Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

EskeGirl schreef:Nee, zo simpel is het niet.
Maar als jij geen beschikking hebt tot een wei of goede paddock, zorg je dat je die wel krijgt (door bijvoorbeeld te verhuizen van stal met je paard), of had je in eerste instantie geen paard moeten nemen. Als het je overkomt oke, maar als je een paard koopt en je wéét dat hij in de winter 23/7 binnen komt te staan, noem ik dat verwaarlozing.
Precies hetzelfde als je hond de hele dag en nacht in een bench zetten, behalve als je met hem uit gaat.
edit, er is al een topic over: [VSW] Paarden die altijd op stal staan?
NesxNas schreef:Ik kan er niks aan doen want ik ben de eigenaar niet.

EskeGirl schreef:Het perfecte leven bestaat niet. Maar als mensen zeggen: Hij staat binnen en daar kan ik niets aan doen, dan wordt ik een beetje pissed. Je kan er namelijk wel wat aan doen.
Zelfs hier in de randstad zijn plekken waar paarden 's winters buiten komen.

EskeGirl schreef:Het perfecte leven bestaat niet. Maar als mensen zeggen: Hij staat binnen en daar kan ik niets aan doen, dan wordt ik een beetje pissed. Je kan er namelijk wel wat aan doen.
EskeGirl schreef:En ik word pissed als mensen zo makkelijk denken en zeggen dat mijn paard een slecht leven heeft. Kan namelijk met overtuiging uitspreken dat mijn paard er beter uit ziet en gezonder is dan menig paard die 24/7 buiten staat.Het perfecte leven bestaat niet. Maar als mensen zeggen: Hij staat binnen en daar kan ik niets aan doen, dan wordt ik een beetje pissed. Je kan er namelijk wel wat aan doen.

naomi_g1998 schreef:En ik word pissed als mensen zo makkelijk denken en zeggen dat mijn paard een slecht leven heeft. Kan namelijk met overtuiging uitspreken dat mijn paard er beter uit ziet en gezonder is dan menig paard die 24/7 buiten staat.
Udo2001 schreef:Oeff, moet er niet aan denken mijn paard hele dagen op stal! Dan zocht ik verder naar een plekje waar hij wel buiten komt.. Al is het maar een paar uurtjes. Denk dat mijn paard ook niet meer te rijden valt als hij alle dagen binnen staat... Ik vind het dus echt not done..

Cowgirl schreef:Word dit het zoveelste rel topic. Er lopen momenteel al 2 topics over dit onderwerp.
Er is zelfs een topic voor mensen die het doodnormaal vinden dat hun paard de hele winter opgehokt staat. Misschien kun je je daarbij voegen.
NesxNas schreef:Ik kan er niks aan doen want ik ben de eigenaar niet.

En hij komt tenminste wel buiten... (Voor de gein hier om de hoek gekeken.... 1,5x zo duur, voor loslaten heb ik een "losgooikaart" nodig waarvoor ik ook nog moet betalen, lekker ontmoedigend dus om je paard zijn stal uit te krijgen in de winter :p) 
EskeGirl schreef:Nogmaals: Sorry als ik beledigend over kom, zo bedoel ik het niet.
Cassidy schreef:EskeGirl schreef:Nogmaals: Sorry als ik beledigend over kom, zo bedoel ik het niet.
Wat is er niet beledigend aan: als je dingen niet kunt doen zoals JIJ ze in je hoofd hebt zitten, moet je niet aan een paard beginnen?
Een paard heb je voor het leven. En in je eigen leven kunnen er dingen gebeuren - en dat zul je zelf nog meemaken - waardoor je keuzes moet maken. En soms is die keuze idd het houden van het paard wat je al hebt, en verhuizen naar een locatie waar het misschien allemaal minder is zoals je zou willen? Dat heet keuzes maken. In dit geval voor je paard, en voor jezelf door het paard toch nog aan te houden. Ondanks dat EskeGirl vindt dat je meteen maar moet verkopen.

Lianne86 schreef:Ik schiet mijn paard liever een kogel door zijn kop dan dat ik hem heel de winter binnen laat staan. (Heb dit er ook uitgefloept toen een verzorgster hem op een manege wilde stallen waar ze 6 paddockjes hebben voor alle paarden :S)
MarlindeRooz schreef:NesxNas schreef:Ik kan er niks aan doen want ik ben de eigenaar niet.
Nou dan zou ik het paard simpelweg niet leasen, dat zou ik vertikken.
Ik zou me ook de ogen uit de kop schamen als mijn paar de hele dag binnen staat, dan zoek je maar wat anders. Er is vast ergens een boer die weilanden ter beschikking stelt.
Maar dat arme zielige paard wordt dan koud en nat, en ze zijn niet meer hetzelfde als wilde paarden natuurlijk. Want ze maken geen vacht meer aan (want de stal en de dekens zijn warm genoeg) en de hoeven groeien ook niet meer, want die korten we toch in of we mikken er ijzers onder. Nou nee dus, het paard is gebouwd op weidegang, buiten zijn.
Ik snap serieus niet waarom je een paard hebt als hij binnen moet staan, je sluit je hond toch ook niet de hele dag op in een hok van 1 x 1 "want het kan niet anders".
Ik zou wel weer half bokt over me heen krijgen, maar ik vind gewoon dat mensen die hun eigen belang voor het belang van het dier stellen gewoon geen paard mogen hebben.
Cassidy schreef:naomi_g1998 schreef:En ik word pissed als mensen zo makkelijk denken en zeggen dat mijn paard een slecht leven heeft. Kan namelijk met overtuiging uitspreken dat mijn paard er beter uit ziet en gezonder is dan menig paard die 24/7 buiten staat.
Dat vind ik dan ook weer gemeen om te zeggen. Een paard met wintervacht ziet er idd niet zo gelikt uit als een geschoren paard die dik in de dekens staat. Als ze nu eens zouden beginnen om iedereen in zijn waarde te laten en er van uitgaan dat iedereen het beste met zijn paard voorheeft?
En verder, laat gaan.

EskeGirl schreef:Dat laatste hoor je mij niet zeggen Cassidy, maar als je voor je een paard koopt weet dat je paard een paar maanden niet naar buiten kan, vind IK dat je geen paard moet kopen op voorhand.