hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:30

Aantal keren gevallen ligt zeker hoger dan 100 dus ik heb geen idee meer.

De opmerkelijkste, met verschillende paarden:
- lekker buiten aan het galopperen, paard trapt in een molshoop oid, samen een koprol gemaakt, beiden niks aan de hand behalve enorm geschrokken.
- paard sloeg achterover met mij erop en we gingen zo hard dat ik met mijn schouder een enorm betonblok omgooide, de lepel van het zadel lag net onder mijn bekken dus waanzinnig veel geluk gehad.
- paard vloog er tussenuit, ik zet hem op de volte maar de bodem was blijkbaar glad, zijn benen schoven er zo onderuit. Samen gevallen en hij heeft nog een paar keer over mijn benen gerold om omhoog te komen. Iets minder geluk gehad, enkelbanden gescheurd.
- eerste les bij nieuwe instructeur met de hengst waar ik nog nooit van af gevallen was en sindsdien ook niet meer ben (even afkloppen), ineens schiet ie als een bezetene onder me uit, het bekende gaan-we-links-of-gaan-we-rechts? en toen dook ik zo de mesthoop in. Leuke binnenkomer.
- op wedstrijd, ik stap op, heb nog geen 10 meter gestapt of ineens begint hij enorm te bokken met 4 benen in de lucht en rug bol, wat ik een halve bak uitgezeten heb en toen niet meer hield. EHBO erbij en al want het was een smerige val. Gelukkig niks ergs uiteindelijk maar rijden zat er niet meer in, dus kortste wedstrijd ever.
- ik had les, het regende, instructrice had de paraplu op en ik was er al minstens 20 keer langsgegaan dus ik verwachtte helemaal niks. Ineens ziet ie die paraplu en lanceert me met mijn buik over het schrikdraad, waar ik ook niet meer vanaf kwam. Au!!!!
- ik stond op een manege waar men beroerd reed en ik een flinke portie eigendunk kreeg omdat ik altijd wel publiek had bij het rijden. Ik ga dus rijden, snel voor de zaterdagochtendlessen en de mensen gaan al klaar zitten. Ik zet mijn voet in de beugel, wil mijn been erover slaan en hij bokt me er langs de andere kant af en paradeert in een drafje ik weet niet hoeveel rondjes door de rijbak en ik krijg hem niet gevangen. Alleen een geknakt ego aan over gehouden - en dat was wel nodig dus dat had ie goed gedaan :Y)

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:31

vuurneon schreef:
Pony liep onder een klimrek door en ik bleef steken op de stang :')
Deed hartstikke zeer, want ik werd even geplet tussen pony en die stang die echt niet meegaf :=

Hier moest ik stiekem toch wel om lachen, sorry :o Zie het zo voor me

LoveCharm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:31

Ik wou opstappen vanaf een opstapje zonder zadel maar me paard was egt heel ongeduldig want hij wou graag naar stal dus ik zat er nog maar half op toen hij begon te lopen.toen ik mijn been over zijn rug wou zwaaien flikkerde ik der aan de andere kant af in een plas XO

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:33

Mijn aller raarste val is nog altijd dat ik er aan de ene kant opstapte en aan de andere kant eraf viel :') het erge is ook nog dat dat 2 x gebeurd is :=

Mijn pijnlijkste val was toen ik op een paard van iemand anders reed toen ik nog niet zo heel lang reed. Hij begon te galopperen en ik kreeg hem niet stil. Die persoon riep vanaf de zijkant: 'Zet hem tegen de bakrand op'.
Nou zo gezegd zo gedaan... paard netjes in de hoek stil gezet en ik vloog over de bakrand heen op de betonnen grond :n Was wel even pijnlijk..

Duimelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:33

Ik ben 1x echt heel hard op mn kont gevallen... :') Heb 3dagen mank gelopen omdat het best wel pijn deed. Kheb maar gewoon gezegd dat ik last had van mn been, ze moesten eens weten :+

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:34

Vanmiddag nog gevallen :')
Was de eerste keer dat ik van mijn eigen paard af viel. Ik heb hem nu 3 weken maar heb hem een half jaar lang gereden, héél vaak bijna gevallen maar nu kuste ik toch echt het zand -O-

Was niet echt raar, hij bokte flink en mikte me er zo naast. De raarste val is denk ik wel die van mijn verzorghaflinger tig jaar geleden. Ze stond te grazen in de berm en ik wilde dat ze ophield, dus ik gaf dr een schopje en wilde haar hoofd omhoog halen. Mevrouw draait zich om en mikt me met een mooie bok zo het prikkeldraad in :')

Kan er nog wel een paar verzinnen:

-Op het paard van een vriendin door hun weilanden galloperen, en rechtdoor willen gaan terwijl pony ineens linksaf slaat.
-Zonder zadel in het bos rijden, vergeten dat pony graag naar bomen toe loopt, dus ik leg mijn been naar achter om de boom te ontwijken en glijd zo heel mooi ernaast eraf.
-Verzorgpony slaat op hol in de bak en krijgt de bocht niet meer gered met zijn veel te hoge tempo. Resultaat: face down de heg in :+

LiannePuthzy

Re: hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:38

hoe vaak, denk een stuk of 12 keer

raarste, pony weigerde voor hindernis en ik gleed heel langsaam van zijn nek af

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:46

Mijn raarste val was toen ik zonder zadel meeging op buitenrit met mijn moeder en mijn buurvrouw. Ik deed de molen. Ging goed, tot mijn pony, Kitty, ging draven. En toen lag ik opeens op de grond. Ponylief wachte wel geduldig voordat ik er weer op zat.

Voor de mensen die benieuwd zijn, mijn pijnlijkste val. Ik moest springen. Pony, Dylan, weigerde. Ik viel met mijn rug op de balk. Had de teugels nog vast. Dylan sleurde me mee en ik de paniek ging hij op mijn been staan. Het deed super erge pijn maar van mijn moeder moest ik er weer op. Dus heb ik nog een rondje gesprongen :Y)

En vreemd genoeg ben ik op de manege nooit gevallen, maar altijd thuis of op de ponyclub. Echt best wel vaak. Altijd als pap erbij was

kiara_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:50

ben al ontelbare keren gevallen :p hoort erbij vind ik :j
mijn meest rare vallen waren toch toen ik zonder zadel en bitloos buiten ging rijden en mijn paardje schrok, dit ben ik wel gewoon dus bleef ik zitten maar had toch even de tak gemist waar zij onder liep en ik in bleef hangen :s lag wel even op de grond van het lachen, het zag er volgens mij hilarisch uit _O-

en nog eens toen ik op een pony reed en het paard voor mij bokte en mijn scheen raakte :s auwtch!!
mijn pony er vandoor met een paar bokken en ik lag op de grond. ben er na een kwartiertje terug opgestapt en verder gereden :s mijn scheen heeft nog heel lang blauw gezien :o

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:50

Terwijl ik achterstevoren zat :')
Stom peerd

talithaa_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:55

vallen... Wordt er bijna depressief van.
Afgelopen september, samen met paard gevallen. Verbrijzeld onderbeen. Allebei de botten door gebroken, en versplinterd. Zit er nu nog mee. Flink balen, en heel veel pijn gehad. Gebeurde op buitenrit, paard rende er hard van door erna, maar kwam toch braaf terug om te kijken hoe het met mij ging.

voor de rest een stuk of 30 keer.

- Voor langs mijn paard, paard sprong over mij heen en raakte mijn been. Volgende dag voor de eerste keer op vakantie naar Frankrijk. had een erg boze vader, vergeet ik nooit meer haha
-samen achter over met een paard. deed toch ook flink zeer
-samen met t paard gevallen op het land, gescheurde enkelband.
- Even zonder zadel stappen samen met mijn vriendin die nooit paardrijdt rijd, samen op mijn paard, vriendin verliest dr evenwicht en ik wilde haar er op houden, wat niet lukte natuurlijk. Lagen we er allebei naast. Gebeurde in stap *D
-En heel veel domme vallen, en soms heel lachwekkend

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:58

Heel stom: maar ik ben in 8 jaar dus nog nooit gevallen :') En dit is nog stommer: Ik wil vallen...

Paardje_2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:59

4x
De raarste was super leuk. We waren aan het sprimgen en ponylief had er geen zin in en ging net voor de hindernis stilstaan. Ik val met een salto voorover en schiet in de lach. Ponylief kijkt me verbaasd aan. Ik had de hele dag de slappe lach van dat moment :)

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:00

Ik ben er zelf een keer van de rodeo manier afgegooit :+

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:00

mingming schreef:
Heel stom: maar ik ben in 8 jaar dus nog nooit gevallen :') En dit is nog stommer: Ik wil vallen...

Heb je altijd van die luie goedzakken ofzo? :')
Dat is weinig zeg :')

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:01

KittyDylan schreef:
Ik ben er zelf een keer van de rodeo manier afgegooid :+

sorry spellingsnazi :')

evita2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:01

Ik ben ook al wel een paar keer gevallen... bij het paard dat ik nu rij al 3keer van afgevallen en al die keren kwam het doordat paardlief onderuit ging..... keertje was het vlak bij huis op de straat. En en keertje was het in het bos op vakantie whoppa midden in de modderpoel... kom je op stal aan vragen ze dood leuk ben je gevallen. .. tja dan kan je niks anders opbrengen dat paardlief zin had in een modderbad en dan naar t modder varken wijzen. Haha en een keertje die ga ik ook niet snel vergeten... ik reed op me shetlander en me oom wou een foto maken. Ik die echt een hekel heeft aan foto's galopeer van hem weg door het midden van de bak waar water lag.... nou shet bond me stinken dus begon midden in de plas als een gek te bokken. Dus ik vang me met me handen op en shet gaf bog even met hoofd na waardoor ik in handstand kom en nog even overzwaai... haha dus eindigde in een bruggetje. ... dus me oom kwam ook niet meer bij van t lachen

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:03

xTitanic schreef:
mingming schreef:

Heb je altijd van die luie goedzakken ofzo? :')
Dat is weinig zeg :')

Toen ik net begon met rijden wel, nu heb ik een eigen pony die er regelmatig vandoor gaat en een hele rodeo geeft -O- En toch wil ik er maar niet afvliegen

Dabiscui

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:04

Ik ben er 2 weken geleden nog afgevallen... Paard sloeg uit het niets op hol. Na een paar rondjes verloor ik 1 beugel. Na een paar rondjes kei hard kris kras door de baan heen rennend, rende mijn bijrijdpaard recht op het hek af en ik wist niet welke kant hij op zou gaan. hij ging uiteindelijk naar links en viel er dus ook rechts af..

Gisteren trouwens bijna weer want hij ging weer op hol. Dit keer nog harder en langer. ik verloor weer 1 beugel. Ik weet niet hoe lang hij heeft gehold maar na een paar rondjes werd ik erg pissig. Want we gingen zo hard dat ik wist dat als ik eraf zou vallen, want ieder moment kon gebeuren, dat ik dan makkelijk iets zou breken. Ik heb hem toen uiteindelijk terug gekregen met veel moeite. Gelukkig niet eraf gevallen dus.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:04

Pijnlijkste was na een flinke bok toen paard er van doorschoot met inrijden van wedstrijd.
Vervolg was een stel licht gekneusde ribben.

Raarste: was rustig aan het draven, paardje schrok, en stopte, ik zat nog, draai me om om dat is lachend te vertellen, paardje stapt opzij en ik val er aan de andere kant af _O-

AnoukLizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:06

Dat van mij was al een paar jaar terug (ik was 13ofzo)
een paard van 1.80
was voor het eerst niet les met het meisje waar ik normaal les van had
maar haar zusje van iets jonger, ging goed maar meneer wou niet in galop en met ipv dat hij aansprong bokte hij heel hoog! vloog uit het zadel en belanden op zijn nek :') duurde niet lang of ik kuste de grond :P had niet veel pijn en ging er gelijk weer op :)

eentje die heel pijnlijk was:
ik had me haflinger nog net heel lang
ze was toen nog niet zo braaf en was aan het bokken door de wei
dat was niet heel erg maar moest er van lachen omdat het wel komisch was :')
nou god straft onmiddenllijk.. :P
ze was niet goed aangesingeld was net begonen met draven :) me buikspieren had ik niet veel aan met me gelach 8)7 gleed er meer af zegmaar.. maar met me rug op een weidepaal (Gelukig de 1 die rot was vanbinnen had ik nog geluk mee...) en kon niet meer opstaan -O- uiteindenlijk naar het ziekenhuis (moest 1nachtje blijven)
iets van 2-3 maanden niet kunnen lopen/niezen/uit bed opstaan enzo.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:08

Ponylief ging bokken, ik viel er af, ik was vergeten m'n cap vast te doen, nou daar rolt hij, ook handig zo'n ding! Hahaha het deed geen pijn! :))

NemoEeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:10

stuk of 8 x.
raarste op mijn verzorgpony. we waren aan t galopperen in t bos en meneer zag een vogeltje dus dacht een noodstop te maken waardoor ik in een plas belande :+

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:10

NoreenJulia schreef:
Mijn raarste keer was dat mijn pony ineens omviel, hij is onder me gestorven aan een hartaanval.

omg. hoe krijg je dat voor elkaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:11

DeEenhoorn schreef:
NoreenJulia schreef:
Mijn raarste keer was dat mijn pony ineens omviel, hij is onder me gestorven aan een hartaanval.

omg. hoe krijg je dat voor elkaar?

Dat krijg je niet voor elkaar, je kunt dat niet sturen ;)