Wat kan ik doen met mijn Shetlander ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nicky2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 20:19

Equiindra schreef:
nicky2001 schreef:
Okee ja fietsen wil niet echt met dit monster <3 hihi

Wat gaat er fout dan? Misschien proberen bitje in te doen? ;)

Wil ook niii, hebben we al eens geprobeerd, we nemen meestaal een zweepje mee, maargoed, openduur stopt hij ermee, hij is heel erg luii.

nicky2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 20:20

Tisicirenti schreef:
Kan je geen foto laten zien als jij er op rijd? Dan kunnen we het misschien beter zien. En misschien voor de kar? Moet je natuurlijk wel aan de eigenaar vragen!

Ik ga der ook niet vaak op rijden, omdat ik openduur te groot word, daarom deze forum.

Mona2008

Re: Wat kan ik doen met mijn Shetlander ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:24

Je bent nu al te groot, je kunt zowat meelopen.. Waarom heb je die foto verwijderd?

nicky2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 20:30

Mona2008 schreef:
Je bent nu al te groot, je kunt zowat meelopen.. Waarom heb je die foto verwijderd?

Sorryy, maar ik kan nog echt niet de grond raken ..
Ik weet dat je meer kleine kinderen op shetlanders moet laten, maar ik ben heel licht, en ik weet dat het ook om de lengte gaat, maar ik ben ook niet groot, ik ben klein voor m'n leeftijd.
Maar van het baasje mocht ik er nog wel even op rijden, want anders valt die niet af, maar als we betere manieren hebben om hem af te laten vallen, doen we dat, en stop ik met rijden.
Ik kan nog niet de grond raken bij Blacky, nog echt niet!
En ik weeg 37
En Blacky vind het ook leuk, bij die foto had die toevallig zijn oren naar achteren, maar met een buitenritje naar voren ;)

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:32

37 kilo is niet veel voor een twaalfjarige, maar wél teveel om op een shet te gaan zitten.
Er zijn genoeg andere dingen die je kunt doen met je shet.
Heb je hem al eens gelongeerd? Daar valt hij vast ook wel heel erg van af.

nicky2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 20:35

eline10 schreef:
37 kilo is niet veel voor een twaalfjarige, maar wél teveel om op een shet te gaan zitten.

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind 37 kilo niet veel om op een shet te zitten, miss wel voor lang maar als ik op Blacky rij is het :
Ik rij meestaal richting de manege en dat is 5 Á 10 minuutjes lopen, en dat weer terug, dat doe ik altijd met Blacky.

nicky2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 20:38

eline10 schreef:

Longeren kent die niet, dat wil ik hem wel aanleren, maar de wei is altijd nat met dit weer, dus dat gaat niet makkelijk.

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:38

nicky2001 schreef:
eline10 schreef:

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind 37 kilo niet veel om op een shet te zitten, miss wel voor lang maar als ik op Blacky rij is het :
Ik rij meestaal richting de manege en dat is 5 Á 10 minuutjes lopen, en dat weer terug, dat doe ik altijd met Blacky.

Je kunt er dan ook naast lopen :)

nicky2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 20:40

Dat deed ik ook altijd, maar hij wil dan nooit draven, en wel met mij erop, Gwn zo wandelen, vind die saaii ..

nicky2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 20:40

Willen jullie nog meer tips geven, met wat ik kan doen met Blacky ?

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:44

Kun je geen grondwerk gaan doen?
Denk dan vooral aan oefeningen als achteruit lopen, rondjes draaien, laten inbuigen, etc.

nicky2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 20:47

Ssmarty schreef:
Kun je geen grondwerk gaan doen?
Denk dan vooral aan oefeningen als achteruit lopen, rondjes draaien, laten inbuigen, etc.

Ja wil ik wel proberen ;)

Mouzs_engel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:51

je kan niet veel meer doen met een shet dan hier al staat.
ik zou als ik jou was gewoon blij zijn met een shet die je kan verzorgen .

ik zou als ik jouw was gewoon gaan poetsen en vd doen . miss kan hij ergens worden opgelijdt worden voor menpony , maar dat moet wel van de eigenaar mogen.

en ik zou er als jouw was niet te vaak en te lang oprijden. soms kan inderdaad wel ( vind ik , heb de foto niet gezien) maar ik zou als ik jouw was binnenkort niet meer doen in verband met grootte

frosty117

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:56

37 kilo kan prima als het een grote, gezonde Shetlander is (dus rond de 1 meter hoog).
Of je er qua lengte op past kan ik niet beoordelen maar dat kan niemand hier, een foto kan namelijk enorm vertekenen en bovendien staat die ook nergens.

Verder kan je inderdaad wandelen of vrijheidsdressuur doen of mennen, en zeker dat laatste is erg leuk. Misschien leuk om eens iemand met ervaring te vragen om je dat te leren? :D

Lovehorses55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:57

eigelijk weet je al wat je allemaal kan doen
dus waar is onze hulp nog voor nodig

nicky2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 20:58

Julot_Engel schreef:
je kan niet veel meer doen met een shet dan hier al staat.
ik zou als ik jou was gewoon blij zijn met een shet die je kan verzorgen .

ik zou als ik jouw was gewoon gaan poetsen en vd doen . miss kan hij ergens worden opgelijdt worden voor menpony , maar dat moet wel van de eigenaar mogen.

en ik zou er als jouw was niet te vaak en te lang oprijden. soms kan inderdaad wel ( vind ik , heb de foto niet gezien) maar ik zou als ik jouw was binnenkort niet meer doen in verband met grootte

Idd ik ben ook heel blij! Maar er staan ook nog haflingers die doe ik ook, maar deze shet ook!
Jupp ik ga er ook niet vaak op rijden, zoals ik al zei is het kort, ik stuur wel foto via pb van mij en Blacky x

nicky2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 20:59

Lovehorses55 schreef:
eigelijk weet je al wat je allemaal kan doen
dus waar is onze hulp nog voor nodig

Sorry, maar er zijn veel mensen met nieuwe ideen

nicky2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 21:00

frosty117 schreef:
37 kilo kan prima als het een grote, gezonde Shetlander is (dus rond de 1 meter hoog).
Of je er qua lengte op past kan ik niet beoordelen maar dat kan niemand hier, een foto kan namelijk enorm vertekenen en bovendien staat die ook nergens.

Verder kan je inderdaad wandelen of vrijheidsdressuur doen of mennen, en zeker dat laatste is erg leuk. Misschien leuk om eens iemand met ervaring te vragen om je dat te leren? :D

Ja idd, een foto zegt niet veel, dat ziet er heel anders uit ook .
En bij mijn vorige verzorpgony's heb ik ook wel eens gement, dus dat is niet het probleem, als Blacky het maar weet ;)

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 21:04

Mag ik vragen waarom je die foto hebt verwijdert?

Als je 15/20 cm onder de buik komt, ben je in de meeste gevallen al te groot en 37 kg is niet zwaar voor een gezond, gespierd shetje, maar het is niet altijd het gewicht. Als je bovenlichaam te lang is, dan kun je hem uit balans brengen (hefboomeffect) en als je benen 'te lang' breng je hem ook uit balans. Er zijn genoeg andere leuke dingen om te doen en je hoeft niet persé op een pony te rijden omdat ie moet afvallen!

nicky2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 21:07

Paardjes45 schreef:
Mag ik vragen waarom je die foto hebt verwijdert?

Als je 15/20 cm onder de buik komt, ben je in de meeste gevallen al te groot en 37 kg is niet zwaar voor een gezond, gespierd shetje, maar het is niet altijd het gewicht. Als je bovenlichaam te lang is, dan kun je hem uit balans brengen (hefboomeffect) en als je benen 'te lang' breng je hem ook uit balans. Er zijn genoeg andere leuke dingen om te doen en je hoeft niet persé op een pony te rijden omdat ie moet afvallen!

Ik heb die foto verwijderd, omdat ik anders toch commentaar.
En dat weet ik, maar Blacky is groot, ik ben klein.
Dus ik pas er nog wel even op..
En mij gaat het ook niet om het rijden, want er zijn ngo 2 haflingers die ik ook rij, maar het gaat nu om Blacky
En als we iets hebben gevonden, waarmee die kan afvallen, stop ik ook met rijden, tenzei ik al eerder te groot ben.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 21:12

Zou ik de foto misschien via PB kunnen krijgen :)

En er zijn erg veel dingen om te doen, zodat je pony afvalt!

Als je gewoon lange wandelingen maakt, hem voor de kar zet, longeert, lange lijnen met hem doen enz Valt hij heus wel af ;)

Nog een vraagje: wat ik zijn eetschema, het kan namelijk zijn dat jullie hem teveel voeren.

nicky2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 21:13

Paardjes45 schreef:
Zou ik de foto misschien via PB kunnen krijgen :)

En er zijn erg veel dingen om te doen, zodat je pony afvalt!

Als je gewoon lange wandelingen maakt, hem voor de kar zet, longeert, lange lijnen met hem doen enz Valt hij heus wel af ;)

Nog een vraagje: wat ik zijn eetschema, het kan namelijk zijn dat jullie hem teveel voeren.

Ik stuur je wel even pb :)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 22:41