Fouganza, goed merk?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anoukyrsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:09

ik kocht als 12 jarige een maatje ''14 jaar'', en nu ben ik bijna 16 en loop ik er nog in rond :')

SmartBH

Re: Fouganza, goed merk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:10

Ja inderdaad mij maten wisselen ook vaak, tenzij je exact dezelfde broek of jas koopt dan kan je wel dezelfde maat aankopen :)

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:14

Joaltijd schreef:
Dat wordt morgen setje-shoppen hoor :p

Kan zelf niet naar een decathlon, woon in friesland, dus maar even bestellen :p

Snap niets van de broekmaten :P '14 jaar', ik ben 15, maar niet heel groot :') als erbij stond welke maat.. Iemand een idee?

Mijn dochter van 3,5 past de rijbroek van "4 jaar" niet meer. Afgelopen weekend een broek voor "6 jaar" gekocht. Maar die is nog wel wat aan de grote kant. Maar moet er wel bij zeggen dat mijn meisje wel wat groot is voor d'r leeftijd.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:15

Ik heb er een cap van, is al een keer van mijn hoofd op de grond gevallen toen ik niet op mijn paard zat, sluiting was ook los. Pats boem op de grond, nou hij is nog heel en zit lekker dus ben zeer tevreden :)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:16

Het zweetdeken is prima!

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:18

Blij deze topic gevonden te hebben zo weet ik welke producten ik misschien kan aanschaffen :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:20

ja erg top spul, rijbroeken voor m'n dochter zijn betaalbaar en zitten perfect (zij is 2,5 jaar)
het zadeltje van 99,- voor shetlanders wat ze hebben is ook echt top

ik ben ook fan geworden :j

soniep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:20

@ Anoukyrsa: Dat de cap breekt na een val kan heel goed kloppen, dit is namelijk de bedoeling hij breekt je val en spaart dus zo je hoofd. En daar hoef je niet hard voor te vallen het is net op welke plek de val komt.

Bij mij verder allemaal goede ervaringen, heb meerdere spullen van Fouganza allemaal erg fijn, en handig dat we nu online kunnen bestellen! *\o/*

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:25

soniep schreef:
@ Anoukyrsa: Dat de cap breekt na een val kan heel goed kloppen, dit is namelijk de bedoeling hij breekt je val en spaart dus zo je hoofd. En daar hoef je niet hard voor te vallen het is net op welke plek de val komt.

Bij mij verder allemaal goede ervaringen, heb meerdere spullen van Fouganza allemaal erg fijn, en handig dat we nu online kunnen bestellen! *\o/*

hey! mijn leverancier! :')

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:25

Ik heb ook laatst een dekje gekocht is ook meteen mijn favo dekje ventileert heel goed en absorbeert zweet er stond bij dat t een dressuurdekje was vind hem meer als vhz dekje vallen maar past wel onder mijn dressuurzadel
De hoofdstellen daar zijn wel heel hard

soniep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:30

Ik heb wel een hoofdstel van Fouganza van erg goede kwaliteit, deze was wel 69,95 maar dan heb je ook wat!
Ook heb ik een 5-punts borsttuig wat erg soepel is!

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:33

soniep schreef:
Ik heb wel een hoofdstel van Fouganza van erg goede kwaliteit, deze was wel 69,95 maar dan heb je ook wat!
Ook heb ik een 5-punts borsttuig wat erg soepel is!

Dan wel ja toen ik er was hadden ze alleen die hoofdstellen onder de 40 euro dat zag er baggerslecht uit en voelde ook baggerslecht

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:35

Ik heb 2 paar fouganza springschoenen..Echt ideaal ik had eerst hele dure van 120 euro en die dingen waren echt waardeloos..En deze zijn maar 12,95 euro en ze doen het al een jaar.!!
Laatst bijgewerkt door Elco op 05-03-14 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:36

Ik heb niet alleen een cap, maar ook een fouganza pad.
De prijs/kwaliteit verhouding vind ik echt goed.
Vooral als je van afwisseling houdt of niet elke dag rijdt, dan is het een goede keuze.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:38

Gaat prima! Loop zelf op die goedkope jodphurs naast rijlaarzen gewoon omdat ok het om de een of andere reden steeds kapot krijg ( ligt aan mij) maar deze doen het al een jaar! Zit maar aan 1 kant elastiek maar maakt niet uit. Witte rijbroek is ervan zit heerlijk! En heb halsters en touwtjes ervan ( mijn verzorgponys leken op mij ) en die doen het nog!

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:39

Ik heb een trui en rijbroek van fouganza waar ik heel blij mee ben.
Ik heb er ook een keer een cap gekocht maar deze was na een halfjaar stuk. Zonder dat ik er mee gevallen ben ofzo. Dus dat koop ik niet meer.

Ook een keer een halster gekocht. Deze stond wel heel leuk bij mijn pony :)

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:42

Ik heb hier een halster liggen van 8 jaar geleden (!!) en gebruik het nog altijd, buiten wat verkleuring is het nog perfect bruikbaar. Ook de rijbroeken, jassen, halsters, touwen, borsttuigen, dekjes en vliegenmaskers zijn heel fijn :)

Kaboutertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:58

Zo'n 7 jaar geleden mijn jophurs daar gekocht en ik ben er nog iedere dag blij mee. Ze zijn intussen wat verkleurt maar ze lopen echt go-de-lijk. Geen krasje, scheurtje of losse stiksel te bekennen en de zool is bijna niets versleten. En dan te bedenken dat ik hiervoor dure jophers had waar de zool er binnen een half jaar al onderuit gelopen was.

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 23:14

Waar zitten deze winkels dan in nederland? Ben nu wel benieuwd geworden.

Ik ben er ooit in frankrijk in geweest daar toen een hastertouw gekocht en deze gebruik ik nog steeds! Is al wel 7/8 jaar oud. Toen ook rijbroeken gehaald maar toen weggedaab omdat ik eruit was gegroeid. Niet omdat ze kapot waren oid.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 23:15

Sws 1 bij de Amsterdam arena

soniep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 23:28

Amsterdam Arena,Best en Kerkrade. Wel zijn ze druk bezig om nieuwe winkels te openen dus hou ik de site in de gaten! :D

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 23:55

LiannePuthzy schreef:
Ik heb ook laatst een dekje gekocht is ook meteen mijn favo dekje ventileert heel goed en absorbeert zweet er stond bij dat t een dressuurdekje was vind hem meer als vhz dekje vallen maar past wel onder mijn dressuurzadel
De hoofdstellen daar zijn wel heel hard

Ik heb een bruin mexicaans hoofdstel ervan, en die vind ik zelfs super soepel! Soepeler als mn hoofdstel van EJ :')

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 00:05

Ik heb ook het een en ander van Fouganza, waaronder ook een cap. Gaat nog steeds goed mee al gebruik ik hem voornamelijk voor buiten rijden;) ook heb ik jodhpurs die niet kapot te krijgen, mijn voormalig verzorgpaardje had ook het een en ander van Fouganza en bleef er allemaal goed uitzien afgezien van de gebruiksslijtage. Voor mijn eigen paardje al zo'n gevlochten halstertouw gehaald, vind dat fijne sterke touwen:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 09:11

Zijn de wantjes dan wel nornale maten?! :')
Moet namelijk bestellen :P

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:44

Hoe is het bestellen bij de Decathlon? Niemand die slechte ervaring heeft? En kan je het gewoon terugsturen mocht het niet goed zijn?
Ik ben nog op zoek naar nette jodphurs met chaps, maar Decathlon zit hier niet in de buurt, dus wil het wel kunnen terugsturen mocht het niet goed zijn!