De opmerkelijkste, met verschillende paarden:
- lekker buiten aan het galopperen, paard trapt in een molshoop oid, samen een koprol gemaakt, beiden niks aan de hand behalve enorm geschrokken.
- paard sloeg achterover met mij erop en we gingen zo hard dat ik met mijn schouder een enorm betonblok omgooide, de lepel van het zadel lag net onder mijn bekken dus waanzinnig veel geluk gehad.
- paard vloog er tussenuit, ik zet hem op de volte maar de bodem was blijkbaar glad, zijn benen schoven er zo onderuit. Samen gevallen en hij heeft nog een paar keer over mijn benen gerold om omhoog te komen. Iets minder geluk gehad, enkelbanden gescheurd.
- eerste les bij nieuwe instructeur met de hengst waar ik nog nooit van af gevallen was en sindsdien ook niet meer ben (even afkloppen), ineens schiet ie als een bezetene onder me uit, het bekende gaan-we-links-of-gaan-we-rechts? en toen dook ik zo de mesthoop in. Leuke binnenkomer.
- op wedstrijd, ik stap op, heb nog geen 10 meter gestapt of ineens begint hij enorm te bokken met 4 benen in de lucht en rug bol, wat ik een halve bak uitgezeten heb en toen niet meer hield. EHBO erbij en al want het was een smerige val. Gelukkig niks ergs uiteindelijk maar rijden zat er niet meer in, dus kortste wedstrijd ever.
- ik had les, het regende, instructrice had de paraplu op en ik was er al minstens 20 keer langsgegaan dus ik verwachtte helemaal niks. Ineens ziet ie die paraplu en lanceert me met mijn buik over het schrikdraad, waar ik ook niet meer vanaf kwam. Au!!!!
- ik stond op een manege waar men beroerd reed en ik een flinke portie eigendunk kreeg omdat ik altijd wel publiek had bij het rijden. Ik ga dus rijden, snel voor de zaterdagochtendlessen en de mensen gaan al klaar zitten. Ik zet mijn voet in de beugel, wil mijn been erover slaan en hij bokt me er langs de andere kant af en paradeert in een drafje ik weet niet hoeveel rondjes door de rijbak en ik krijg hem niet gevangen. Alleen een geknakt ego aan over gehouden - en dat was wel nodig dus dat had ie goed gedaan

Zie het zo voor me
Was wel even pijnlijk..

had niet veel pijn en ging er gelijk weer op
gleed er meer af zegmaar.. maar met me rug op een weidepaal (Gelukig de 1 die rot was vanbinnen had ik nog geluk mee...) en kon niet meer opstaan