijden. Apart

Rustig maar, Rijden zou leuk zijn ja, maar dat vindt ik echt niet het belangrijkste hoor

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 22:11

hee bokkers, even een update:

ik ben al een week aan het zoeken en rondbellen naar de eigenaar van de twee pony's. Ik kon helemaal niks vinden tot gisteravond! Blijkt dat hij 2 straten verderop woont :') maargoed, ik ga samen met mijn vader en vriendin waarschijnlijk vrijdagavond aanbellen, vragen (als het zou mogen) of we een keertje kennis mogen maken! :) *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 22:28

Leuk. Ik zal voor je duimen!

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 22:29

:D Dankjewel!

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 07:20

Wat fijn dat je vader mee gaat ! Dat komt al wat serieuzer over :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 20:57

Heb je al een verzorgpony gevonden? Hoe is het vragen gegaan?

liesjexhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 16:06

furtje schreef:
jaa, hier heb ik zooo lang op gewacht :D

Dinsdag avond, ik lag in bed (met telefoon :+ ) en mijn vriendin (I)vertelde dat ze opzoek was naar een vp. En of ik dat samen met haar wilde gaan doen! ik was helemaal verbaasd, want we hadden net een heftige ruzie enz... achter de rug, en komt zij na bijna een half jaar naar me toe of ik ook een vp wilde? :? Ik helemaal happy dat we weer contact hadden (ik had haar eigenlijk best wel gemist...) maar ik wist zo ongeveer zeker dat het niet zou mogen van mijn ouders. Ik zit niet op les, (ik kan wel aardig paardrijden) mag geen eigen pony, en mocht ook geen vp zoeken. Ik vertelde woensdag avond aan mijn ouders dat I samen met mij een vp wilde zoeken. En tot mijn grote verbazing mocht het!!! *\o/* *\o/* *\%/* :):) Jeetje ik heb het 3 keer nagevraagd, telkens weer een 'ja, als het maar niet ten koste van school gaat'. Ik heb daar echt met tranen in mijn ogen gestaan, vol ongeloof :o Die dag erna hebben I en ik 3 uur lang gefietst, ( 8)7 ?) de hele omgeving af naar pony's zoeken. Ik heb er echt zoveel voor over! En ja hoor, aan het einde kwamen we een kleine zwarte (waarschijnlijk een Welsh) en een grote bruine tegen. I en ik keken elkaar aan, en volgens mij dachten we precies hetzelfde. We zijn erachter gekomen van wie ze zijn, maar ik mocht niet aanbellen en ook geen briefje ophangen. :\ maar ik geef natuurlijk niet op! ik heb heel internet afgezocht naar die naam, helaas ben ik er niet veel wijzer van geworden... Nouja dit is waar we nu zijn, ik dacht dat het misschien leuk was dat jullie kunnen volgen en natuurlijk tips geven! (waar moeten we op letten enz...)

alvast bedankt! :evaw:

Heel leuk voor je! :) maar ik weet niet in welke provincie je woont? Maar als je in het westen woont kan je aardig lang zoeken :( maar ik heb na lang Zoeken gelukkig een verzorgpony :) succes met zoeken x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 16:09

liesjexhorse schreef:
furtje schreef:
jaa, hier heb ik zooo lang op gewacht :D

Dinsdag avond, ik lag in bed (met telefoon :+ ) en mijn vriendin (I)vertelde dat ze opzoek was naar een vp. En of ik dat samen met haar wilde gaan doen! ik was helemaal verbaasd, want we hadden net een heftige ruzie enz... achter de rug, en komt zij na bijna een half jaar naar me toe of ik ook een vp wilde? :? Ik helemaal happy dat we weer contact hadden (ik had haar eigenlijk best wel gemist...) maar ik wist zo ongeveer zeker dat het niet zou mogen van mijn ouders. Ik zit niet op les, (ik kan wel aardig paardrijden) mag geen eigen pony, en mocht ook geen vp zoeken. Ik vertelde woensdag avond aan mijn ouders dat I samen met mij een vp wilde zoeken. En tot mijn grote verbazing mocht het!!! *\o/* *\o/* *\%/* :):) Jeetje ik heb het 3 keer nagevraagd, telkens weer een 'ja, als het maar niet ten koste van school gaat'. Ik heb daar echt met tranen in mijn ogen gestaan, vol ongeloof :o Die dag erna hebben I en ik 3 uur lang gefietst, ( 8)7 ?) de hele omgeving af naar pony's zoeken. Ik heb er echt zoveel voor over! En ja hoor, aan het einde kwamen we een kleine zwarte (waarschijnlijk een Welsh) en een grote bruine tegen. I en ik keken elkaar aan, en volgens mij dachten we precies hetzelfde. We zijn erachter gekomen van wie ze zijn, maar ik mocht niet aanbellen en ook geen briefje ophangen. :\ maar ik geef natuurlijk niet op! ik heb heel internet afgezocht naar die naam, helaas ben ik er niet veel wijzer van geworden... Nouja dit is waar we nu zijn, ik dacht dat het misschien leuk was dat jullie kunnen volgen en natuurlijk tips geven! (waar moeten we op letten enz...)

alvast bedankt! :evaw:

Heel leuk voor je! :) maar ik weet niet in welke provincie je woont? Maar als je in het westen woont kan je aardig lang zoeken :( maar ik heb na lang Zoeken gelukkig een verzorgpony :) succes met zoeken x

Niet helemaal waar. Ik woon ook in het westen en heb al mijn verzorg/bijrijdpony's in minder dan een maand gevonden (1 pony per keer natuurlijk).