Help! Wat moet ik toch??!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EsmeeSenja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 12:27

chelle_dora schreef:
Maar met 'we', is dat jij, of jij en je moeder? Als je moeder er namelijk ook op rijdt/wil rijden dan kan ik me voorstellen dat als zij het paard wel leuk vind en ermee wil rijden, dat het leasepaard gehouden wordt.

Wel kan je dan aangeven dat jijzelf écht niks met het paard hebt. Dat kan, dat is geen schande, niet iedereen is voor ieder paard geschikt!
Wel kan je dan dus overleggen of je dan op de manege mag blijven rijden, maar niet de friese merrie rijdt.

Zelf zou ik het wel heel even een kans geven. Je geeft aan dat het dier een jaar stil heeft gestaan, en dus nog opgebouwd moet worden, dus wie weet is het wel een heel leuk en fanatiek springpaardje, verborgen in een Fries!

Je hebt gelijk ik moet het een kans geven! Ik moet niet alleen negatief denken ik wed dat ze gwn super lekker rijdt dus... En een wedstrijd kan ik altijd nog met mijn eigen paard met grote wedstrijden op mijn oude manege rijden :j het is toch nog geen 10 min rijden op mijn paard vanaf de manege het ligt vlak naast elkaar

EsmeeSenja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 12:28

Britta31 schreef:
Is een fries niet te sterk voor een meisje van 10?

Ik ben een bijzonder natuurtalent wordt er gezegd

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 12:34

@Esmee2003
Ow dus jou lease pony is dan ook die van je moeder.
Dat is natuurlijk lastig, want wat je moeder natuurlijk geweldig vind kan jij helemaal niks vinden.
Hoe oud ben je? is het mogelijk om 2x perweek ergens te helpen voor bijcentje.. zodat je mee betaald aan jou eigen leasepony?

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 12:36

Esmee2003 schreef:
Britta31 schreef:

Ik ben een bijzonder natuurtalent wordt er gezegd

De opmerking van Britta slaat ook nergens op, een paard hoort niet sterk te zijn ;) En dat is echt niet per ras verschillend, dat heeft te maken met de opvoeding en de manier van rijden :)

Maar meid, maak het je ouders duidelijk dat je echt liever op de manege blijft rijden en dat je het toch niet ziet zitten.
Des noods laat je je ouders dit topic lezen. Ze zullen er heus begrip voor hebben. Je bent pas 10, genoeg tijd om nog heel veel plezier op de manege te hebben. Later kan een leasepaard altijd nog. :)
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 08-04-14 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Onnodige opmerking verwijderd.

Britta31

Re: Help! Wat moet ik toch??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 12:43

Ik had het plan om een fjord te kopen.Maar dat werd op de manege afgeraden omdat een fjord te sterk is voor een kind van 11.En een fries is nog groter.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 12:44

Britta31 schreef:
Ik had het plan om een fjord te kopen.Maar dat werd op de manege afgeraden omdat een fjord te sterk is voor een kind van 11.En een fries is nog groter.

Gaat om de opvoeding, want zelfs een volwassene kan een paard niet aan als hij als zijn kracht erin zet.
Daarom is de opvoeding basis voor alles met elk dier :)

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 12:49

Britta31 schreef:

Wie niet sterk is moet slim zijn :))

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 12:49

Britta31 schreef:

:')

Friezen zijn net gewone paarden :+

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 12:52

Zo is dat.
Als ik het zo lees vind je het vooral heel jammer dat je niet lekker kunt rijden met haar. Is ze nog onbeleerd/nooit gereden? Omdat je schrijft dat je longeren moet opbouwen tot je rustig met haar kunt rijden.
Ik kan me ook helemaal voorstellen dat je als 10 jarige niet zit te wachten op een onbeleerde Fries. Je zou kunnen vragen of je eventueel op een andere pony kunt rijden?
Maar.. Het is ook ontzettend leuk om lekker met je merrie te tutten en alle dingen te doen die je met een manegepaard niet kunt. Je bouwt dan een band op en dan is het ook gelijk een stukje minder erg dat je nog niet uitgebreid kunt rijden. Waarschijnlijk ben jij zo licht als een vlinder op haar rug dus kun je met een instructrice of begeleiden ervaring best eens gaan kijken hoe het gaat met rijden. Dat gaat echt zo ontzettend snel. Paarden leren over het algemeen graag en voor je het weet kun je al lekker rond hobbelen.
Bovendien ken ik ook een boel Friezen die het hartstikke leuk doen met recreatief springen.

kschulte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 12:56

Heb je al samen met je ouders of met de pensionhouder gekeken naar de mogelijkheden om al die leuke dingen van de manege ook met je eigen Fries te kunnen doen? Misschien mis je nu dingen van de manege, maar kijk eens wat je nu allemaal wel kunt!
Hopelijk wennen jullie aan elkaar en komt er zo'n hechte band voor terug dat je binnenkort net zoveel leuke dingen kunt doen.

EsmeeSenja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 12:57

Lisitano schreef:
Zo is dat.
Als ik het zo lees vind je het vooral heel jammer dat je niet lekker kunt rijden met haar. Is ze nog onbeleerd/nooit gereden? Omdat je schrijft dat je longeren moet opbouwen tot je rustig met haar kunt rijden.
Ik kan me ook helemaal voorstellen dat je als 10 jarige niet zit te wachten op een onbeleerde Fries. Je zou kunnen vragen of je eventueel op een andere pony kunt rijden?
Maar.. Het is ook ontzettend leuk om lekker met je merrie te tutten en alle dingen te doen die je met een manegepaard niet kunt. Je bouwt dan een band op en dan is het ook gelijk een stukje minder erg dat je nog niet uitgebreid kunt rijden. Waarschijnlijk ben jij zo licht als een vlinder op haar rug dus kun je met een instructrice of begeleiden ervaring best eens gaan kijken hoe het gaat met rijden. Dat gaat echt zo ontzettend snel. Paarden leren over het algemeen graag en voor je het weet kun je al lekker rond hobbelen.
Bovendien ken ik ook een boel Friezen die het hartstikke leuk doen met recreatief springen.

O neeeee laika is geweeeeeeeeldig als je op haar rijdt zweef je half maar. Ze is pas 3 dus......
Maar dat is een goed tip... Ik bedoel ik ga de manege wel missen maar ja je moet er iets voor over hebben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 13:01

Huh, iets klopt er niet. Je zegt in je openingspost dat de merrie 8 is, en nu is de merrie ineens 3?

Als de merrie pas 3 is, is het logisch dat het paard nog niet zo veel kan en mag. Maar goed, van wat ik dus begrijp rijdt je moeder er ook op en dan zal je moeder doorslaggevend zijn (of prioriteit hebben) denk ik.

Over dat het dier te sterk zou zijn, ach, het is maar hoe ze opgevoed zijn én hoe het karakter is. Mijn draak van 1.46 is ook loeisterk als ze wil, maar als je er een kleuter van 4 mee laat lopen is ze poeslief, maar dat is echt niet vanwege de lengte van het paard :+

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 13:01

lekker op de manege blijven lessen. Zo te lezen is rijden het belangrijkst voor je, dus dan ben je daar op de goede plek toch?

EsmeeSenja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 13:02

kschulte schreef:
Heb je al samen met je ouders of met de pensionhouder gekeken naar de mogelijkheden om al die leuke dingen van de manege ook met je eigen Fries te kunnen doen? Misschien mis je nu dingen van de manege, maar kijk eens wat je nu allemaal wel kunt!
Hopelijk wennen jullie aan elkaar en komt er zo'n hechte band voor terug dat je binnenkort net zoveel leuke dingen kunt doen.

Ja ik hoop het :D
Ik ga zo meten lekker een kwartiertje maar haar longeren <3
Ik ga een tijdje lekker met haar knuffelen <3

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 13:06

Nu in begin is het waarschijnlijk even anders dan dat je gewend bent.
Jij en je paardje moeten elkaar leren kennen, Je moet bij 0 beginnen. Paardje kan nu misschien nog niet zoveel, maar moet je eens bedenken wat je allemaal niet samen met je paardje kan leren.
Jij leert het paard wat en daar leer jij vervolgens ook weer van. Dat geeft een hele goede band.
Een veel betere band dan je met een manege paard kan krijgen waar iedereen op rijd ;)

En wat je nu allemaal even niet meer kan, misschien kan dat later wel weer eens. Als je paardje wat meer geleerd heeft.
Dan kun je misschien wel met haar naar een wedstrijd toe. En dan kun je daar laten zien wat JIJ je paard allemaal geleerd hebt.

En Privé lessen klinken misschien niet gezellig, want je kan niet beppen met je vriendinnen ondertussen, maar daar leer je juist een hele hoop van, omdat de lesgever alleen maar naar jou kijkt.
Dus je krijgt de hele tijd aanwijzingen die jou helpen om je paardje nog beter te laten lopen.

Kijk eens naar de leuke dingen die je kan doen.
In plaats van naar dingen die je niet meer kan doen.
Dan word het hebben van een (eigen) lease paard ineens een stuk leuker hoor :)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 13:56

Moderatoropmerking:
Zojuist enkele berichten verwijderd. Als je geen serieuze reactie kunt plaatsen is het verstandiger om dit topic te negeren.

beatyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:16

Britta31 schreef:

Dat dacht ik dus ook al...
Maar met jouw leeftijd zal ik voor lessen gaan.
Want het is ook een hele vrandwoordelijkheid!
Plus uit je tekst zeg je eichelijk al dat je liever lessen wil

EsmeeSenja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 16:39

OK ik heb een besluit genomen...
Ik heb er over gepraat en het lijkt me beter als ik het eerst gwn een maandje geef en als het niks is kan ik altijd nog beslissen om te gaan lessen!
Veel liefs esmee EN LOBKE :D -O-
Ps. Vandaag lekker gepoest en aan de long gelopen!
morgen laatste les op de manege

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 18:10

Fijn dat je een besluit hebt gemaakt. Kijk het even aan, dan kun je in ieder geval voor jezelf bekijken of het iets is. Succes!

Sterrendief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 18:21

Is het nou laika of Lobke en hoe oud is ze nou?
Fijn dat je het een kans wil geven! Misschien is het wel een heel fijn paard!

EsmeeSenja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 18:22

Borriee schreef:
Is het nou laika of Lobke en hoe oud is ze nou?
Fijn dat je het een kans wil geven! Misschien is het wel een heel fijn paard!

LOBKE een jaar of 7/8

EsmeeSenja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 18:47

Hierbij wil ik dus ook dit forum sluiten!!