Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
PenP2014 schreef:Beste TS,
Wat er eigenlijk al fout gaat is dat je denkt dat het paard irritant is, en opzettelijk sloom is.
Ik kan me voorstellen dat het soms vervelend is dat je paardje niet helemaal doet wat jij wilt. En zeker als hij zoals je zegt niet vooruit te branden is. Ik heb als mijn paard stout is ook weleens het gevoel van "pff kom op even!"
Maar een paard is eigenlijk nooit expres stout! Natuurlijk halen ze wel eens een grapje met je uit of proberen ze eens iets. Maar in dit geval denk ik toch echt niet dat ie het expres doet.
Ik denk eerder dat je paard zich niet helemaal lekker voelt, waardoor hij dus niet zo goed doorloopt met rijden. Helemaal omdat je zegt dat hij zo snel buiten adem is! En dat kan zoveel oorzaken hebben. Dat kan ik helaas niet zien vanaf hier.
Wat ik je als tip wil geven is om heel eventjes te stoppen met rijden, dit probleem bespreken met de eigenaar en dan pas verder kijken.
Misschien wilt de eigenaar de dierenarts er wel bij hebben, of is er iemand die jou een beetje les kan geven met de pony. Zo doorgaan is natuurlijk voor jou niet leuk, maar voor de pony ook niet. Die vind het vast ook niet fijn telkens tikjes te krijgen toch?
Veel succes!
love_horse1 schreef:Nou, Snow is niet stout of lui of lichamelijk beschadigd... Snow is namelijk... DRACHTIG!! Ja, je leest het goed. De DA is net geweest en heeft haar opgevoeld. En jawel hoor; 2 voor de prijs van 1! Ze zit al heel ver in de dracht. Binnen nu en 2 weken zal het er naast liggen. Ze heeft een grotere box gekregen en rijdt uitraard niet meer. Binnenkort is er een mini-Snow! We houden jullie op de hoogte. Groetjes Yezzi (Die dit schreef) en love_horse1.
Shirley schreef:Wat een leuke verrassing, Yezzi !!
Is Snow nog maar pas op de manege dan ?
En heeft iemand een idee van de paps ?
Maar jeetje, binnen 2 weken ... dat dat niemand is opgevallen
Spannend !