Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
NathalietjeB schreef:lianne484 schreef:gewoon intresse, waarom zijn er zoveel mensen voor schieten en niet voor inslapen?
ik kies voor schieten omdat het sneller is het is gewoon naar binnen een aai op t hoofd dat ding gaat tegen t hoofd en de pin gaat gelijk af en je paard is gelijk dood...
bij inslapen word je paard eerst onder narcose gebracht en in slaap gebracht en daarna krijgen ze pas de dodelijke spuit...
al zijn er ook paarden die tegen de narcose gaan lopen vechten en dat is echt een afgrijselijk gezicht...dat wil je niet meemaken..
en met inslapen is paard geestelijk gewoon nog aanwezig
pas met de dodelijke spuit stopt het hart met kloppen tot die tijd maakt een paard alles nog geestelijk mee...
en daarom kies ik voor slacht het is paf en het is dood..niks geen gevecht tegen de dood...alles gebeurt heel relaxt en paard heeft totaal niet door wat hem over komt
palousa_boy schreef:Vegetariërs moeten het zelf weten, maar ik vind het altijd een beetje zinloos. Alsof er dan ineens een koe of kip minder geslacht gaat worden.
Gabbe schreef:Ja mijn paard is geslacht. Maar is niet voor consumptie weggegaan. Als je de keuze heb tussen vechtend ten onder zullen gaan of een snel schot zonder dat hij het door had was voor mij de keus snel gemaakt. Ik heb het niet gezien wilde dit ook niet maar het geluid en de geur daar zal ik nooit meer vergeten.
FornyForever schreef:Nee en dat zal ook nooit gebeurenik tel bij wijze van spreken liever 300 euro neer om mijn paard vredig in te laten slapen dan met het idee te leven dat ze 'geslacht' is. Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening.
Nataschax schreef:FornyForever schreef:Nee en dat zal ook nooit gebeurenik tel bij wijze van spreken liever 300 euro neer om mijn paard vredig in te laten slapen dan met het idee te leven dat ze 'geslacht' is. Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening.
Dat idee heb ik ook.
dan kan ik ook rustig slapen gaan bij wijze van spreken.
Nataschax schreef:FornyForever schreef:Nee en dat zal ook nooit gebeurenik tel bij wijze van spreken liever 300 euro neer om mijn paard vredig in te laten slapen dan met het idee te leven dat ze 'geslacht' is. Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening.
Dat idee heb ik ook.
Citroen22 schreef:Ik heb beide gezien en ik ben in nijkerk geweest en ik kan alleen maar positieve verhalen vertellen over dat slachthuis. Zo zou elk dier aan zijn einde moeten komen. Inslapen duurt veel te lang na mijn idee.
Ik heb geinfomeerd bij mijn dierenarts en mijn DA mag zelf ook schieten. Dus de keus is snel gemaakt. Ik laat mijn paard schieten door mijn dierenarts in de wei waar hij op dat moment staat. Zijn maatjes kunnen afscheid nemen. De meneer waar hij bij staat kan hem weg slepen met de trekker. Geen denken aan inslapen.
Ik ben er tot zijn laatste adem en dat geld voor al mijn dieren.
Dat idee heb ik ook.
Veertje11 schreef:Ik heb dat ook.
Je bent dan nog wel verdrietig, maar als je hem laat slachten ook.
Slachten vind ik een ondankbare manier om een paard dood te laten maken.
Want anders word hij waarschijnlijk opgegeten
(Krijgt waarschijnlijk half bokt over zich heen...)