Nieuwe pony?! ja of nee?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:12

Yezzi schreef:
HorseLove28 schreef:
Misschien dat je ze aan een kennis kunt verkopen? Verder zou ik alles strikt in de gaten houden of ze de shetties niet stiekem apart gaan doorverkopen. Ik zou sws een paar keer op na-controle gaan en hun situatie nagaan (misschien voordat je ze verkoopt). Verkoop ze ook nooit met een twijfel!
Soms hoor je wel dat ze hun oude paard weer zoeken, omdat ze het contact zijn kwijt geraakt met de eigenaar en ze te horen krijgen dat hun paard is verkocht. Gewoon zoveel mogelijk in een contract zetten. Je kan ook wel topics lezen op opsporing verzocht en dan hun ervaringen lezen en dat dan proberen te verkomen, maar je hebt nog steeds niet 100% zekerheid.....

Dit vind ik een slecht idee. Als ik een paard koop heb ik ook geen zin in een eigenaar die me 'stalkt'. Dit zou mij ervan weerhouden om een pony te kopen.Verkocht is verkocht. Pony is niet meer van jou dus dan heb je er niks meer over te zeggen.

Ligt er maar net aan of je het erg vindt of niet. Ikzelf zou het niet zo erg vinden als ik een paard had gekocht. Een paar keer langsgaan is toch niet zo erg? En laten zien dat je heel blij bent met je paard, doet toch wel iets voor de oude eigenaar. Als ik een paard had verkocht zou ik best wel eens willen weten hoe het dan met hem is!

Anoniem

Re: Nieuwe pony?! ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:13

degene waar ik [paard] en floortje van had gekocht, wilde nog een x langskomen
ik vind dat echt een probleem hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:16

Ik bedoel het ook niet op een stalkerige manier. Gewoon 1x een mailtje met fotos ofzo.... Of gwn kijken hoe het daar is..... Niet dat je elke week gaat kijken....
Maar je hebt sws de kans dat ze toch wel worden gescheiden in hun leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:17

HorseLove28 schreef:
Yezzi schreef:
Dit vind ik een slecht idee. Als ik een paard koop heb ik ook geen zin in een eigenaar die me 'stalkt'. Dit zou mij ervan weerhouden om een pony te kopen.Verkocht is verkocht. Pony is niet meer van jou dus dan heb je er niks meer over te zeggen.

Ligt er maar net aan of je het erg vindt of niet. Ikzelf zou het niet zo erg vinden als ik een paard had gekocht. Een paar keer langsgaan is toch niet zo erg? En laten zien dat je heel blij bent met je paard, doet toch wel iets voor de oude eigenaar. Als ik een paard had verkocht zou ik best wel eens willen weten hoe het dan met hem is!

Af en toe foto's sturen: Prima. Maar daarmee is het ook klaar voor mij. En jouw idee met strikt alles in de gaten houden klinkt voor mij als stalken. En daar ben ik niet van gediend. Dan koop ik die pony maar niet. Er zwemmen wel meer vissen in de zee.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:18

Yezzi schreef:
HorseLove28 schreef:
Misschien dat je ze aan een kennis kunt verkopen? Verder zou ik alles strikt in de gaten houden of ze de shetties niet stiekem apart gaan doorverkopen. Ik zou sws een paar keer op na-controle gaan en hun situatie nagaan (misschien voordat je ze verkoopt). Verkoop ze ook nooit met een twijfel!
Soms hoor je wel dat ze hun oude paard weer zoeken, omdat ze het contact zijn kwijt geraakt met de eigenaar en ze te horen krijgen dat hun paard is verkocht. Gewoon zoveel mogelijk in een contract zetten. Je kan ook wel topics lezen op opsporing verzocht en dan hun ervaringen lezen en dat dan proberen te verkomen, maar je hebt nog steeds niet 100% zekerheid.....

Precies je moet nu de keuze maken of je ze allebei verkoopt en dan ook nog samen of apart. Als je ze allebei en samen wilt verkopen verlaag je de kans dat ze verkocht worden al aardig. En over het algemeen als ze maar een maatje hebben vinden ze het prim. Stel niet teveel eissen verkocht =verkocht en dan heb je er niets meer over te zeggen. Je kan de baas zoeken waar je zo best mogelijk gevoel bij hebt en daarna moet je het loslaten.

En je wil ze nu allebei verkopen weet niet je toekomstige pony op dezelfde plaats komt te staan want die moet natuurlijk ook een maatje.

groetjes genja

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:20

Foutje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:22

Reactie bewerkt hoe ik het echt wou laten overkomen....

Indd,, je moet je shetties ook wel los kunnen laten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:24

genja schreef:
Precies je moet nu de keuze maken of je ze allebei verkoopt en dan ook nog samen of apart. Als je ze allebei en samen wilt verkopen verlaag je de kans dat ze verkocht worden al aardig. En over het algemeen als ze maar een maatje hebben vinden ze het prim. Stel niet teveel eissen verkocht =verkocht en dan heb je er niets meer over te zeggen. Je kan de baas zoeken waar je zo best mogelijk gevoel bij hebt en daarna moet je het loslaten.

En je wil ze nu allebei verkopen weet niet je toekomstige pony op dezelfde plaats komt te staan want die moet natuurlijk ook een maatje.

groetjes genja

ja klopt wel maar ik ben nog maar 12 en heb al van 4 pony's afscheid moeten nemen...
2 eigen en 1 manege pony en 1 pony van vriendin

maar ze gaan ok niet naar iemand weg die ze alleen als "weide maatjes" wilt....

toekomstige pony komt ook hier te staan :)
er staan nog 5 andere paarden :)

(niet allemaal van ons)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:24

Maar ben ik nu de enige die wat verder kijkt?...

Wat nu als TS een nieuwe pony koopt, staat die dan helemaal alleen? Dan kun je toch beter 1 shetje houden en dan heeft je nieuwe pony ook een maatje.
En wat betreft die andere shetlander, als je in je advertentie zet dat je eist dat ze bij andere (shet?) soort genootjes komt. Dan krijgt ze daar ook vast een goed nieuw maatje. Bij alle paarden is dat in het begin lastig maar als er andere paarden in de buurt zijn komt het allemaal meestal wel goed.

EDIT: ik zie nu dat er nog andere paarden staan. Dan is de keuze helemaal aan jou TS, maar daar dacht ik als eerste aan. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:26

fresley schreef:
Maar ben ik nu de enige die wat verder kijkt?...

Wat nu als TS een nieuwe pony koopt, staat die dan helemaal alleen? Dan kun je toch beter 1 shetje houden en dan heeft je nieuwe pony ook een maatje.
En wat betreft die andere shetlander, als je in je advertentie zet dat je eist dat ze bij andere (shet?) soort genootjes komt. Dan krijgt ze daar ook vast een goed nieuw maatje. Bij alle paarden is dat in het begin lastig maar als er andere paarden in de buurt zijn komt het allemaal meestal wel goed.

maatje is geen probleem want de pony staat dan bij 5 andere paarden
(1 echt van ons en 1 gedeeltelijk)

Edit: ik zie net dat je reactie is aangepast :)

KelseyxJay13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:38

Misschien is het een goede optie om floortje te lease aan te bieden bij jou op stal dan blijf jij floortje zien en wordt er ook wat met haar gedaan. Ik zou zelf niet je andere shet verkopen als je zelf zegt dat je al zoveel met haar hebt meegemaakt. Ik hoop voor je dat je eruit komt, afscheid nemen is niet makkelijk :(.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:38

KelseyxJay13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:42

Leuk, al is het misschien beter om iets groter te kijken (mijn mening hoor) zodat dat je zeker weet dat je er altijd op kan rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:43

KelseyxJay13 schreef:
Leuk, al is het misschien beter om iets groter te kijken (mijn mening hoor) zodat dat je zeker weet dat je er altijd op kan rijden.

ik ben nu 1.50 en zal nie veel groter worden dan 1.65....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:44

Ik zou eerder kijken voor een E-pony.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:49

als je 1.65 bent kan je dan nog op een pony van 1.46 rijden?

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:50

Met 1.65m pas je nog makkelijk op een pony van 1.46m mits het geen ranke, smalle pony is. Echter vind ik die pony een extreem korte hals hebben en zou ik persoonlijk voor een ander paardje kijken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:52

MelissaV schreef:
Met 1.65m pas je nog makkelijk op een pony van 1.46m mits het geen ranke, smalle pony is. Echter vind ik die pony een extreem korte hals hebben en zou ik persoonlijk voor een ander paardje kijken..

is een extreem korte hals een hinder voor de pony?

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:52

Ik pas met 1,68 nog op 1,50 (makkelijk) Maar deze pony groeit ook nog wel wat, dus ik denk het haast wel ja...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:54

mingming schreef:
Ik pas met 1,68 nog op 1,50 (makkelijk) Maar deze pony groeit ook nog wel wat, dus ik denk het haast wel ja...

hahah fijn om te horen want ik ben nu niet van plan
om met mijn 1.50 al op een paaard van 1.55 te stappen :)

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:59

elodiexdidi schreef:
MelissaV schreef:

is een extreem korte hals een hinder voor de pony?

Dit kan een hinder zijn ja, vooral tijdens het dressuurmatige rijden (denk aan de hals uitstrekken, lang en laag rijden).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:00

MelissaV schreef:
Dit kan een hinder zijn ja, vooral tijdens het dressuurmatige rijden (denk aan de hals uitstrekken, lang en laag rijden).

oh ja daar had ik nog niet aan gedacht...
zelf houd ik niet zo van dresuur, maar dressuur is wel een dtukje opvoeding dus dat moet ook gebeuren :)
en bij het springen?

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:01

Ik zou Didi niet wegdoen alleen omdat die zo in de stress raakt als Floortje weg is. Dat is een kwestie van gewend raken, kijk maar naar veulens die afgespeend worden...
Ik zou ook kijken naar een pony tussen 1.45-1.55, ik ben zelf 1.75 pas nipt op een pony van 1.46-47?

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:05

elodiexdidi schreef:
KelseyxJay13 schreef:

ik ben nu 1.50 en zal nie veel groter worden dan 1.65....

Misschien dat de voorspeltechnieken veranderd zijn, maar dit kun je volgens mij op je 12e niet met zekerheid zeggen. Ik was op jouw leeftijd ook rond de 1.50 en ben mijn ouders voorbij gegroeid tot 1.76 m. Ik denk dat je zult moeten bedenken wat je zoekt in een pony. Wil je een dier voor het leven of voor het leren en oefenen voor wedstrijden etc? Op jouw leeftijd zou ik niet voor een 4 jarige pony kiezen, maar het is net wat je wil en zoekt.

Maar niet te impulsief dieren kopen. Als je als 12 jarige al vier pony's weg doet, dan denk ik dat het goed is om nu echt na te denken wat je wilt en niet te gaan voor de eerste pony met een leuk koppie. En sowieso eerst je shetjes herplaatsen. Succes!

KelseyxJay13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:09

Een paard/pony van 7 jaar is een mooie leeftijd zijn ze net uit de pubertijd en hebben ze al het een en ander meegemaakt, zorg wel dat je je nieuwe pony in proeftijd kan nemen voor een half jaar want in een paar weekjes leer je een pony niet echt kenen.