Misschien heb ik het verkee uitgelegd en dat jullie daarom zo antwoorden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ponysade schreef:Oke
billionache schreef:Er zijn een aantal vragen die je nog niet beantwoord hebt ponysade
1. Hoeveel weidegrond heb je?
2. Wil je vader de verzorging overnemen als jij er niet bent? (uitmesten, voeren, binnen- en buitenzetten iedere dag...)
3. Wat ga je doen als je geen bijrijder kan vinden de eerste weken/maanden?
r_lolita schreef:Je ziet het erg mooi voor je, wat ik goed kan begrijpen want ik was ook 11 toen ik m'n eerste pony kreeg. een maand later kreeg ik mijn 2e.
Die van mij staan op een weiland met bak, stal etc. alles is er. Ik ''deel'' deze wei met iemand anders. Zij woont achter de paarden en ik 9 kilometer verderop. Je begrijpt dat ik er niet altijd heen kan. vanwege school/stage enzo. Ik heb met haar afgesproken dat zij de paarden voert, mest en ze doet er alles voor wat ontzettend fijn is! Mijn pony loopt bij haar in de lesjes, zo krijgt mijn pony beweging, heeft zij er profijt van en hoef ik dus niet elke dag naar mijn paardjes toe. Als zij op vakantie gaat doe ik het. Geloof me, het is veel werk!
Nu zit je waarschijnlijk op de basisschool en heb je alle tijd van de wereld, maar als je over 1 a 2 jaar naar het voortgezet onderwijs gaat? Wat dan? lange dagen, veel huiswerk. Vroeg op, laat thuis. Is het dan nog wel allemaal zo leuk? Ik heb het geluk dat ik naar mijn pony's kan wanneer ik wil. Al hadden die van mij nu aan huis gestaan had ik ze allang weg moeten doen. Blijf wel realistisch kijken, overleg ook met je ouders! Misschien een idee om dit topic ook met hun door te nemen? Je ouders weten waarschijnlijk niet waar ze aan beginnen.
Heimdallr schreef:Ponysade, dat is denk ik niet wat ze bedoelt.
Als je het weiland met iemand deelt, moeten er ook stallen komen. Dan wordt de schuilstal groter dan dat die eerst zou worden... Plus je moet, als je je weiland gaat delen met een persoon, ook over de faciliteiten beschikken. Dus als je een weiland hebt, moet je ook stallen hebben. Zadelkamer etc moet je natuurlijk ook hebben.
En nu heb je veel tijd, je zit op de basisschool, maar als je op de middelbare school zit of of de hogeschool dan heb je het veel drukker.
Heimdallr schreef:Dat ook, over het algemeen gaan paarden en geiten goed samen. Ik weet niet hoe dat gaat met alpaca's en paarden.
chelle_dora schreef:Heimdallr schreef:Dat ook, over het algemeen gaan paarden en geiten goed samen. Ik weet niet hoe dat gaat met alpaca's en paarden.
Dat wel, alleen dan hopen dat je geen staartetende geiten hebtZou niet blij zijn als ik er halverwege de zomer achter zou komen dat m'n pony ineens een stuk minder staart heeft
ElineHorse schreef:Die bijrijder komt 100 % zeker goed hoor! Ze heeft 4 vriendinnen die goed kunnen rijden in de buurt wonen die al gezegd hebben dat ze willen helpen.
r_lolita schreef:Nu zit je waarschijnlijk op de basisschool en heb je alle tijd van de wereld, maar als je over 1 a 2 jaar naar het voortgezet onderwijs gaat? Wat dan? lange dagen, veel huiswerk. Vroeg op, laat thuis. Is het dan nog wel allemaal zo leuk? Ik heb het geluk dat ik naar mijn pony's kan wanneer ik wil. Al hadden die van mij nu aan huis gestaan had ik ze allang weg moeten doen. Blijf wel realistisch kijken, overleg ook met je ouders! Misschien een idee om dit topic ook met hun door te nemen? Je ouders weten waarschijnlijk niet waar ze aan beginnen.